Підсумок розділу «Поетична майстерня»

Про матеріал
Мета уроку : - узагальнити і систематизувати знання учнів за вивченим розділом; - Вчити застосовувати свої знання в повсякденному житті; - розвивати вміння виразного читання, - виховувати любов до художнього слова.
Перегляд файлу

Предмет: літературне читання

Клас: 3

Автор уроку: Русанова Кристина Олександрівна – вчитель початкових класів

                           

Місце роботи: ХЗОШ І-ІІІ ст.157 

Тема: Підсумок за розділом «Поетична майстерня»

Мета: - узагальнити і систематизувати знання учнів за вивченим розділом;

  • Вчити застосовувати свої знання в повсякденному житті;
  • розвивати вміння  виразного читання,
  • виховувати любов до художнього слова.

Тип уроку: закріплення набутих знань.

Обладнання: - картки із завданнями;

                - презентація;

                - музичні фізхвилинки;

                - ноутбук, проектор, мультимедійна дошка;

                - капелюх і мікрофон;

                - підручники та книги з поезіями різних українських письменників.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Оголошення теми і мети. Мотивація.

- Діти, ми з вами закінчили ще один розділ з літературного читання тому сьогодні перевіримо набуті знання, а також будемо вчитися використовувати ці знання в повсякденному житті.

Також вкінці уроку, ми як завжди зробимо самоаналіз та самооцінку. Та спеціальних аркушах паперу які лежать на ваших столах. Також на цих аркушах, ми з вами намалюємо настрій з яким ви прийшли на урок. Будь ласка дві хвилинки самостійного малювання.

Так добре, тепер слухайте уважно - . За кожен вид роботи ви будете отримувати бал і записувати його. А в кінці уроку  я теж поставлю вам наліпкт за активну участь на уроці. Потім підрахуємо ваші бали.

 

ІІ. Мовленнєва розминка.

- Розпочнемо свій урок, як завжди, з мовленнєвої розминки.

  1. Чистомовка

Ок – ок – ок – ось колючий їжачок,

Ми – ми – ми – приготувався до зими.

Чок – чок – чок – повна хата грушечок.

Ок – ок – ок – частуватиме діток.

 

  1. Скоромовка

Вибіг Гришка на доріжку,

На доріжці сидить кішка,

Взяв з доріжки Гришка кішку –

Хай спіймає кішка мишку.

 

 

  1. Інсценізація вірша.

- Хлопці підготували для вас інсценізацію вірша Г.Гребенюка «Два лікаря». Уважно послухайте і висловіть власну думку. Кому б ви віддали перевагу і чому?

 

Вели розмову два дружки:

- Я хочу лікувать книжки!

Візьму я клей, візьму папір,

І стану лікарем, повір.

- Я лікар теж – тобі скажу,

Та все роблю без клею.

Я просто книжку бережу,

Дружити вмію з нею.

 

- Який висновок можна зробити? Я пропоную вам взяти це за девіз нашого уроку.

 

ЛЮБІТЬ І БЕРЕЖІТЬ КНИГИ.

 

ІІІ. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу.

 

  1. Гра «Мозковий штурм»

 

- Давайте  пригадаємо, який розділ ми закінчили і про що в ньому йшлося. Я пропоную вам зробити це за допомогою гри «Мозковий штурм» у вигляді інтерв’ю. Я буду відомою телеведучою, а ви – зірки різних професій.

 

(Вчитель одягає капелюх і представляється К.Осадчею.

А діти - зірки тих професій, ким вони мріють стати у майбутньому).

 

  • Який розділ ви опрацювали? («Поетична майстерня»)
  • Наш світ сповнений краси. Як ви думаєте, хто найтонше відчуває цю красу? (Поети)
  • А які твори називаються ліричними, або лірикою?()
  • Як називають образ людини, чий внутрішній світ розкрито в ліричному творі?(Ліричний герой)
  • Які твори належать до пейзажної лірики?
  • Які художні засоби використовують поети? (Епітети, уособлення, метафори, порівняння)
  • Як називаються слова, що вказують на одну з ознак того предмета, який називається? (Епітети)
  • Наведіть приклади епітетів.
  • Слова, за допомогою яких поет олюднює предмети неживої природи, - (уособлення)
  • Наведіть приклади уособлення.
  • Що об’єднує цих поетів?
  • Чому вчать їх твори?

.

Фізхвилинка для очей під звуки музики

 

  • У степах мандрівникам

і плавцям у морі

ми дорогу вкажемо

в синьому просторі.          (Н.Забіла «Зірки»)

 

  • Давайте разом прочитаємо цей вірш.
  • Які епітети ви зустріли під час читання?

 

  • Де всі зорі розкотились,

і ніхто їх не збирає.

Лиш у травах, ледь прив’ялих,

коник жалібно співає.             (Г.Чубач «Зупинюся над рікою»)

 

  • Прочитайте цей вірш «ланцюжком».
  • Назвіть художні засоби, які використав автор.

 

  • Ще й очі

як у дзвінки.

-Як ти називаєшься?

А вона:

-А я цвіркуна слухала.    (І.Калинець «Зірка»)

 

  • Чим цей вірш відрізняється від попередніх віршів?
  • А який вірш називається білим?
  • Чому зірочка не полетіла на небо?  

 

  1. Гра «Кращий диктор»
  • Вдома вам треба було підготуватися до виразного читання улюбленого вірша. Я пропоную вам гру «Кращий диктор».  Диктори читають, періодично відриваючи очі від тексту, щоб подивитися на глядачів.

Фізхвилинка (танок з Дідом Морозом)

 

  1. Гра «Спроби пера»
  • Сьогодні ми весь час працюємо з віршами різних українських поетів. Яких об’єднує …? Вірші яких вчать нас …?
  • Я пропоную вам спробувати самим частково стати поетами. Я приготувала завдання.

 

Перша група

  • Рядки у вірші переплуталися. Ваша задача – відновити його.

 

Равлик-син прийшов до татка:

То не влізуть в неї ріжки.

Якщо виросту ще трішки,

- Затісна у мене хатка,

Глянув батько на хатинку:

Підростає хатка теж.

Бо не тільки ти ростеш,

- Не журися, любий синку,

 

Друга група

  • Ваше завдання – вставити пропущені слова, щоб вийшла рима.

 

Ходить лісом їжачок,

В нього шубка з …________________

 

Вночі їй завжди півник сниться.

Вона не курка, а … ________________

 

У неділю на Хрещатик

Квочка вивела… __________________

 

По дорозі жук повзе,

На спині листок… _________________

 

Третя група

  • Третя група працюватиме над порівняннями. Вам потрібно правильно встановити порівняння.

 

Дужий, як заєць.

Вірний, як лис.

Боязкий, як вовк.

Голодний, як слон.

Колючий, як пес.

Хитрий, як їжак.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Неповороткий, як мишка.

Маленький, як віл.

ІV. Підсумок уроку.

- Наш урок закінчується, буди ласка намалюйте зараз свій настрій, а також порахуйте бали і поставте собі самооцінку. Хто бажає розказати про свій запис?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку