Цікаві інноваційні технології для переведення освітнього процесу на технологічний рівень, активізації пошуку перспективних інноваційних педагогічних технологій, спрямованих на розвиток і саморозвиток особистості. Особлива увага звертається на методичне забезпечення інноваційних процесів, пріоритетними напрямками якого є оновлення змісту, створення цілісної системи науково-методичної роботи, вивчення, узагальнення і впровадження педагогічного досвіду як джерела інновацій.
«Якщо знання – це новий капітал, то інновації – нова валюта». Кевін Келлі Термін “технологія” походить від двох грецьких слів : techne – мистецтво, майстерність, та logija – наука. Отже, технологія – це наука про майстерність. «Інновація» походить від лат. іnovatis (in - в, novus - новий) , і в перекладі означає “оновлення, новинка, зміни”. Українською мовою «інновація» перекладається саме як "нововведення".
МОТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ ПЕДАГОГАМИ прагнення зробити урок цікавим для дітей (80,6%) залучити учнів до творчої пізнавальної діяльності (33,3%) розвинути пізнавальні інтереси учнів (31,5%). Скажи мені – і я забуду; Покажи мені – і я запам’ятаю; Дай зробити – і я зрозумію. Китайська притча
ІНТЕГРАЦІЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ РОЗВИВАЄ ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ УЧНІВ У своїй педагогічній практиці апробовую спосіб інтеграції окремих елементів таких сучасних технологій навчання : Інтеграція Зорові схеми-опори Інтерактивні технології Проектні технології Особистісно орієнтоване навчання Технології розвитку критичного мислення
ФОРМИ СЛОВНИКОВОЇ РОБОТИ індивідуальні завдання (картки, схеми тощо) – взаємоконтроль в парах; робота в парах («Обличчя до обличчя», «Один-удвох-усі разом», «Інтерв’ю»); робота в малих групах («Пошук інформації», «Коло ідей»); інтерактивні методи («Рольова гра», «Драматизація», «Мозковий штурм», метод «Прес», «Обери позицію»); технології ЧПКМ («Сенкан», «Передбачення», «Кубування»); вправи для розвитку інтелектуально-творчих здібностей дітей: ігри, кросворди, шаради, анаграми, вікторини, творчі завдання.
ХТО ШВИДШЕ? Вправи, які окрім творчих здібностей, розвивають образне мислення, художнє бачення світу, розширюють словниковий запас, сприяють кращому засвоєнню семантики слів: дібрати означуване слово, до якого поданий прикметник був би епітетом; вибрати найвдаліший варіант слова; дописати (відновити) віршовані рядки; об'єднати кілька речень в одне; розчленувати текст на складові частини, змінити (розширити, згорнути, перебудувати, замінити) мовний матеріал;
ХТО ШВИДШЕ? розширити текст, вживаючи якомога більше прислівників, але не додаючи більше ніж два речення; дати заголовок тексту перебудувати прості речення на складне речення з різними видами зв'язку, визначити смислові відношення між частинами складних речень; вставити пропущені слова; замінити поданий текст синонімами; дібрати якнайбільше означень до поданого слова; продовжити художній твір; змінити (переробити) закінчення художнього твору
БЛАЙДНЕС Метод блайднес (від англ. – сліпий) спонукає учнів до логічного мислення, розвиває зв’язне мовлення. Алгоритм роботи: Розділений на кілька частин текст роздається членам групи. Кожен опрацьовує 1-2 частини і повідомляє їх зміст. Учні разом вирішують, у якій послідовності потрібно об’єднати уривки, щоб вийшов зв’язний текст. Зміст уривку переказують, до нього можна ставити запитання, але не читати.
ДІАМАНТА Віршована форма з семи рядків, перша і остання з яких, - поняття з протилежним значенням. Цей вид вірша складається за наступною схемою: 1-ий рядок - тема (1 іменник) 2 -ий рядок - означення (2 прикметники) 3-ій рядок - дія (3 дієслова) 4-ий рядок - асоціації (4 іменники) 5-ий рядок - дія (3 дієслова) 6-ий рядок - означення (2 прикметники) 7-ий рядок - тема (1 іменник)
СКРАПБУК Метод розвитку творчої діяльності учнів Скрапбук ― це «альбом» з фотографіями, фотоколажами, декорований елементами, картинками, малюнками, замітками, афоризмами для того, щоб розкрити сенс виучуваної теми. Сторінки такого «альбому» зазвичай оформлюються за певними темами, літературними напрямками, за творчістю письменника або літературного героя