Презентація "Літературна казка. Казки Пушкіна"

Про матеріал
Презентація із власного електронного посібника "Подорожі чарівним садом Зарубіжної літератури у 5 класі" У цьому посібнику містяться презентації для вивчення, закріплення й узагальнення знань до кожного розділу підручника Євгенії Волощук «Зарубіжна література. 5 клас». Наведені матеріали допоможуть суттєво підвищити зацікавленість учнів у вивченні предмета та опануванні літературних знань, заохотити учнів до читання художніх творів і спонукати їх до творчої співпраці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

це казка, що є результатом творчості певного письменника, автора

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Фольклорні казки Літературні казки Створені народом і відображають народні уявлення та ідеали Для них характерне чітке розмежування героїв на позитивних та негативних Дія в них відбувається в умовному казковому часі і просторі Створені конкретним автором, присутність якого відчувається в тексті (у його ставленні до героїв, оцінках подій тощо) О.С.Пушкін, Г.К. Андерсен, Ш.Перро, В.Гауф, О.Вайльд, А.Ліндгрен, С.Маршак, Ю Олеша, Дж. Ролінг. Для них характерне складне поєднання вад та чеснот у характері героя, які більшою мірою, ніж у фольклорних казках, наближені до життя Часто в них вказуються конкретний час та конкретне місце подій.

Номер слайду 5

Казка Народна Літературна 1. Автор – колективний (народ). 2. існує в усній формі. Народні казки записані збирачами пізніше створення. 3. Текст має варіанти. Оповідач казок може вносити зміни. 4. Образ героя гранично типізований (герой – тип, схема. Головне в ньому – його функція в казці: богатир, нечиста сила, злодій, помічник…) 5.Передається від оповідача оповідачу, адресована слухачеві. 6. Набір сюжетів обмежений. 7. Час і місце виникнення для більшості губиться в сивій давнині, визначити неможливо. 8. Оповідач казок – творець і виконавець епічних творів, частіше намагається не створити, а передати і доповнити почуте від когось. Використовує традиційно – виражальні засоби. 1. Творець – конкретна особа, авторство особисте. 2.Створюється в писемній формі. 3.Варіантів немає текст канонічний (не можуть бути внесені довільні зміни). 4.Образ героя індивідуальний, має риси, властиві тільки йому. 5. Створюється письменником, адресована читачу. 6. Число варіантів будь-яких мотивів сюжету нічим не обмежене. 7. Час і місце створення казки відомі або визначаються досить точно за ознаками, прикметами часу в тексті. 8. Письменник – автор, творець, має власне бачення світу і втілює це бачення в художніх образах властивими лише йому засобами і на відповідному матеріалі.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Олександр Сергійович Пушкін 1799 - 1837 “Чудотворець”, гордість Росії, “сонце російської поезії”, невмирущий геній.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Идея: восхищение сказочным миром Тема: Описание чудесного сказочного мира

Номер слайду 14

«Свет мой, зеркальце! Скажи да всю правду доложи: я ль на свете всех милее, всех румяней и белее?» «Царевна хочет выйти к ней и хлеб взяла, но с крылечка лишь сошла, пес ей под ноги – и лает, и к старухе не пускает.»

Номер слайду 15

К красну солнцу наконец обратился молодец И с невестою своей обвенчался Елисей

Номер слайду 16

“Петушок с высокой спицы стал стеречь его границы. Чуть опасность где видна, верный сторож как со сна шевельнется, встрепенется, к той сторонке обернется и кричит: «Кири – ку ку. Царствуй, лежа на боку.» «Вдруг шатер распахнулся… и девица, шамаханская царица, вся сияя, как заря, тихо встретила царя (Дадона)»

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Отпустил он рыбку золотую и сказал ей ласковое слово… Воротился старик ко старухе: у старухи новое корыто. «Глядь : опять перед ним землянка; на пороге сидит его старуха, а перед нею разбитое корыто.»

Номер слайду 19

«Три девицы под окном пряли поздно вечерком. «Кабы я была царица,- говорит одна девица,- то на весь крещеный мир приготовила бы пир» «Смотрит – видит дело лихо: бьется лебедь средь зыбей, коршун носится над ней… Но как раз стрела запела, в шею коршуна задела.»

Номер слайду 20

«под елью белка, она песенки поет, да орешки все грызет, а орешки не простые, все скорлупы золотые, ядра – чистый изумруд» «И останутся на бреге тридцать три богатыря, в чешуе златой горя, все красавцы молодые, великаны удалые, все равны ,как на подбор, с ними дядька Черномор»

Номер слайду 21

Рима – повтор звуків, які пов’язують закінчення двох або більше рядків у поетичному творі. Наприклад, зелений – учений, нім – тім, тужить – служить.

Номер слайду 22

ння Ритм – упорядковане чергування наголошених і ненаголошених складів у рядку.

Номер слайду 23

«Делать нечего – черти собрали оброк да на Балду взвалили мешок.» «Пред ним живая голова. Руслан с презреньем оглянулся, браздами удержал коня и с гордым видом усмехнулся.»

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Василь Андрійович Жуковський “Спляча красуня”

Номер слайду 28

Михайло Юрійович Лермонтов “Ашик – Керіб” (турецька казка).

Номер слайду 29

Антоній Погорєльський “Чорна курка, або Підземні жителі”

Номер слайду 30

Володимир Федорович Одоєвський “Містечко в табакерці”

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Сергій Тимофійович Аксаков “Пурпурова квітка”

Номер слайду 33

ppt
Додано
18 січня 2019
Переглядів
5065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку