Кроссенси "Цікавинки"

Про матеріал
Реалізуючи завдання, окреслені концепцією «Нова українська школа», пропоную вашій увазі збірник кроссенсів із зарубіжної літератури за програмою 7 класу. Нагадаю, що кроссенс – це асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови означає «перетин слів». Застосування кроссенса на уроці різноманітне, його можна використати:1.    при формулюванні  теми і мети уроку;2.    при вивченні нового матеріалу, в якості постановки проблемної ситуації;3.    при закріпленні і узагальненні вивченого матеріалу;4.    при підведенні підсумку роботи на уроці, включити як  рефлексію. 5. запропонувати як творче домашнє завдання Разом із тим кроссенс сприяє   розвиткові логічного, образного і асоціативного мислення, уяви;  прояву нестандартного мислення і креативності;     розвиває можливість самовираження. Під час  розгадування кроссенса розвиваються комунікативні і регулятивні вміння; навички роботи з інформацією; підвищується допитливість і мотивація до вивчення  предмету. 
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Реалізуючи завдання, окреслені концепцією «Нова українська школа», пропоную вашій увазі збірник кроссенсів із зарубіжної літератури за програмою 7 класу. Нагадаю, що кроссенс – це асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови означає «перетин слів». Застосування кроссенса на уроці різноманітне, його можна використати:1.    при формулюванні  теми і мети уроку;2.    при вивченні нового матеріалу, в якості постановки проблемної ситуації;3.    при закріпленні і узагальненні вивченого матеріалу;4.    при підведенні підсумку роботи на уроці, включити як  рефлексію.5. запропонувати як творче домашнє завдання. Разом із тим кроссенс сприяє   розвиткові логічного, образного і асоціативного мислення, уяви;  прояву нестандартного мислення і креативності;     розвиває можливість самовираження. Під час  розгадування кроссенса розвиваються комунікативні і регулятивні вміння; навички роботи з інформацією; підвищується допитливість і мотивація до вивчення  предмету.  

Номер слайду 3

Олександр Грін« Пурпурові вітрила»

Номер слайду 4

Номер слайду 5

1-2 О. Грін - море2-3 море- будинок батька (для здійснення мрії Грей втікає з дому)3-6 будинок – юнга (після втечі плаває юнгою)6-9 юнга – корабель (мрія здійснилася)9-8 корабель – Каперна (місце , де пришвартувався корабель)8-7 Каперна – Ассоль (добро - зло)7-4 Ассоль – щастя (чудо, зроблене своїми руками) 4-1 щастя – Грін (останнє слово феєрії) 5-2 Грей – картина (мрія стати капітаном)5-6 Грей – юнга (перша професія )5-8 Грей – Каперна (місто зустрічі з Ассоль)5-4 Грей – щастя (здійснення мрій)

Номер слайду 6

Билина «Ілля Муромець і Соловей розбійник»

Номер слайду 7

Номер слайду 8

1-2 билини виникли на Україні - Русі2-3 богатирі головні герої билин3-6 богатирі захищали рідну землю від ворогів6-9 Соловей Розбійник – один із ворогів9-8 Соловей Розбійник сидів на дубі8-7 дуб ріс на прямій дорозі до Києва7-4 Володимир князь Київський 4-1 князь України -Русі5-2 Ілля Муромець-герой билин5-6 захисник5-8 порівнюється з дубом5-4 протистояння

Номер слайду 9

Едгар Аллан По «Золотий жук»

Номер слайду 10

Номер слайду 11

1-2 – Е. По – детектив (засновник детективного жанру)2-3 – дія твору відбувається на Саллівеновому острові3-6 – пергамент був знайдений на острові6-9- «узяв той пергамент, загорнув у нього жука.»9-8- жук вказував на скарби, закопані під деревом8-7- « піднісши трубу під кутом, став водити нею, аж поки увагу мою привернув круглий отвір чи то просвіт у листі величезного дерева»7-4- знайдені скарби4-1- пошук скарбів – сюжетна лінія творів Е. По 5-2- капітан Кідд –шукач скарбів5-6- зашифрований напис5-8- місце , де був захований скарб5-4- знайдений клад

Номер слайду 12

О. Генрі «Дари волхвів»

Номер слайду 13

Номер слайду 14

1-2 Генрі –волхви (новела)2-3 « Волхви винайшли звичай робити різдвяні подарунки»3-6 подарунки –Делла (економила кожен цент , щоб купити подарунок)6-9 Делла – перукарня (найбільший скарб, з яким вона розсталася)9-8 волосся – жертва (« пожертвували одне для одного найдорожчими своїми скарбами.» )8-7 жертва – гребінці (жертва заради коханої)7-4 гребінці – Джим («давай сховаємо свої подарунки до іншого часу»)4-1 Джим – Генрі (вчинок заради дружини)5-2 Різдво - волхви5-6 Різдво -Делла5-8 Різдво – жертва («Волхви принесли коштовні дари, але серед них не було одного»)5-4 Різдво -Джим 

Номер слайду 15

Г. Уеллс«Чарівна крамниця»

Номер слайду 16

Номер слайду 17

1-2 Г. Уеллс – вулиця (дія твору починається на вулиці)2-3 вулиця – крамниця (крамниця знаходилася на вулиці)3-6 крамниця – продавець 6-9 продавець – фокуси (продавець показував різні фокуси)9-8 фокуси – жмурки (після фокусів продавець запропонував пограти )8-7 жмурки – барабан (схованка під барабаном)7- 4 барабан – чоловік (після того, як Джипа накрили барабаном, батько опинився на вулиці)4-1 чоловік – Уеллс (батько Джипа як один з героїв)5- 2 Джип –вулиця (опинився на вулиці з подарунками)5-6 Джип – продавець (фокуси, подарунки)5-8 Джип – жмурки (гра)5- 4 Джип – батько (різні погляди, різне сприйняття того, що відбувається) 

Номер слайду 18

Акутаґава Рюноске«Павутинка»

Номер слайду 19

Номер слайду 20

1-2 Японія-лотос (лотос як символ Японії)2-3 лотос-озеро (лотос росте в озері)3-6 озеро- гора (під озером знаходилася Шпиляста гора)6-9 гора-пекло (з гори скидають грішників)9-8 пекло – грішники (спокутували гріхи)8-7 грішники-павутинка (надія на спасіння)7-4 павутинка –рай (дорога до раю)4-1 рай – Японія (грішник має шанс на порятунок)5-2 Будда – лотос (душа померлої людини)5-6 Будда –гора (вершина гори вказує на шлях до раю)5-8 Будда –грішники (мають шанс на спасіння)5-4 Будда –рай (духовне просвітлення)

Номер слайду 21

Джеймс Олдрідж«Останній дюйм»

Номер слайду 22

Номер слайду 23

1-2 Дж. Олдрідж – літак (і автор, і герой керували літаком)2-3 літак – Червоне море (місце дії)3-6 море – батько (займався підводними зйомками)6-9 батько – лікарня ( після невдалої зйомки опинився у лікарні)9-8 лікарня – крок назустріч (батько і син перший раз нормально говорили)8-7 крок назустріч – подолання небезпеки, страху (небезпека змогла зблизити людей)7-4 небезпека – син (подолав себе )4-1 син – автор (Олдрідж разом з синами відпочивав на морі)5-2 дюйм –літак (відстань від літака до землі )5-6 дюйм –батько (відстань, яку треба подолати у відносинах з сином)5-8 дюйм- крок до розуміння 5-4 дюйм - син

Номер слайду 24

Айзек Азімов

Номер слайду 25

Номер слайду 26

1-2 Україна – Шолом – Алейхем (народився в Україні)2-3 Шолом – Алейхем – Америка (емігрував в Америку)3-6 Америка – Гарвард (Азімов навчався в університеті)6-9 Гарвард – науково-технічний прогрес (Азімов добре знав хімію, фізику )9-8 НТП – фантастика ( майбутнє людства)8-7 фантастика - попередження (тема творів)7-4 тема попередження – українські переклади (тема актуальна для любої країни)4-1 переклади – Україна 5-2 Азімов – Шолом _Алейхем (виріс на творах Шолом - Алейхема)5-6 Азімов – університет (навчання)5-8 Азімов – фантастика (тема творів)5-4 Азімов – переклади на українську (популярність)

Номер слайду 27

Вальтер Скотт

Номер слайду 28

Номер слайду 29

1-2 Англія- хрестові походи2-3 хрестові походи -король Річард (учасник)3-6 король – принц Джон (боротьба за владу)6-9 принц Джон – Седрік Сакс (протистояння патріота і зрадника)9-8 Седрік – Ровенна (небога)8-7 Ровенна – лицарський турнір (королева)7-4 турнір – книги (одна із тем роману)4-1 книги – Англія (історичний роман)5-2 Айвенго – хрестові походи (лицар, учасник)5-6 Айвенго – Джон (протистояння)5-8 Айвенго – Ровенна (кохання)5-4 Айвенго – книги (головний герой)

Номер слайду 30

О. Генрі «Останній листок»

Номер слайду 31

Номер слайду 32

1-2 аптека – Генрі (працював в аптеці)2-3 Генрі – новела (майстер жанру)3-6 новела – дівчата (героїні)6-9 дівчата – Неаполітанська затока (мрія Джонсі)9-8 затока – полотно (основа для картини)8-7 полотно - художник7-4 художник – Берман (мріяв намалювати шедевр)4-1 Берман – аптека (ліки не допомогли старому)5-2 шедевр – Генрі 5-6 шедевр - Джонсі5-8 шедевр полотно 5-4 шедевр - Берман

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
16 березня 2021
Переглядів
1157
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку