МІІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
УО КРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
КРАМАТОРСЬКА ЗОШ І – ІІІ СТУПЕНІВ №10
З ПРОФІЛЬНИМ НАВЧАННЯМ
КРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Я ЦЕ РОБЛЮ ТАК…
Дата народження: 07.12.1971 р.
Освіта: вища, Луганський державний педагогічний інститут ім. Т.Г. Шевченка Східноукраїнського
університету, 1994р
Спеціальність: вчитель географії та біології
Місце роботи: Краматорська ЗОШ І – ІІІ ступенів № 10 з профільним навчанням
Краматорської міської ради Донецької області
Посада: вчитель географії та біології, основ
здоров'я
«Особистісно-орієнтоване навчання на уроках природничого циклу через використання евристичних методів навчання»
Ключова компетентність – це системна властивість особистості: цілісна, ієрархічна, динамічна система здатностей (або окремих компетенцій), яка дозволяє людині свідомо і творчо визначати та здійснювати власне життя, розвивати свою індивідуальність, розбудовувати життєвий ціннісно-нормативний простір, вирішувати складні життєві завдання, набувати і виконувати соціальні ролі.
Компетенція – готовність учня використовувати засвоєнні знання, навчальні уміння і навички, а також способи діяльності в житті.
1. Сприяння формуванню свідомого ставлення учнів до власного здоров’я.
2. Сприяння формуванню свідомого ставлення учнів до природи, її багатств та її захисту.
3. Залучення учнів до природоохоронних заходів.
4. Використання групових форм навчання.
5. Проведення нестандартних уроків, які передбачають формування власної позиції, конкретні прояви особистісної активності учнів.
6. Надання учням можливості вибору форми тематичного оцінювання, рівня завдань, групи для виконання лабораторних та практичних робіт.
1. Знайомство учнів з діяльністю вчених різних держав та національностей.
2. Використання в процесі викладання біології елементів народознавства.
3. Створення презентацій про рослини, страви з них, про смакові уподобання різних народів.
4. Використання завдань, спрямованих на формування здорового способу життя учнів.
5. Проведення інтегрованих уроків, використання художньої літератури, що містить описи певних біологічних та географічних об’єктів чи явищ.
6. Використання наочних засобів – картин відомих художників.
7. Проведення профорієнтаційної роботи.
8. Характеристика зв’язку природи та культури, значення природничих дисциплін для розвитку цивілізації.
• забезпечення розвитку монологічного мовлення учнів через проведення усного опитування: аналізу та самоаналізу відповіді, учнівських повідомлень, захист творчих робіт, проектів, доповідей, висування гіпотез;
• забезпечення розвитку ділового мовлення через проведення: бесід, взаємоопитування, диспутів, семінарів, конференцій, обговорювання проблем в групі;
• забезпечення розвитку писемного мовлення учнів через написання повідомлень, рефератів, казок;
• проведення цілеспрямованої роботи з біологічними та географічними термінами з метою їх запам’ятовування і свідомого використання
• мнемонічної вправи, переклад термінів іншомовного походження, побудова асоціативних зв’язків.
1.Розвиток умінь учнів працювати з підручником, з текстом, виділяти головну думку, робити висновки.
2. Стимулювання використання додаткової літератури.
3.Проведення зустрічей з медиками, науковцями, працівниками сільського господарства з метою надання учням актуальної інформації шляхом безпосереднього спілкування.
4.Використання комп’ютерних програм («Курс біології», «Курс географії», «Репетитор з географії», «Репетитор з біології» тощо) як джерел інформації.
5.Залучення учнів до перегляду телевізійних передач відповідно до навчальних тем курсу прородничих дисциплін («Discovery», «Animal Planet», «Жива природа» тощо).
6.Використання проекторів при підготовці учнями доповідей, семінарів.
1. Розвивати навчальні навички учнів як умову раціональної організації їхньої самоосвітньої діяльності.
2. Забезпечити розвиток організаційних умінь і навичок визначення мети діяльності та планування роботи з її реалізації.
3. Формувати адекватні логічні операції і розумові дії.
4. Стимулювати активну пізнавальну діяльність.
5. Формулювати навички дослідницької роботи в теоретичному та практичному вивченні біології та географії.
6. Забезпечувати стійку мотивацію учнів до навчання й самоосвіти. КОМПЕТЕНТНІСТЬ
• зняття навчального перевантаження школярів, що призводить їх до перевтоми, шляхом впровадження активних форм і методів навчання;
• організація фізичної активності учнів, профілактика гіподинамії (фізпаузи);
• формування правильних оглядів на здорове харчування;
• запобігання шкідливому впливу на здоров'я чинників, що безпосередньо пов'язані з навчальним процесом
(профілактика шкільних хвороб);
• охорона і зміцнення психічного здоров'я (запобігання шкільним стресам, поширення серед учнів шкідливих звичок);
• формування культури здоров'я учнів і компетентності педагогів з питань основ здоров'я і здоров'язберігаючих технологій.
ІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ РОБОТИ НА ВСІХ ЕТАПАХ УРОКУ:
організаційний момент:
§ психологічне налаштування; актуалізація опорних знань, вмінь:
§ міні-проекти – сенкани, презентація проектів, розподіл за певними критеріями, закінчити думку;
вивчення нового матеріалу:
§ випереджувальні завдання, проектні роботи, мінітренінги, рольові ігри, групова робота;
закріплення:
§ складання таблиць, схем, діаграм, моделювання за заданими параметрами;
рефлексія:
§ короткі висловлювання, незакінчені речення, сигнали; релаксація:
§ розслаблення, усмішка, дотягнутися до зірок, похвала
• Хворий 1. Лікарю, обстеження показали, що в цього хворого спостерігається часткове змертвіння частин м'язових клітин
Д серця, а також порушений кровообіг у судинах серця, що й призвело до зменшення постачання його клітин киснем та
і поживними речовинами і часткового їх змертвіння.
(Інфаркт міокарда) а • Хворий 2. Лікарю, у цього хворого спостерігається порушення тонусу судин, у результаті чого порушився і кровообіг. Хворий г нарікає на головний біль, втому. Він веде малорухливий спосіб життя, часто спостерігаються неврози. (Дистонія)
н • Хворий 3. Лікарю, у цього хворого спостерігається гостре порушення мозкового кровообігу, наслідком якого є крапкові о розлади його функцій. Одним із наслідків цієї хвороби може бути розрив кровоносних судин, що супроводжується
с крововиливами в мозок. (Інсульт)
• Хворий 4. Лікарю, у цього хворого підвищений артеріальний
т тискнегативними. Його основнаемоціямироботата напруженоюпов'язана зрозумовоюперевантаженням,працею.
и • (ХворийГіпертонія5. Лікарю,) при огляді хворого виявлено нерівномірне к розширеннявенозних стіноквені.неповноцінністьПричиною цьогоїхніхєклапанів,вродженащо утруднюєслабкість а рух(Варикознекрові й підвищуєрозширеннявнутрішнійвен) тиск.
v Подивіться на малюнок, назвіть, що Ви перед собою бачите.
v Напишіть в центрі малюнка відповідний клас типу Членистоногі.
v Навколо малюнка напишіть ще 5-6 слів, які притягуються до Вашого ключового слова, як до магніту.
v Складіть невеличкий текст, використовуючи всі слова, які Ви написали. А темою Вашого тексту буде ключове слово, яке написане в центрі малюнка.
(або класу)
1.Чисельність.
2.Середовище життя.
3.Будова тіла.
4.Опорно-рухова система.
5.Травна система.
6.Кровоносна система.
7.Дихальна система.
8.Нервова система.
9.Видільна система.
10. Статева система та розмноження.
11. Представники. Які серед них занесені до Червоної книги?
Заповніть таблицю
Відмінні ознаки великого й малого кіл кровообігу
ВІДМІННІ ОЗНАКИ |
МАЛЕ КОЛО КРОВООБІГУ |
ВЕЛИКЕ КОЛО КРОВООБІГУ |
|
|
|
||
Закінчення |
|
|
|
Кров, що рухається по артеріях |
|
|
|
Кров, що рухається по венах |
|
|
|
Фактор руху крові |
|
||
Головні судини |
|
|
|
Час руху крові |
|
|
|
Обєм крові |
|
|
|
|
|
Підкресліть помилки (що в цьому листі неправда)
«Пішов я одного разу на риболовлю, щоб упіймати собі рибку для юшки. Сидів, сидів – не клює рибка. Аж раптом поплавок почав підстрибувати, вудка натяглася. Спробував тягти – не потягну. Напружив усі сили, і що ви думаєте – на гачок мені потрапив добре відомий усім річковий рак: довжина його 50 см, колір – червоний-червоний, а хвостом здобич тримає. Вирішив краще роздивитися рака. Тіло його складається з трьох відділів – голови, грудей та хвоста. На голові одна пара м’яких вусиків і пара складних очей. У цього рака було аж дві пари шипів і 12 ходильних ніг. Цю тварину я зварив і з’їв усього, повністю, залишився лише панцир.»
Творчі завдання
Складіть синквейн до слова «Павук» Алгоритм складання синквейна:
1. Перший рядок — одне слово, іменник, що виражає головну тему.
2. Другий рядок — два прикметники, що виражають основну думку.
3. Третій рядок — три дієслова, що описують дії в межах теми.
4. Четвертий рядок — фраза, що несе певний зміст.
5. П’ятий рядок — висновок, зазвичай у формі іменника (асоціація з першим словом).
МІІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
УО КРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
КРАМАТОРСЬКА ЗОШ І – ІІІ СТУПЕНІВ №10
З ПРОФІЛЬНИМ НАВЧАННЯМ
КРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Я ЦЕ РОБЛЮ ТАК…