У презентації подані різні завдання для підсумкового уроку-гри за вивченим романом В. Скотта "Айвенго", включаючи заздалегідь підготовлені домашні роботи
І. Візитні картки команд (Захист назви, емблеми, девіз команди)Літературний турнір (Підсумковий урок за романом В. Скотта «Айвенго»)Яремко М. Ф., вчитель зарубіжної літератури Бучацького ліцею
Номер слайду 2
ІІ. Розминка. «Хто швидше?»Який основний конфлікт епохи відображено у романі? Основні проблеми твору? Які ідеї утверджує автор? Хто врятував Ревекку від загибелі на вогнищі інквізиції? 4. Хто такий Чорний Лицар? 5. З якої родини погодив Айвенго? 6. У чому звинувачували Ревекку лицарі храму?
Номер слайду 3
ІІ. Розминка. «Хто швидше?»Хто загинув у полум'ї пожежі, яку сам розпалив? Кого з полонянок у замку покохав Бріан де Буагільбер? Кого з легендарних народних героїв нагадує образ Локслі? Скільки разів Айвенго перемагав Буагільбера на турнірі? 5. Кого обрали королевою краси і кохання на турнірі? 6. Хто дістав бойові обладунки для Айвенго?
Номер слайду 4
ІІІ. Літературна гра: «Впізнай героя»«Бідолашну….. підвели до чорного крісла, поставленого поряд з багаттям. Від першого погляду на страшне місце страти, настільки ж жахливої для уяви, як і нестерпно болісної для тіла, вона здригнулась, заплющила очі, ймовірно, молилась, оскільки губи її ворушились: але вголос вона не промовила жодного слова»«Зі швидкістю сокола ухилявся він від ворогів, кидаючись то на одного то на іншого, на льоту б'ючи мечем і негайно відскакуючи назад, уникаючи ударів у відповідь»«Це ім’я відоме. Багато кажуть про нього і поганого. Говорять, що це один із найхоробріших лицарів ордену храмовників, але він гордий, жорстокий, любить насолоджуватися життям. Він не боїться нікого ані на землі, ані на небі»
Номер слайду 5
«Всі побачили гарні, хоч засмаглі від сонця риси 25 - ти річного юнака з густими русявими кучерями. Обличчя його було бліде, мов смерть, і де - не - де поплямоване кров’ю» «Все на ньому чорне, мов вороняче крило ночі. Нічого більш не можу розглянути, але ж, один раз його вояцьку міць у бою, я, здається, впізнала б його серед 1000 інших. Він мчить у бій, мов на бенкет. Ні, здається, вся душа, весь розум лицарів почуваються у кожнім ударі, що ним він уражає ворогів» «Ледве глянувши на нього, вона тихо скрикнула, але зараз же опанувала себе й над силу виконала свій обов’язок, хоч уся тремтіла, бо раптом тяжко схвилювалася. Вона поклала переможцеві на голову блискучий вінець» ІІІ. Літературна гра: «Впізнай героя»
Номер слайду 6
ІV. Рольова гра (капітани команд) «Від імені героя»
Номер слайду 7
V. Назвати епізод з роману «Айвенго»
Номер слайду 8
V. Назвати епізод з роману «Айвенго»
Номер слайду 9
VІ. «Хто зайвий» 1. «Веверлі», «Роб Рой», «Айвенго», «Абат», «Собор Паризької Богоматері» (Належить іншому автору) 2. Ровена, Седрік, Айвенго, Ребекка, Ательстан, Ричард Левине Серце, Ісаак (У полоні)
Номер слайду 10
VІ. «Хто зайвий» 1. Бріан де Буагільбер, Локслі, Фрон де Беф, де Брасі, принц Джон (Приналежність) 2. Седрік, Ательстан, Ровена, Айвенго, Моріс де Брасі (Приналежність)
Номер слайду 11
З’ясувати, кому належать ці речі і визначити роль цих деталей у розкритті авторських ідей1. Біла рукавичка2. Щит з написом «Дездічадо»3. Мисливський ріг. VІІ. «Кому належать ці речі»?
Номер слайду 12
(Ревецці. Це символ честі, внутрішньої гідності героїні, котра не змирилася із жорстокістю і несправедливістю)Належить лицарю Айвенго. Символ лицарської доблесті, шляхетності, знак його відторження від дому Седріка)(Локслі. Подарував цей ріг Чорному Лицареві, щоб той зміг у будь-який момент покликати на допомогу. Символ вільного товариства, єдності правителя зі своїм народом)
Номер слайду 13
3. Уламок дерев’яного хреста. VІІ. «Кому належать ці речі»? З’ясувати, кому належать ці речі і визначити роль цих деталей у розкритті авторських ідей1. Скринька з коштовностями 2. Золотий ланцюг
Номер слайду 14
(Подарунок Ребекки леді Ровені, символ вдячності)(Заклад, який виставив Бріан де Буагільбер під час суперечки з пілігримом. Символ багатства)Уламок хреста(Заклад, який виставив пілігрим (мандрівник Айвенго). Символ справжніх духовних цінностей).
Номер слайду 15
VІІІ. Кому належать ці слова?“Я не можу змінювати віру своїх отців, мов те вбрання, що не пасує до клімату, де я хочу жити”″Та ні - той син, що не послухався мене, більш мені не син, і я не клопочуся його долею... ″″Дарую тобі, пане лицарю, цей вінець як нагороду за звитягу цього дня. І ніколи ще вінець лицарства не увінчував гіднішого чола!″
Номер слайду 16
Леді Ровена. Седрік Сакс
Номер слайду 17
VІІІ. Кому належать ці слова? ″Він добрий юнак і дотримується визначеного терміну і повертає позичене. Він допомагає ізраїльтянинові″″Вілфред Айвенго у полоні і може загинути! Якщо бодай одну волосину на його голові обпалить вогонь, всі пожильці замку заплатять за це своїм життям″«Присягаюсь сяйвом від чола Пресвятої Діви, цей лицар позбавлений не тільки спадщини, а й чемності, коли він хоче з′явитися перед нами, не відкривши обличчя″
Номер слайду 18
Ісаак. Річард І Левине Серце. Принц Джон
Номер слайду 19
У полоні в замку Фрон де Бефа. ВикрадачіПолоненіМета. Результат. Моріс де БрасіБріан де Буагільбер. Фрон де Беф. Ровена. РевеккаІсаак. Хоче одружитись. Закохався. Прагне золота. Відмова. Обіцяє стрибнути з вежіНе видав скарбІX
Номер слайду 20
Домашнє завдання. Виразне читання уривків з роману В. Скотта «Айвенго»Кадри із фільму
Номер слайду 21
X. Конкурс художників (Захист власної ілюстрації до роману В. Скотта «Айвенго»)м. Бучач , Яремко Марія Федорівна, 2020