Алгоритм проведення “ Мозгової атаки ” Крок 1 Учитель оголошує тему або називає поняття, яке розглядатимуть. Крок 2 Учитель записує тему посередині класної дошки або учні в групах, парах чи самостійно записують тему посередині аркуша паперу. Крок 3 Учитель говорить учням: “ Пригадайте все, що ви знаєте, або думаєте, що знаєте, з теми. Не оцінюйте думки, правильно чи неправильно ”. Крок 4 Учні розповідають, що вони знають з теми. Учитель записує усі думки учнів на дошці, не коментуючи їх, не ставлячи жодних запитань. Якщо “ мозгова атака ” відбувається в групах чи індивідуально, учні записують навколо теми все, що знають із запропонованого питання. Крок 5 Учитель запитує:” Щодо якої інформації у вас може виникнути сумнів?” Навпроти цієї інформації пише знак питання – “?”. Крок 6 Згрупуйте записану інформацію за певними ознаками.
Алгоритм проведення “ Асоціативного куща ” Крок 1 – Учитель (учень) пише тему – центральне слово (словосполучення, фразу посередині аркуша або на дошці. Крок 2 – Учитель пропонує учням записати слова та фрази, які спадають на думку, коли вони чують це слово. Птахи відлітають. Холодно. Золота. Дощ. Парасолька. Сумно. Білка запасає горішки. Красиве листя. Осінь. Хочеться спати Записувати можна стільки думок, скільки дозволить час, або доти, доки вони не будуть вичерпані. Учитель просить учнів не обмірковувати, чому спало на думку те чи те слово. Крок 3 – Коли всі думки записані, учитель пропонує учням встановити зв’язки між словами.
Робота в групі Гра “ Чарівний клубок ”Учитель називає слово чи речення. Передає клубок іншому гравцеві, а сам тримає нитку. Хто одержав клубок розповідає щось про це слово передаючи клубок іншому, а сам тримає нитку і так дальше. Гра “ Ланцюжок ” Один гравець називає слово, другий – з останнього складу складає нове слово. Мама – машина – намисто – торбинка – капуста, і т. д.
Сядьте парами за написами на бейжиках. І пара – Дві Петрівні ІІ пара – Дві Наталії ІІІ пара – 2 прізвища на “Г” ІV пара – 2 прізвища на “К” V пара – 2 ім’я – 3 склади, закінчуються – “ –на ” VI пара – 2 Надії VII пара – 2 ім’я – 4 склади VIII пара – Марія і я. У кожного малюнок, розгляньте його. Подумайте, що наснилось предмету і який він став. Розкажіть про це другові. Гра “ Кольорові сни “
Я – схема Коли представлений один із видів діяльності з моделей “ Щоденні 5” і “ Щоденні 3”, клас збирається разом, щоб створити опорну схему, яку називають “Я – схема ” (Я – щоб виразити самостійність). Усі разом обговорюють поведінку вчителя та учнів під час “ Щоденні 5” і “ Щоденні 3” і записують результати обговорень до схеми. “ Я – схема ” розміщують у класі на видному місці, щоб упродовж навчального року учні могли повертатися до них. Читання для себе. Постійно читай. Залишайся на одному місціЧитай тихо. Починай одразу. Працюй над витривалістю під час читання