Презентація "Мораль в демократичному суспільстві"

Про матеріал
Розглянуто такі терміни і поняття, як «демократія», «громадянин», «громадянське суспільство», «гуманістична мораль». Що таке громадянськість та громадська активність, які завдання демократичного і громадянського суспільства. Чому в громадянському демократичному суспільстві панує гуманістична мораль.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відеоурок «Якою є мораль удемократичному суспільстві»Розробила: Тетяна Вікторівна Пекар,вчителька Одеської загальноосвітньої школи №45 І-ІІІ ступенів Одеськоїміської ради Одеської областіетика, 6 клас. Епіграф: «Держава є сукупність громадян» (Аристотель).

Номер слайду 2

УЧНІ ПОВИННІ ЗНАТИ:поняття «цінність», «демократія», «громадянин», «громадянське суспільство», «гуманістична мораль». УЧНІ ПОВИННІ ВМІТИ:розповідати, чому людина є найвищою цінністю демократичного суспільства; пояснювати, як пов’язані громадянське суспільство і гуманістична мораль. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ. Ключові поняття: «цінність», «демократія», «громадянин», «громадянське суспільство», «гуманістична мораль».

Номер слайду 3

ВИСЛОВИ:1) «Свобода виголошувати свої думки є істотним правом громадянина» (Вольтер).2) «Демократія — це не влада більшості, а захист меншості» (А. Камю). Що таке демократія. Людина — найвища цінність демократичного суспільства. Чому мораль громадянського суспільства називають гуманістичною. ПЛАН

Номер слайду 4

Давайте пригадаємо, що означає бути громадянином своєїдержави. Громадянин – це той, хто поєднує власні інтереси з громадсь-кими, служить Батьківщині. Це свідомий член суспільства, людина, яка підпорядковує особисті інтереси громадським. Громадянин – це особа, що належить до постійного населення держави, користується її правами і виконує обов’язки.

Номер слайду 5

Які почуття ми називаємо громадянськими?почуття любові до Батьківщиниусвідомлення обов'язку її захищатиповага до її національних символівповага до її культуриповага до її традиційповага до її мови

Номер слайду 6

Як ви можемо виявити громадянські почуття?Брати участь у громадській роботіНе бути байдужими до своєї країни, міста, вулиці, школи, будинку. Виконувати закони держави. Наприклад, під час карантину щодо не розповсюдження короновірусу.

Номер слайду 7

1. Що таке демократія. ДЕМОКРАТІЯ (давньогрецьке - «народовладдя») — такий спосіб суспільного устрою, коли основна роль у прийнятті рішень належить народу. Розуміння цінності людини й людського життя не однаковим було у різних народів і змінювалося з часом. У давнину людину вважали найвищою цінністю суспільства, побудованого на засадах демократії. Саме такий суспільний устрій, коли основні питання громадського життя вирішували збори громадян, виник у містах-державах Давньої Греції понад дві з половиною тисячі років тому. Він істотно відрізнявся від усіх способів управління суспільством, відомих раніше, коли влада належала одній людині (деспотія, монархія) або небагатьом - кращим і благородним (аристократія).

Номер слайду 8

ЗБОРИ АХЕЙСЬКИХ ВОЇНІВ («Ілліада», Гомер)... Воїни сходилися на збори - так, як рої бджіл, що вилітають з гір-ських печер... Нарешті запанувала тиша. Першим звернувся до на-роду Агамемнон, вставши зі свого місця зі скіпетром у руках. Він говорив про тягар війни, про поразки греків під Троєю і закликав їх повернутися на батьківщину.... Вислухали воїни промову Агамемнона й захвилювалися, задумавшись, чи не варто їм справді припинити війну... З промовою до народу звернувся Одіссей, поруч з яким, прибравши вигляду гінця, стояла сама Афіна Паллада. Одіссей пе-реконував греків не припиняти облоги Трої, адже якщо вони це зроб-лять, то зганьблять себе перед нащадками... Тоді... встав старий Нестор, і знову все стихло. Нестор також радив залишитися і дати бій троянцям... І заволали воїни, так гучно, як гуркоче море підчас сильної бурі, коли вітер жене високі, як гори, хвилі. Швидко розій-шлися народні збори. Всі поспішали готуватися до битви.

Номер слайду 9

Демократичний устрій Запорозької Січі«Свобода виголошувати свої думки є істотним правом громадянина» (Вольтер).

Номер слайду 10

ДЕМОКРАТІЯ - одна з найдавніших в історії форм організації суспіль-ного життя та управління ним, яка можлива лише за умови участі всього народу, кожного громадянина в управлінні державою та розв’я-занні суспільних проблем. Важливою рисою громадянина є громадянськість, тобто усвідомлення своїх прав та сумлінне виконання обов’язків перед державою та суспільством. Громадська активність громадян - вільних людей, які поважають себе й інших, прагнуть допомогти своїй державі, є запорукою повноцінного життя громадянського суспільства.

Номер слайду 11

Що є запорукою повноцінного існування демократичного суспільства?Демократія не може і не повинна нехтувати кимсь окремим заради інтересів цілого суспільства. Ніхто не може замінити окремого громадянина в його громадянській активності. Запорукою повноцінного існування демократичного суспільства є гро-мадянська активність людей, що входять до нього, тобто - вільних громадян, які поважають себе та інших, прагнуть допомогти своїй державі. Патріот відчуває любов до своєї Батьківщини, а громадянин знає свої обов’язки перед нею. Згідно з цим громадянськість можна визначити як якість етично-політичну, важливим складником якої є патріотизм.

Номер слайду 12

Я зрозумів, що не один Існую я в людському морі. В громаді, наче в добрім хорі, Почесне місце є для всіх — І для дорослих, і малих, І для жінок, й чоловіків, Для бідняків і багачів. У світі є закон один: Людина — це громадянин! Ю. Головань«Демократія — це не влада більшості, а захист меншості» (А. Камю).

Номер слайду 13

Громадянськість - усвідомлення громадянином своїх прав та сумлінне виконання обов’язків перед державою та суспільством. СЛОВНИК. ЗАПАМЯТАТИ. Громадянин - особа, що належить до постійного населення держави, користується її правами і виконує обов’язки. Громадянин - той, хто поєднує власні інтереси з громадськими, служить Батьківщині. Демократія (з грецької - «народовладдя») - такий спосіб суспільно-го устрою, коли вирішальна роль у прийнятті рішень і врядуванні належить народові.

Номер слайду 14

ЗАКРІПИТИ ВИВЧЕНЕХто такий громадянин?Громадянин - особа, що належить до постійного населення держави, користується її правами і виконує обов’язки. Що таке громадянськість?Громадянськість - усвідомлення громадянином своїх прав та сумлінне виконання обов’язків перед державою та суспільством. Демократія (з грецької - «народовладдя») - такий спосіб суспільно-го устрою, коли вирішальна роль у прийнятті рішень і врядуванні належить народові. Що таке демократія?

Номер слайду 15

Патріотичні почуття не дають можливості бути байдужими до проб-лем країни й людей, які живуть у цій країні, примушують шукати шляхи поліпшення життя в суспільстві. Давньогрецький філософ Протагор казав: «Людина є мірою всіх речей». Тільки людину наділено розвиненими здібностями усвідомлювати та перетворювати навколишній світ на засадах Розуму, Добра і Краси. Кожна людина, яка жила, живе чи житиме, є унікальною, а відтак - цінною вже тому, що вона - Людина.2. ЛЮДИНА — НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ ДЕМОКРАТИЧНОГО СУСПІЛЬСТВА.

Номер слайду 16

Хто є найвищою цінністю демократичного суспільства?Найвища цінність демократичного суспільства – людина. Цінність — значущість для людини. Людина — є мірою усіх речей. Людина - мірило всього. Як про людину говорив давньогрецький філософ Протагор? ЗАКРІПИТИ ВИВЧЕНЕ

Номер слайду 17

Мораль — норми і приписи поведінки у стосунках людей одне з одним і в суспільстві. Моральний досвід народу втілений у його мові; прислів’ях, приказках, казках, витво-рах мистецтва (зокрема літературних творах), а також у звичаях і традиціях; релігій-них заповідях, законах. Моральність — втілення приписів моралі в поведінці людей і в стосунках між ними. (Внутрішні духовні якості, якими керується людина у своїй поведінці й у ставленні до інших людей.) 3. ЧОМУ МОРАЛЬ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА НАЗИВАЮТЬ ГУМАНІСТИЧНОЮ. Ви вже знаєте, що певні норми поведінки людини по відношенню до себе, інших людей та суспільства загалом виникли віддавна. З них складалися звичаї, традиції, правила. Моральні норми дають змогу оцінювати вчинки людей з позицій добра чи зла. Норми моралі пропонують ідеал людської поведінки. Втілення цього ідеалу забезпечує совість кожної людини і тиск громадської думки. Якщо людина порушує норми моралі, це викликає осуд громади. Так було й за давнини. Гуманізм - любов до людей.

Номер слайду 18

Деякі моральні правила відходили в минуле, як, наприклад, захист честі й гідності на дуелі, поширений за часів пізнього середньовіччя. Інші живуть і сьогодні. Саме вони становлять сукупність загальнолюдських цінностей. У громадянському суспільстві найвища цінність це людина, громадянин. ЗАВДАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА - СТВОРИТИ НАЙКРАЩІ УМОВИ ДЛЯ РІЗНОБІЧНОГО РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ, ЇЇ АКТИВНОЇ УЧА-СТІ В ГРОМАДСЬКОМУ ЖИТТІ. (Наприклад, асоціації і товариства спрямовують свою діяльність на створення умов для розвитку творчих здібностей громадян (творчі об’єднання художників, письменників та ін.), згуртовувати тих, хто має спільне хобі (мисливці, рибалки, благодійні організації, творчі, наукові й професійні спілки, гро- мадські засоби масової інформації (газети, журнали, теле- і радіоканали), спортивні, дитячі, юнацькі, жіночі організації, об’єднання за інтересами тощо.

Номер слайду 19

ГУМАНІСТИЧНА МОРАЛЬ - моральні норми, що просякнуті турботою про благо людини, повагою до її гідності, людяністю. СЛОВНИК. ЗАПАМЯТАТИ. ГРОМАДЯНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО - такий суспільний устрій, за яко-го створено мережу добровільних об’єднань задля вираження, задо-волення й захисту інтересів різних груп населення і в якому праг-нуть до побудови моральних відносин між усіма громадянами країни. СУСПІЛЬСТВО ПРАГНЕ, АБИ КОЖНА ЛЮДИНА МОГЛА МАКСИ-МАЛЬНО РОЗВИНУТИ СВОЇ ЗДІБНОСТІ, ЗАСТОСУВАТИ ЇХ НА ВЛАСНУ КОРИСТЬ, А ТАКОЖ НА ДОБРО Й ЩАСТЯ ІНШИХ ЛЮДЕЙ ТА ЛЮДСТВА ЗАГАЛОМ.

Номер слайду 20

ЗАКРІПИТИ ВИВЧЕНЕ1. Навіщо в школі створено різноманітні гуртки, спортивні секції?2. Чи мають подібні об’єднання дорослі? 3. Чи знаєте ви що-небудь про об’єднання чи організації, членами яких є ваші батьки чи інші дорослі?ЗАВДАННЯ.1) Вивчити терміни і визначення.2) Прочитати урок 25 у підручнику Данилевська О., Пометун О. Етика: для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. - К.;Генеза, 2006. Сторінки 138-143. 3) Письмово надати відповідь на питання 1 – 3.

Номер слайду 21

Дякую за увагу!Бажаю вам жити внайкращому громадянськомусуспільстві

Номер слайду 22

Данилевська О., Пометун О. Д18 Етика: Підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. - К.;Гене- за, 2006. - 192 с.: іл. https://www.google.com.ua/search?q=прапор+україни&https://www.google.com.ua/search?q=плакати+карантин+дома&tbm=isch&ved=2ah. UKEwi. Azp6 H-9ro. Ah. XUy. So. KHY75 Dg. UQ2-c. Ceghttps://www.google.com.ua/search?q=плакати+карантин+дома&tbm=isch&ved=2ah. UKEwie8v. Kxhttps://www.google.com.ua/search?q=каратнтин+знаходитися+дома&tbm=isch&ved=2ah. UKEwj. Mhttps://www.google.com.ua/search?q=громадська+робота+учнів&tbm=isch&ved=2ah. UKEwiltpajhttps://www.google.com.ua/search?q=мова+україни&tbm=isch&ved=2ah. UKEwi. A35 OV89ro. Ah. Ub. Vhttps://www.google.com.ua/search?q=культура+україни&tbm=isch&ved=2ah. UKEwi4hr. PT8tro. Ah. XLB3c. KHXug. Ahttps://www.google.com.ua/search?q=культура+україни&tbm=isch&ved=2ah. UKEwi4hr. PT8tro. Ah. XLB3c. KHXughttps://www.google.com.ua/search?q=культура+україни&tbm=isch&ved=2ah. UKEwi4hr. PT8tro. Ah. XLB3c. KHXughttps://www.google.com.ua/search?q=культура+україни&tbm=isch&ved=2ah. UKEwi4hr. PT8tro. Ah. XLB3c. KHXug. Ahttp://kulturadinadin.blogspot.com/2015/04/blog-post.htmlhttps://espreso.tv/article/2017/10/14/pokrova_kozaky_upa_scho_svyatkuyut_ukrayinci_14_zhovtnyahttps://uk.wikipedia.org/wiki/Герб_України https://history.vn.ua/pidruchniki/vlasov-2016-ukraine-8-class/4.htmlhttps://history.vn.ua/ ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА ТА ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Горбатенко Олена Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Етика 6 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
7165
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку