Презентація "Методична система роботи над задачею" розкриває потреби сучасного суспільства, яке вимагає від учнів молодшого шкільного віку повноцінного мислення, вміння розв'язувати різноманітні задачі. Одним із завдань є повноцінне використання здобутих знань на практиці. Роль задач у навчальній діяльності зростає, адже їм належить одна із провідних ролей у вивченні математики.
Види простих задач Задачі на знаходження суми. Задачі на знаходження остачі. Задачі на збільшення, або зменшення числа на декілька одиниць. Задачі на різницеве порівняння. Задачі на знаходження невідомого доданка. Задачі на знаходження невідомого зменшуваного. Задачі на знаходження невідомого від’ємника.
Є два способи аналізу задачі: синтетичний і аналітичний. Синтетичний спосіб - від числових даних - до запитання; аналітичний - від запитання - до числових даних. Таким аналізом передбачається: а) поділ задачі на окремі частини, кожна з яких є словесним завданням певного елемента задачі; б) визначення слів - ознак, що характеризують відношення між величинами, а отже, й відповідну арифметичну дію. *
Розв’язування задачі 2.Аналіз задачі і складання плану розв’язання *синтетичний *аналітичний 3.Виконання знайденого плану розв’язування *усне *письмове 1.Ознайомлення зі змістом задачі *ілюстрація до задачі 4.Перевірка розв'язування *відповідність між даними задачі *розв'язування задачі різними способами *складання і розв'язування задачі оберненої до даної 5.Аналіз розв'язування * обґрунтування прийомів розв'язування * розгляд інших способів розв'язування *
Пам’ятка «Працюю над задачею» Прочитай задачу. Про що в ній розповідається? Виділи ключові слова та склади короткий запис задачі. За коротким записом поясни числові дані задачі та запитання. Виконай схему. Повтори запитання задачі. Що достатньо знати, щоб на нього відповісти? Достатньо знати два числових значення: І ̶ …(□ або невідомо) та ІІ ̶ …(□ або невідомо)
Якою арифметичною дією відповімо на запитання задачі? Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? Можна 1. Поділи задачу на прості. Сформулюй кожну просту задачу. Покажи опорні схеми до кожної . 2. Склади план розв’язування задачі. Про що ми дізнаємось першою дією? Про що ми дізнаємось другою дією? 3. Запиши розв’язання задачі. 4. Запиши відповідь. Не можна 1.Чому не можна? Що потрібно знати, щоб відповісти на запитання? (Потрібно знати, два числових значення: І -- … (□ або невідомо) та ІІ -- …( □ або невідомо). Якою арифметичною дією відповімо на це запитання? 2.Чи можна відразу відповісти на запитання? 3.Чому можна? 4.Таким чином , ми від запитання задачі перейшли до числових даних. Аналіз завершено.