Методи розвиток критичного мислення молодших школярів на уроках читання. Хомовська В. О. Роїщенський ЗЗСО І-ІІ ст.
Номер слайду 2
«Життя – вічна наука» , - говорить народ на мудрість. Великі соціальні зміни впливають на школу , учителя і зумовляють потребу влитися впродовж життя. Тому одним з основних завдань сучасної школи є підготовка учнів , здатних критично мислити і на високому інтелектуальному рівні розв’язувати проблеми , що постають перед українським суспільством.
Номер слайду 3
Метод «Асоціативний кущ» Наталя Тріщ « Осінь на шкільному подвір’ ї»осіньрізнобарвнащедразолотабагататепла і холоднахудожниця
Номер слайду 4
«Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися»Анатолій Камінчук «Ремез »{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}птах. Якого кольору?жовтувато-білогоперелітний Яке гніздо?У вигляді рукавички зотвором
Номер слайду 5
Номер слайду 6
«Метод передбачення» за прислів’ ями: «Яке частування ,таке й дякування» за малюнком: «Ріпка»
Номер слайду 7
«Метод передбачення» за назвою твору: « Їжак та заєць» за загадкою: Лист зелений і міцний,сніг для нього не страшний, а коли весну стрічає, сині очі розкриває. Л. Українка « Барвіночку мій хрещатий»
Номер слайду 8
«Читання з передбаченням» Шарль Перро «Попелюшка»Нарешті принесли черевичок і двом попелюшкиним сестрам . Як вони не старалися – не взули черевичка…….
Номер слайду 9
Сенкан Сенкан - це форма вільного вірша з п’яти рядків, що синтезує інформацію. Ліна Костенко вірш ,, Білочка ’’Білка. Пишнохвоста , красива , руда. Стрибає, нашпилює , сушить. Швидко пересувається деревами. Трудівниця.
Номер слайду 10
«Дзвінок інспекторки»
Номер слайду 11
Метод «Дискусійна шкала» Чи отримає задоволення місіс Донован від свого візиту до школи? ТАК НІ
Номер слайду 12
«Коло ідей»А якби Миколка залишив паличку у себе , що було далі? Ю. Ярмиш «Паличка-рятівниця» С. Жупанин «Наталчина пригода» А якби Вова не дав дівчинці рукавичку щоб сталося?
Номер слайду 13
«Порушена послідовність» ( за ілюстраціями)
Номер слайду 14
«Ромашка Блума»
Номер слайду 15
Дивовижний світ міфів
Номер слайду 16
Леонід Сорока «В останній день літа»
Номер слайду 17
Діаграма Вена. Техніка графічного подання інформації, що виявляється при обговоренні двох персонажів, або текстів, між якими існують загальні та відмінні риси. Інформацію подано у вигляді двох або кількох кіл, які накладають одне на одне. Л. Сорока ,,В останній день літа’’ Сергій Сашко. Друзі,товариські,люблять відпочивати на природі,співчутливіЛюбить читати,не любить урок фізкультури. Любить фізкультуру, займається легкою атлетикою
Номер слайду 18
«Залиште за мною останнє слово» Л. Сорока ,,В останній день літа’’
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Номер слайду 21
«Письмо в малюнках»Будь слухняним. Бережи своє життя
Номер слайду 22
Міф Давнього Єгипту «Пандора»
Номер слайду 23
«Круговий огляд»
Номер слайду 24
«Карта персонажів»Учні об ‘єднуються в пари. Обирають двох персонажів твору. У кола вписують характеристики даного персонажа. У прямокутники – докази з тексту
Номер слайду 25
Легенда «Зозулині черевички» Князь Дівчина скупий,загребущий,жадібний,грізнийдобра,співчутлива. Пообкладав села такими податками,що люди жили в бідності,вирішив жорстоко покарати неслухів-Я спробую врятувати село.- Пожалій людей ,князю.
Номер слайду 26
«Карусель»На аркуші із запитанням діти записують відповідь, потім складають аркуш таким чином,щоб відповідь була схована(перегортаючи його). Групи через одну хвилину обмінюються аркушами. В. Нестайко «Просто Олесь друг»1. Доведіть,що Олесь і Костик друзі.2. Охарактеризуйте Олеся.3. Чим були схожі хлопчики.
Номер слайду 27
«Рюкзачок»Які з тих знань і умінь, що отримали на уроці, ви візьмете із собою для використання на інших уроках, в житті. Л. Забашта « Берізонька »- як правильно брати сік із берези, що виготовляють із деревини. Л. Вороніна « Бурулька »- не можна пробувати бурульки , бо захворієш.
Номер слайду 28
«Уяви себе»Бачу навкруги багато моїх сестер. Чую щебетання птахів, шум вітру. Дружу з берізкою, яка росте поруч. Боюся людей, які пробивають в мені отвори і з мене витікає сік. Мрію жити довго-довго і очищати повітря для всього живого. Люблю літо, сонечко, дощик.