Підготувала: вчитель етики Хоменко Н. ОМатеріали до уроку етики 6 класу. Тема: Як розуміють справедливість у сучасному демократичному суспільстві. За підручником: Етика: Підручник для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закладів. О. М. Данилевська, О.І. Пометун - К.: Генеза, 2006. – 192 с.https://pidruchnyk.com.ua/177-etika-danilevska-pometun-6-klas.html
Номер слайду 2
План:1. Що таке суспільна справедливість2. У чому ми всі рівні , хоча і різні.3. Чого вимагає від нас різноманітність життя в громадянському суспільстві. Вивчивши цю тему, ви зможете. Пояснювати поняття «суспільна справедливість», «соціальна різноманітність»;Наводити приклади соціальної різноманітності та суспільної справедливості;Аналізувати ситуації, в яких порушено суспільну справедливість стосовно різних членів суспільства
Номер слайду 3
Завдання: роздивіться зображення ФЕМІДИ – грецької богині справедливості й законного порядку. Поміркуйте і поділіться своїми висновками з іншими членами родини: чому давні греки зображували богиню справедливості саме так?
Номер слайду 4
Поняття СПРАВЕДЛИВІСТЬ відоме людям давно. Справедливість (у взаєминах між людьми) - це неупереджене ставлення до чогось або до когось. Поняття «справедливість» застосовують і до суспільства загалом: суспільно справедливим визнають такий устрій, за якого кожен отримує те, на що він має право за умови, що права інших при цьому не порушуються !Оскільки влаштувати суспільство/державу за таким принципом важко, адже деякі люди/групи людей мають різні потреби та інтереси, суспільство змушене було регулювати своє життя спочатку за допомогою звичаїв і традицій, потім - законів. СПРАВЕДЛИВІСТЬ
Номер слайду 5
Найбільшою проблемою суспільства був справедливий розподіл матеріальних і інших благ .
Номер слайду 6
Людство вигадало 2 основних способи такого розподілу: блага слід розподіляти між людьми або порівну, або відповідно до заслуг (де і як вони працювали). Сьогодні, з метою як найсправедливішого задоволення прав усіх членів суспільства, розвинені демократичні держави намагаються застосувати обидва підходи: додаткові виплати багатодітним сім’ям, безоплатна освіта, надання першої медичної допомоги та ін. Справедливим у демократичному суспільстві є забезпечення рівних прав і свобод громадян, взаємна повага громадян до прав одне одного, дотримання моральних і правових норм у взаєминах.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Прояви соціальної різноманітності:-За кольором шкіри-За станом здоров’я-За здібностями до наук-За проявом емоцій-За релігійними поглядами-За суспільним становищем і т.і.
Номер слайду 9
Щоб впевнитись у тому, що не дивлячись на різноманітність, ми всі – рівні виконайте із членами вашої родини завдання №4 (с.160) у формі дослідження РЕЗУЛЬТАТИ ОБГОВОРІТЬ у тому ж складі, хто виконував дослідження: - Чи однакових результатів досягли в роботі?- Чи можна сказати, що хтось виконав роботу неправильно?Чи можна сказати, що всі, хто відірвав аркуші інакше, ніж ви, є гіршими за Вас?- Яким було б життя, якби всі бачили світ однаково?- Чого навчає ця вправа?
Номер слайду 10
Прочитайте розповідь на с.160-161 про випадок із шкільного життя першокласників Аліси, Давіда, Ахмеда і їх шкільного учителя. Дайте собі чесні відповіді на запитання у завданні №5 до цього оповідання
Номер слайду 11
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: НАМАЛЮЙТЕ своє зображення БОГИНІ СПРАВЕДЛИВОСТІ(як ви її уявляєте)Малюнок прошу сфотографувати і направити за моєю адресою: