“ Три шляхи ведуть до знань: шлях роздумів – найблагородніший, шлях наслідування – найлегший, і шлях дослідження – найважчий ” Конфуцій Метод проектів як ефективний засіб формування навичок самостійної діяльності учнів. Провідна ідея: Активізація самостійної пізнавальної діяльності учнів шляхом використання методу проектів для формування ключових компетентностей школярів
Ідеї педагогічної діяльності Пріорітетність гуманізації у проектуванні навчального процесу; Домінування діалогічної взаємодії вчителя та учнів; Побудова цілісної моделі урочної,позаурочної та сомостіїної діяльності; Сприяння розвитку та сомовдосконаленню особистості учня; Діяльнісний підхід до процесу здобуття знань; Індивідуалізація навчання; Створення умов для саморозвитку та самовиховання; Розвиток системного мислення,формування власногї точки зору; Оволодіння навичкамі дослідницької діяльності; Креативність-здатність перетворювати будь яку діяльність у творчій процес тощо.
Головні принципи діяльності. Гуманізація; Культуро логічність та культуро відповідність; Оптимізація навчального процесу; Науковість та інтегративність; Особиста спрямованість; Системність і послідовність у роботі; Єдність освітніх,розвивальних та виховальних функцій; Доступність; Зв’язок із життям.
Теоретична основа досвіду Гуманістичний підхід до навчання й виховання(Л.Виготьський,В.Сухомлиньский); Методика та технологія інноваційного навчання(К.Баханов,О.Пометун,Л.Пироженко,Г.Фрейман); Гуманізація школи(С.Гончаренко); Особистісно-орієнтоване навчання(В.Кремень,О.Савченко,І.Якиманська); Положення про навчальну діяльність(П.Гальперін,В.Давидов,Л.Занков,І.Лернер); Розвиток критичного мислення як основи творчості(С.Векслер).
Складові досвіду роботи Залучення школярів до творчої діяльності через участь у роботі відділень Малої академії наук України,предметних олімпіадах та різноманітних конкурсах. Формування рис громадянина-патріота та залучення школярів до активної суспільно корисної та соціальної діяльності.
Завдання вчителя з формування творчої особистості учня Сприяти розвитку інтересу та поваги до подій історії,культурних надбані; Виховувати у кожного школяра загальнолюдські цінності орієнтації,якості справжнього громадянина; Формувати й розвивати в учнів критичне мислення,здатність виробити свій погляд і бути толерантним,виявляючи повагу до поглядів інших.
Я хочу виховати учня,який…. Хоче й уміє постійно вчитись,підвищувати свій рівень; Виявляє таланти й здібності; Знаходить вихід з будь-якої ситуації; Прислухається до думки інших,маючи при цьому власну; Виявляє гнучкість мислення; Активно співпрацює з іншими; Грамотно та коректно спілкується; Визначає мету,передбачає результати та дає оцінку своїй діяльності; Підтримує товаришів,допомагає їм; Продуктивно працює як індивідуально,так і в колективі; Приймає справедливі та гуманні рушення; Поважає будь-яку людину; Шанобливо ставиться до історичних та культурних цінностей; Є свідомим громадянином своєї держави.
“ Уявіть собі дівчинку, яка зшила собі сукню. Якщо вона вклала душу у свою роботу, працювала охоче, з любов’ю, самостійно зробила викройку і вигадала фасон сукні, самостійно його пошила, то це і є зразок типового проекту, в самому педагогічному розумінні цього слова ” В.Х. Кілпатрік Метод проектів - це система навчально-пізнавальних прийомів, які дозволяють розв’язати різні проблеми в результаті самостійних,колективних, інтерактивних дій учнів та обов’язкових презентацій результатів роботи
Дослідницька робота учнів, матеріали краєзнавчого характеру. Гетьман Богдан Хмельницький та його «Березневі статті» Степан Бандера. Історія міст і сіл України(краєзнавча робота учнівської молоді) Історія Пологівського району (дослідницька робота учнів) Гетьман Пилип Орлик Голодомор в Україні Церковний лад Запорізьких козаків. Хронологія Українських гетьманів. Україна в період другої світової війни( 1939-1945) Україна в період досталізації( 1953-1964) Україна у відбудованій період(1945-1953)