Презентація "Механізм формування навичок критичного мислення"

Про матеріал
Постановка питань є одним із механізмів формування навичок критичного мислення. Відповідаючи на них, учні аналізують інформацію, відстоюють свою точку зору. Всі питання важливі й приводять до різних видів мислення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК КМЗапитання на знання – це найнижчий рівень запитань, що потребує механічного згадування інформації. Приклади: Яке найбільше місто в Україні? Які вірші Тараса Шевченка ви вивчали? 2. Запитання на розуміння задаються для розкриття смислу, сутності того, що вивчається. Приклади: Як ви розумієте слова автора тексту, що хлопчик опинився у скрутному становищі?Якщо я з’єднаю ці три фігури разом, що вийде?

Номер слайду 2

3. Запитання на застосування спрямовані на використання вже відомої учням інформації в нових умовах чи обставинах. Приклади: Як визначити довжину відрізка, скориставшись мотузкою? Як визначити сторону світу в лісі? 4. Запитання на аналіз передбачають розкладання інформації на складові, виділення частин та аналіз у межах єдиного цілого. Приклади: Чому герої байки не змогли досягти своєї мети?Як ви назвали б цей твір? Чому?Які частини можна виокремити у цьому оповіданні?

Номер слайду 3

5. Запитання на синтез пов’язані з творчим розв’язанням проблем на основі оригінального мислення. Приклади: Як із цих деталей побудувати вітряк? Як змінилось б ваше життя, якби ви могли дихати під водою? 6. Запитання на оцінку задаються учням для того, щоб вони сформулювали власні судження про хороше і погане або про справедливе і несправедливе. Приклади: Що ти можеш сказати про свою роботу?Чи справедливо завершується оповідання? Чому?

Номер слайду 4

ПОСТАНОВКА ЗАПИТАНЬ Чому?Навіщо?Що, якщо?Як зробити? Постановка запитань високого рівня може привести учнів до багатьох відкриттів. Всі відповіді на такі питання можуть бути правильними. Потрібно тільки обґрунтувати свою точку зору.

Номер слайду 5

ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ РОЗВИТКУ КМ УЧНІВ{22838 BEF-8 BB2-4498-84 A7-C5851 F593 DF1}Рівень мислення/ навчального результату учня. Питальні слова , за допомогою яких формулюється запитання цього рівня. Дієслова, з використанням яких можна побудувати діяльність учнів на різному рівня мислення ( Приклад)Здобуття знань (інформації)Що таке? Де? Коли? Що саме? Скільки? Які приклади відомі?Визначте, повторіть, складіть список, знайдіть, покажіть, перекажіть, перелічіть, запам’ятайте, назвіть, розкажіть, відтворіть. Розуміння інформації Як передати іншими словами? Як ви розумієте?Як іншими словами пояснити?Поясніть, опишіть, розпізнайте, розташуйте, оберіть, перекажіть своїми словами, підкресліть. Використання, застосування інформаціїУ яких ще ситуаціях можна застосувати? Хто може використовувати? Чим може бути корисне? Що може зашкодити?Застосуйте, використовуйте, продемонструйте, поясніть, обчисліть, дослідіть, проведіть експеримент, проілюструйте

Номер слайду 6

{22838 BEF-8 BB2-4498-84 A7-C5851 F593 DF1}Аналіз. Які основні елементи? З чого складається? До якої групи належать? Які причини? У чому схожість (відмінність)? Що спільного між? У чому зв’язок між? Як пов’язані?Визначте частини ознаки, причини, наслідки, встановіть послідовність, розділіть, розбийте, розберіть, структуруйте, порівняйте, зіставте. Синтез Про що говорить наявність таких елементів, як-от? Який висновок можна зробити з фактів? Поясніть чому? Що потрібно? Чому ви думаєте? Як зробити? Чому ви вважаєте?Згрупуйте, скомпонуйте, складіть, створіть, розробіть, сформулюйте, узагальніть, об’єднайте, придумайте, змініть, організуйте, сплануйте, підготуйте, запропонуйте, перегрупуйте, установіть, замініть. Оцінювання. Добре чи погано? Які переваги або недоліки?Правильно чи помилково? Ефективно чи неефективно? Чи згодні ви, що …, чому? Чи правильно, що …, чому?Оцініть, порівняйте, що найкраще, хто правий, чому це найважливіше, доведіть, переконайте, порекомендуйте, підтримайте, перевірте, оцініть.

Номер слайду 7

РОБОТА ІЗ ЗАПИТАННЯМИ, ЯКІ СТАВИТЬ УЧИТЕЛЬЗаздалегідь готуйте запитання учням. Пов’язуйте запитання із важливим матеріалом. Ставте відкриті й конкретні запитання. Використовуйте зрозумілі учням слова. Ставте запитання у певній логіці. Ставте запитання різного рівня складності. Ставте запитання для забезпечення зворотного зв’язку.8. Давайте учням час подумати.9. Перефразуйте запитання, якщо не отримуєте очікуваних відповідей.10. Запитуйте усіх учнів.

Номер слайду 8

РОБОТА ІЗ ЗАПИТАННЯМИ, ЯКІ ЗАДАЄ УЧЕНЬСтворіть обстановку, в якій буде легко ставити запитання. Плануйте час для запитань учнів. (Які є запитання?) Дайте учням достатньо часу (10-15 секунд). Переадресуйте запитання до інших, це може допомогти зав’язати обговорення чи дискусію в класі.

Номер слайду 9

“ТОВСТІ” ТА “ТОНКІ” ЗАПИТАННЯ

Номер слайду 10

“ТОВСТІ” ТА “ТОНКІ” ЗАПИТАННЯ

Номер слайду 11

ЧИТАЄМО КАЗКУ Н. МАЛИНИ «РЕКЛАМНА ЛИСТІВКА»

Номер слайду 12

“ЧИ ВІРИТЕ ВИ, ЩО ….”

Номер слайду 13

Номер слайду 14

ДУМКИ УЧНІВ 4 КЛАСУ ПІСЛЯ ЧИТАННЯ КАЗКИДруже!!! Бережи світ від сміття! Будь героєм планети!Заради майбутніх поколінь, сміття до урни кинь!Хочеш краще жити – припиняй смітити!!!Кожен день сміття збирай, свою планету захищай!Любіть планету! Можна переробити речі, а не викидати на сміття!Будь ласка, зберігайте довкілля!Ти – сортуй, а ми – переробимо!Із сміття можна зробити багато корисного!Сортируй сміття заради життя!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку