Презентація майстер-класу на тему: "Впровадження інноваційних технологій як засобів розвитку творчої особистості школяра на уроках української мови та літератури"

Про матеріал

Цікаві інноваційні технології для переведення освітнього процесу на технологічний рівень, активізації пошуку перспективних інноваційних педагогічних технологій, спрямованих на розвиток і саморозвиток особистості. Особлива увага звертається на методичне забезпечення інноваційних процесів, пріоритетними напрямками якого є оновлення змісту, створення цілісної системи науково-методичної роботи, вивчення, узагальнення і впровадження педагогічного досвіду як джерела інновацій.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ЗАСОБІВ РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ ШКОЛЯРА НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

Номер слайду 2

«Якщо знання – це новий капітал, то інновації – нова валюта». Кевін Келлі Термін “технологія” походить від двох грецьких слів : techne – мистецтво, майстерність, та logija – наука. Отже, технологія – це наука про майстерність. «Інновація» походить від лат. іnovatis (in - в, novus - новий) , і в перекладі означає “оновлення, новинка, зміни”. Українською мовою «інновація» перекладається саме як "нововведення".

Номер слайду 3

МОТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ ПЕДАГОГАМИ прагнення зробити урок цікавим для дітей (80,6%) залучити учнів до творчої пізнавальної діяльності (33,3%) розвинути пізнавальні інтереси учнів (31,5%). Скажи мені – і я забуду; Покажи мені – і я запам’ятаю; Дай зробити – і я зрозумію. Китайська притча

Номер слайду 4

Показники порівняння Традиційний урок Інноваційний урок Розуміння художнього твору 70% 91% Розумова діяльність 67% 72% Формування мовних умінь і навичок 71% 75% Формування комунікативних навичок 73% 89% Формування творчих здібностей 70% 90%

Номер слайду 5

ІНТЕГРАЦІЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ РОЗВИВАЄ ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ УЧНІВ У своїй педагогічній практиці апробовую спосіб інтеграції окремих елементів таких сучасних технологій навчання : Інтеграція Зорові схеми-опори Інтерактивні технології Проектні технології Особистісно орієнтоване навчання Технології розвитку критичного мислення

Номер слайду 6

ФОРМИ СЛОВНИКОВОЇ РОБОТИ індивідуальні завдання (картки, схеми тощо) – взаємоконтроль в парах; робота в парах («Обличчя до обличчя», «Один-удвох-усі разом», «Інтерв’ю»); робота в малих групах («Пошук інформації», «Коло ідей»); інтерактивні методи («Рольова гра», «Драматизація», «Мозковий штурм», метод «Прес», «Обери позицію»); технології ЧПКМ («Сенкан», «Передбачення», «Кубування»); вправи для розвитку інтелектуально-творчих здібностей дітей: ігри, кросворди, шаради, анаграми, вікторини, творчі завдання.

Номер слайду 7

СЛОВНИКОВИЙ КУБ випереджуюче індивідуальне або групове завдання для кращого розуміння нових слів, понять у шести площинах: 1) значення слова; 2) походження; 3) спільнокореневі слова; 4) сполучення зі словом; 5) синоніми, антоніми, омоніми; 6) афоризми або прислів’я зі словом.

Номер слайду 8

ЛІНГВІСТИЧНІ ІГРИ “Мовна дуель” “Лінгвоестафета” “Лінгвістичний двобій” “Спіймай помилку” “Ти ― редактор” “Антивірус” Правописна селекція “Словопіраміда” “Плетиво словес” Словотвірне вікно Скульптор словосполучень Ланцюжок

Номер слайду 9

ЛІТЕРАТУРНІ ІГРИ “Вірю ― не вірю” “Так чи ні” “Літературний турнір” “Літературний пінг-понг” “Асоціативний кущ” “Гронування” “Мозаїка” “Доміно” “Літературний крос” “Мікрофон” “Незакінчене речення”

Номер слайду 10

ХТО ШВИДШЕ? Вправи, які окрім творчих здібностей, розвивають образне мислення, художнє бачення світу, розширюють словниковий запас, сприяють кращому засвоєнню семантики слів: дібрати означуване слово, до якого поданий прикметник був би епітетом; вибрати найвдаліший варіант слова; дописати (відновити) віршовані рядки; об'єднати кілька речень в одне; розчленувати текст на складові частини, змінити (розширити, згорнути, перебудувати, замінити) мовний матеріал;

Номер слайду 11

ХТО ШВИДШЕ? розширити текст, вживаючи якомога більше прислівників, але не додаючи більше ніж два речення; дати заголовок тексту перебудувати прості речення на складне речення з різними видами зв'язку, визначити смислові відношення між частинами складних речень; вставити пропущені слова; замінити поданий текст синонімами; дібрати якнайбільше означень до поданого слова; продовжити художній твір; змінити (переробити) закінчення художнього твору

Номер слайду 12

ЗАВДАННЯ, СПРЯМОВАНІ НА РОЗВИТОК УЯВИ скласти усну розповідь від імені письменника (Т. Шевченко. «Мої інтереси і захоплення», «Моє перше велике кохання», «Жінки у моєму житті», «Моя сім'я», «Моє життя на засланні», «Моя пристрасть ― гравюра»); взяти "інтерв'ю" у письменника.

Номер слайду 13

БЛАЙДНЕС Метод блайднес (від англ. – сліпий) спонукає учнів до логічного мислення, розвиває зв’язне мовлення. Алгоритм роботи: Розділений на кілька частин текст роздається членам групи. Кожен опрацьовує 1-2 частини і повідомляє їх зміст. Учні разом вирішують, у якій послідовності потрібно об’єднати уривки, щоб вийшов зв’язний текст. Зміст уривку переказують, до нього можна ставити запитання, але не читати.

Номер слайду 14

ДІАМАНТА Віршована форма з семи рядків, перша і остання з яких, - поняття з протилежним значенням. Цей вид вірша складається за наступною схемою: 1-ий рядок - тема (1 іменник) 2 -ий рядок - означення (2 прикметники) 3-ій рядок - дія (3 дієслова) 4-ий рядок - асоціації (4 іменники) 5-ий рядок - дія (3 дієслова) 6-ий рядок - означення (2 прикметники) 7-ий рядок - тема (1 іменник)

Номер слайду 15

ДІАМАНТА Прометей справедливий, добрий вчить, допомагає, терпить Титан, що протистоїть владі Зевса та дарує людям вогонь зневажає, владарює, карає, жорстокий, невблаганний Зевс

Номер слайду 16

Діаграма Ейлера-Венна “Думка” Тараса Шевченка

Номер слайду 17

СКРАПБУК Метод розвитку творчої діяльності учнів Скрапбук ― це «альбом» з фотографіями, фотоколажами, декорований елементами, картинками, малюнками, замітками, афоризмами для того, щоб розкрити сенс виучуваної теми. Сторінки такого «альбому» зазвичай оформлюються за певними темами, літературними напрямками, за творчістю письменника або літературного героя

Номер слайду 18

ПЛЕЙКАСТИ інтерактивні листівки, оригінальний спосіб виразити себе, поділитися своїми думками і настроєм. СЛОВО КАРТИНКА МУЗИКА УНІКАЛЬНИЙ МАЛЕНЬКИЙ ШЕДЕВР

Номер слайду 19

БУКТРЕЙЛЕР З англійської book ― це книга, trailer ― тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. Основне його завдання ― яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання.

Номер слайду 20

ПЕРФОРМАНС Англ. Performahce― вистава, виступ, гра. Мультимедійні презентації ПІСНІ ТАНЦІ Декламація Інсценізації Філософські саморефлексії

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
1 липня 2018
Переглядів
1108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку