Завдання проєкту: - дослідити необхідність застосування знань з математики у професійній діяльності, зокрема в професії «Оператор комп’ютерної верстки. Друкар офсетного плоского друкування» при виготовленні обкладинки та суперобкладинки; - переконатися, що головне завдання математики у її прикладному спрямуванні, розвивати ключові математичні компетентності; - з’ясувати, чи допомагає математика у нашому професійному становленні та розвитку пізнавальних інтересів?
Актуальність проєкту: Велику роль у професійному формуванні майбутнього фахівця відіграють задачі з математики на компетентністній основі, задачі, які виникли поза математикою, але розв’язуються математичними засобами. Прикладне спрямування математики на компетентнісній основі і лягло в основу нашого проєкту, а значимість його можна підкреслити крилатими словами Леонардо да Вінчі: «Ніяке людське дослідження не може бути названо істиною, якщо воно не проходить через математичні доведення». .
Очікуванні результати: Зацікавлення у підборі, складанні, розв’язанні прикладних задач з математики на компетентністній основі. Усвідомлення ролі навчальних екскурсій, практичних робіт, розв’язування прикладних задач у професійному становленні. Вироблення навичок дослідницької діяльності. Підвищення інтересу до вивчення математики. Переконання у необхідності знань з математики у професійному рості.
Практичною частиною нашої роботи було створення обкладинки та суперобкладинки книги. Для створення усієї практичної частини ми користувалися векторним графічним редактором Adobe Illustrator, Adobe Photoshop. Суперобкладинка Створили новий документ у Adobe Illustrator з наступними параметрами:
Щоб між обкладинкою та суперобкладинкою було щось спільне, взяли фон з суперобкладинки та використали його у кореневій частині обкладинки, додали та відредагували наступні зображення: Цей знак просто виділили та вирізали інструментом «виділення овальна область» Такою полосатою смужкою ми зробили імпровізовану рамку по всьому радіусу обкладинки.
Для роздрукування суперобкладинки зробили математичні обчислення: Для роздрукування суперобкладинки формату 60Ч84 необхідно отримати коректурні відбитки. Принтер якого формату А3 (297Ч420 мм) чи А3+ (324Ч463 мм) доцільніше застосовувати? Розв’язання. Формат сторінок видання, що роздруковують Фдо обр. = (60:4)Ч(84:4) =15Ч21 (см). На аркуші формату А3 можна розмістити три сторінки, на аркуші формату А3+ - дві сторінки видання. Відходи паперу для принтера А3: 27,9Ч42-3Ч15Ч21 = 226,8 см2. Відходи паперу для принтера А3+: 32,4Ч46,3-4Ч15Ч21 = 240,12см2. Відповідь: доцільно застосовувати принтер формату А3.
Щоб купити фарбу для роздрукування, нам знадобилися знання з математики на відсотки: Купуючи фарбу для роздрукування, ми мали 200 грн. Флакон фарби коштує 40 грн. Яку найбільшу кількість флаконів можна купити на 200 грн. під час розпродажу, якщо знижка становить 25%? Розв’язання. 40Ч0,75 = 30 (грн.) - буде коштувати фарба під час розпродажу. 200:30 = 6, 66…. – можна купити флаконів під час розпродажу. Відповідь: 6 флаконів (оскільки продають тільки повні флакони).
Підприємливість та фінансова грамотність Приміщення якої технологічної площі треба орендувати, щоб розмістити на ній: 12 комп’ютерів для складання, 2 принтери, 4 робочих місця для коректорів, комп’ютер для верстання, сканер. Принтер для кольоропроби та фотовивідний автомат, який разом з процесором для обробки плівки займає площу 1,8 м2. Усереднений коефіцієнт збільшення площі Ку = 6,9. Розв’язання. Приймаємо площу столів для настільних пристроїв S1 = 1,1 м2. Визначаємо площу для настільного устаткування Sну = (12+2+1+1+1)Ч1,1Ч6,9 =129,03 м2. Площа коректорської Sкор. = 4Ч3,25 = 13,0 м2. Площа для ФВА та процесора SФВА+ПР = 1Ч1,8Ч6,9 = 12,42 м2. Сумарна площа дільниці Sтехн = 129,03+13,0+12,42 = 154,45 м2. Відповідь: Sтехн = 154,45 м2.
Фірма, виробляючи х одиниць продукції щомісяця, має витрати К(х), що виражаються формулою К(х)=150+30х (грн), а дохід R(х), одержаний від продажу х одиниць цієї самої продукції, становить R(х)=90х -0,02х2 (грн). Якщо наша фірма збільшить щомісячний випуск продукції з 300 до 320 одиниць, як зміняться її витрати, дохід та прибуток? Розв’язання. ∆К(х)=150+30Ч320–(150+30Ч300)=600(грн); ∆R(х)=90Ч320–0,02Ч3202-(90Ч300-0,02Ч3002)=28800-2048-(27000-800)=1552(грн); прибуток - 1552-600=952(грн). Відповідь: а)витрати - 600грн; б)дохід - 1552грн; в)прибуток - 952грн. Підприємливість та фінансова грамотність
Соціологічне опитування учнів Чи важлива роль математики в професії «Оператор комп’ютерної верстки. Друкар офсетного плоского друкування»? Метод дослідження: анкетне опитування. У соціологічному дослідженні брали участь 58 осіб, з них 31 – юнак та 27 – дівчат віком 15-17 років, здобувачі освіти Херсонського професійного ліцею зв'язку та поліграфії. Були опитані всі третьокурсники, що дозволяє отримати думки учнів нашого ліцею.