Презентація "Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда». Історична основа твору. Образна система."

Про матеріал
Презентація до уроку у 8 класі "Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда». Історична основа твору. Образна система." містить структурований матеріал для організації роботи за окресленою темою, цікавий ілюстративний та текстовий матеріал, що спонукає висловлювати та обгрунтовувати власну думку, розвивати навички абстрактного та логічного мислення, формувати навички уважного та осмисленного аналізу поетичного твору.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Пісня про Роланда». Історична основа твору. Образна система. Література середньовічної Європи

Номер слайду 2

Європейське Середньовіччя триває з V ст. по ХV ст. Пригадаймо. Середньовіччя – це доба…Назвіть основні ознаки доби. Утвердження світових релігій, зокрема християнства. Об’єднавча роль мови. Дві культурно-політичні спільноти: Схід і Захід.

Номер слайду 3

Релігійна ідея любові й відданості єдиному Богу. У центрі Всесвіту – Бог.Єдине досконале створіння – це Бог. Людина – гріховне, нице створіння, яке приходить у цей тимчасовий світ, аби страждати й спокутувати свою грішність та заслужити собі вічне життя після смерті. Дуалістичне світосприйняття: земний світ – видимий, ниций, сповнений страждань і випробувань; духовний – небесний, вищий, чистий, вічне царство Боже. Найвищі моральні цінності – вірність Богу, вірність своєму сеньйору та сюзерену. Світогляд людини Середньовіччя

Номер слайду 4

Жанрове розмаїття літератури європейського Середньовіччя

Номер слайду 5

Прийом «Щоденник подвійних нотаток». За статтею підручника стор. 131-133 занотувати жанри літератури у відповідності до її видів{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Вид літератури. Жанри{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Вид літератури. Героїчний епос. Релігійна література(клерикальна, церковна)Лицарська література. Міська (світська) література{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Жанри«Пісня про Роланда»(Франція), «Пісня про Нібелунгів» (Німеччина), «Пісня про мого Сіда»(Іспанія), «Слово о полку Ігоревім» (Київська Русь)Історичні хроніки, житія святих, проповіді, богословські твори, видіння, молитви, гімни. Лірика трубадурів: сирвента (пісня на військову тематику), канцона (пісня про любов лицаря до Прекрасної Дами); лицарський роман. Лірика вагантів, байки, сатиричні оповідання

Номер слайду 6

Лірика вагантів. Діалог з текстом. Дні весни відлинули, Вже війнуло хугою, Насолоди згинули, Повнимося тугою: Серце слабне, кров не грає, Минаються радощі; Старість люта нас лякає І хвороби старості. Кинь книжки, бо пролетить Час, немов на крилах. Хай же душу веселить Молодість грайлива!Безтурботна пісня. Тема вірша: Ідеї вірша: Основна думка: Переклад М. Терещенка. БЕЗТУРБОТНА ПІСНЯ Геть книжки виснажливі! Годі нам учитися! Юні нерозважливій Личить веселитися! А до знань на схилі віку Можна причаститися! Кинь книжки, бо пролетить Час, немов на крилах. Хай же душу веселить Молодість грайлива!

Номер слайду 7

Тема вірша: Ідеї вірша: Основна думка: Заклик до веселих розваг, радощів. Уславлення безтурботного життя. Антицерковна спрямованість, важливіше душевні якості, а не конкретна віра, братське ставлення до людей, всі люди мають право на життя й допомогу, потрібно бути милосердним до усіх людей незалежно від їх соціального статусу. Дух свободи і жадоба насолод у поєднанні з відсутністю грошей виховують вільнодумство.

Номер слайду 8

БЕРТРАН ДЕ БОРН(1159—1215)Запалює загін весь свій. Відвагою п'янкою. Ось бій шалений закипів,І мчить боєць серед полів,Рискує головою, —Складу тому свій кращий спів,Хто йде вперед на ворогів!Хто честь свою не поганьбив,Той сповнений під час боїв. Турботою одною —Щоб якнайбільш стинать голів. Хоробрих надихає гнів!Мене сп'яняє блиск мечів!Діалог з текстом. Лицарська лірика. Тема вірша: Ідеї вірша: Основна думка: СИРВЕНТАЛюблю травневий світлий часІ ніжні квіти весняні,Люблю, коли чарують нас. Пташині радісні пісні,І тішусь я красою. Рясних наметів і шатрів,Розкиданих серед лугів,Де гасла ждуть до бою. Ряди уславлених полків,І вершників, і скакунів. До серця рицар той мені,Що, першим кинувшись у бій,Летить безстрашно на коні,

Номер слайду 9

Тема вірша: Ідеї вірша: Основна думка: Возвеличення войовничості, яка була втіленням ідеалів лицарства, яке сміливо йшло в походи проти ворогів. Поетизація битви і лицарів. Справжній лицар нікого і нічого не боїться, сміливо кидає виклик не тільки можновладцям, а й самій смерті. Сформулюйте за сирвентою військовий кодекс лицаря. Чи актуальний він нині? Чи близький він вам?

Номер слайду 10

Якості справжнього лицаря. Прийом «Гронування»Сміливість Відвага. Доблесть. Честь. Шляхетність. Здатність на самопожертву. Відданість Батьківщині (королю)Гідність

Номер слайду 11

«Пісня про Роланда» найдавніша і найзнаменитіша пам'ятка французького епосу.Історична основа епосу про Роланда. Описані у творі події згадуються в арабських та французьких хроніках. Похід французького короля Карла Великого до Іспанії у 778 році та загибель в Ронсевальській ущелині ар’єргарду війська на чолі з Хруотландом, графом Бретані.

Номер слайду 12

У 778 році Карл Великий на прохання мусульманського владики, маючи свої інтереси в Іспанії, втрутився в іспанські справи. Похід Карла був невдалим. Повертаючись на батьківщину, ар`єгард французів був розбитий місцевими басками в Ронсевальському межигір`ї Піренеїв на вузькій гірській дорозі.Історична довідка

Номер слайду 13

Бремен. Пам’ятник Роланду. Рокамадур (Франція)-святилище, де зберігається меч Дюрандаль. Оліфант. Меч Дюрандаль

Номер слайду 14

Карл Великий. Уособлює ідею державної єдності та християнської віри, всіх чеснот. Граф Роланд. Ганелон. Марсилій. Уособлення всіх людських пороків. Граф Олів’єДоблесний воїн, розумний, виважений. Уособлення лицарського кодексу. Уособлення егоїзму та зрадництва. Образна система твору

Номер слайду 15

Рефлексія. Прийом «Голова-рука-серце»Що нового я відкрив/ла на уроці?Які істини мені знадобляться в житті?Які емоції переважали на уроці?

Номер слайду 16

Домашнє завдання1. Прочитайте «Пісню про Роланда»2. Виконайте одне завдання на вибір: Створити цитатну характеристику образів Роланда та Ганелона за прийомом «Щоденник подвійних нотаток»Скласти план «Пісні про Роланда»АБО

pptx
Додано
13 грудня 2023
Переглядів
651
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку