Презентація "Методична система роботи над задачею"

Про матеріал

Презентація "Методична система роботи над задачею" розкриває потреби сучасного суспільства, яке вимагає від учнів молодшого шкільного віку повноцінного мислення, вміння розв'язувати різноманітні задачі. Одним із завдань є повноцінне використання здобутих знань на практиці. Роль задач у навчальній діяльності зростає, адже їм належить одна із провідних ролей у вивченні математики.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методична система роботи над задачею

Номер слайду 2

ДЕВІЗ Діяти – активно! Думати – оперативно! Сперечатись – доказово! Для всіх обов'язково !

Номер слайду 3

- це питання (переважно математичного характеру), яке розв'язується шляхом обчислень за визначеною умовою З А Д А Ч А

Номер слайду 4

В И Д И З А Д А Ч ТИПОВІ ПРОСТІ СКЛАДЕНІ СЮЖЕТНІ ПРОСТІ СКЛАДЕНІ

Номер слайду 5

Види простих задач Задачі на знаходження суми. Задачі на знаходження остачі. Задачі на збільшення, або зменшення числа на декілька одиниць. Задачі на різницеве порівняння. Задачі на знаходження невідомого доданка. Задачі на знаходження невідомого зменшуваного. Задачі на знаходження невідомого від’ємника.

Номер слайду 6

Формування умінь розв’язувати задачі: Задача та її розв’язання є предметом змістовного аналізу, дослідження впливу змін в умові задачі на її розв’язання. Основним методом навчання розв’язування задач є дослідницький.

Номер слайду 7

3. Розв’язання задачі є процесом динамічного моделювання: від схематичної моделі задачного формулювання (короткий запис, схематичний рисунок, числові дані) до схематичної моделі процесу пошуку розв’язання, а від неї - до складання математичної моделі

Номер слайду 8

Етапи: Розв’язання задачі Ознайомлення зі змістом задачі Відшукання способу розв’язку Перевірка розв’язання і відповідь *

Номер слайду 9

Є два способи аналізу задачі: синтетичний і аналітичний. Синтетичний спосіб - від числових даних - до запитання; аналітичний - від запитання - до числових даних. Таким аналізом передбачається: а) поділ задачі на окремі частини, кожна з яких є словесним завданням певного елемента задачі; б) визначення слів - ознак, що характеризують відношення між величинами, а отже, й відповідну арифметичну дію. *

Номер слайду 10

Розв’язування задачі 2.Аналіз задачі і складання плану розв’язання *синтетичний *аналітичний 3.Виконання знайденого плану розв’язування *усне *письмове 1.Ознайомлення зі змістом задачі *ілюстрація до задачі 4.Перевірка розв'язування *відповідність між даними задачі *розв'язування задачі різними способами *складання і розв'язування задачі оберненої до даної 5.Аналіз розв'язування * обґрунтування прийомів розв'язування * розгляд інших способів розв'язування *

Номер слайду 11

ПІДГОТОВЧА РОБОТА

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Поняття задачі. Ознайомлення

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Ознайомлення із коротким записом задачі

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Щоб прикрасити лісову ялинку, білочка принесла 7 шишок, а зайчик – на 2 морквинки більше. Скільки всього прикрас принесли звірятка?

Номер слайду 22

Білочка – 7 ш. Зайчик -- ? , на 2 м. більше ? ? 7 7+2 ? ? ? 7 7 2 7 На 2 б.

Номер слайду 23

1) 7+2=9(м.) – приніс зайчик; 2) 9+7=16(пр.) Відповідь: всього 16 прикрас принесли звірятка.

Номер слайду 24

Пам’ятка «Працюю над задачею» Прочитай задачу. Про що в ній розповідається? Виділи ключові слова та склади короткий запис задачі. За коротким записом поясни числові дані задачі та запитання. Виконай схему. Повтори запитання задачі. Що достатньо знати, щоб на нього відповісти? Достатньо знати два числових значення: І ̶ …(□ або невідомо) та ІІ ̶ …(□ або невідомо)

Номер слайду 25

Якою арифметичною дією відповімо на запитання задачі? Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? Можна 1. Поділи задачу на прості. Сформулюй кожну просту задачу. Покажи опорні схеми до кожної . 2. Склади план розв’язування задачі. Про що ми дізнаємось першою дією? Про що ми дізнаємось другою дією? 3. Запиши розв’язання задачі. 4. Запиши відповідь. Не можна 1.Чому не можна? Що потрібно знати, щоб відповісти на запитання? (Потрібно знати, два числових значення: І -- … (□ або невідомо) та ІІ -- …( □ або невідомо). Якою арифметичною дією відповімо на це запитання? 2.Чи можна відразу відповісти на запитання? 3.Чому можна? 4.Таким чином , ми від запитання задачі перейшли до числових даних. Аналіз завершено.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Свічкар Вікторія
    Чудова методична розробка!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
6439
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку