Відповідно до Закону України “Про загальну середню освіту” оцінювання ґрунтується на принципах: {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}*дитиноцинтризму*об'єктивності*доброчесності*справедливості*неупередженості*систематичності*критеріальності*гнучкості*перспективності*диференційованості*конфіденційності*плановості*чіткості*прозорості*відкритості*доброзичливості
Відповідно до пункту 22 статті 1 Закону України “Про освіту”Результати навчання – це знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, набуті у процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, виміряти і оцінити та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих освітніх компонентів..
Знання про предмети і явища навколишнього світу, взаємозв'язки і відношення між ними, уміння і навички оперувати знаннями, уміння застосовувати набутий досвід навчальних дій, досвід творчої діяльності, що відображено в обов'язкових результатах навчання, визначених в освітній програмі ЗЗСО.активність, ініціативність;старанність, наполегливість;комунікабельність, здатність співпрацювати;самостійність, відповідальність;ціннісні ставлення, які він/вона виявляє у процесі досягнення результату навчання. Результати навчання. Об'єктивні результати навчання. Особистісні надбання учня/учениці
Відповідно до пункту 28 Державного стандарту початкової освіти отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюється у процесі:1. Формувального оцінювання, мета якого – відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду; 2. Підсумкового оцінювання, мета якого – співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.
Види навчально-пізнавальної діяльності учнів можуть бути: за формою Індивідуальною груповою фронтальною за способом виконання усною письмовою практичною програмованою бесіда, розповідь, переказ, діалог тестові завдання, компетентнісні завдання, перекази, диктанти , діагностувальні роботидослід, практична робота, навчальний проект, учнівське портфоліо, спостереження, робота з картами, заповнення таблицьз використанням електронних засобів навчання, дозволених для використання
Результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці у 1-4 класах рекомендуємо виражати вербальною оцінкою, а об'єктивних результатів навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою,у 3-4 класах – або вербальною оцінкою, або рівневою оцінкоюза вибором закладу загальної середньої освіти на підставі рішення його педгогічної ради.
З метою забезпечення вільного вибору педагогічними працівниками методик, технологій навчання підходи до оцінювання в різних класах можуть мати відмінності, що спрямовані на реалізацію обраних освітніх програм. Особливості організації оцінювання в певному класі можуть ініціюватися вчителем і бути затвердженими на засіданні педагогічної ради
Інформування батьків може відбуватися під час індивідуальних зустрічей, шляхом запису оцінювальних суджень у робочих зошитах, інших носіях зворотного зв'язку з батьками (паперових/електронних щоденниках ), фіксації результатів навчання у свідоцтвах досягнень. ОЦІНКАКОНФІДЕНЦІЙНА ІНФОРМАЦІЯ
АЛГОРИТМ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯПІД ЧАС ОРГАНІЗАЦІЇ ФОРМУВАЛЬНОГО НАВЧАННЯФормулювання об'єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей. Визначення разом з учнями критеріїв оцінювання. Формування суб'єктивної позиції учнів у процесі оцінювання. Створення умов для формування уміння учнів аналізувати власну навчальну діяльність (рефлексія). Корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.
У межах формувального оцінювання за результатами опанування певної програмової теми протягом навчального року рекомендовано проводити тематичні діагностувальні роботи.(є засобом зворотного зв'язку стосовно опанування учнями частиною очікуваних/обов'язкових результатів навчання з метою оперативного регулювання та коригування освітнього процесу)
Обсяг завдань визначати з урахуванням вікових можливостей учнів, виконати протягом 1 навчальної години, а зміст завдань, види навчальної діяльності добирають з урахуванням специфіки предмета. Діагностувальні роботи можуть містити завдання, які виконують усно, письмово, практично, з допомогою електронних освітніх ресурсів.
Предмети мовно- літературної освітньої галузі( мова навчання)1 клас2 клас3 клас4 клас. Читання вголос++++Аудіювання+++Читання напам’ять+++Робота з літературним твором/ медіа текстом+++Діалог(усно/ письмово)+++Усний переказ+++Усний твір+++Списування++++Диктант+++Робота з мовними одиницями+++Читання мовчки++Письмовий переказ++Письмовий твір+
Протягом року запропоновані види навчальних завдань у діагностувальних роботах можуть повторюватися. Кількість разів уміщення одного і того ж навчального завдання (кількість диктантів тощо) учитель може визначати з урахуванням особливостей формування певного очікуваного результату навчання та стану його досягнення учнями.
МАТЕМАТИКАТематичні діагностувальні роботи можуть бути комбінованими , у тому числі з тестових завдань закритого й відкритого типів, та містити навчальні завдання на виявлення стану сформованості навичокчитання, запису і порівняння чиселобчислювальних навичок,навичок читання і запису математичних виразів /рівностей / нерівностей,розв'язування рівнянь,уміння розв'язувати задачірозпізнавання й побудова геометричних фігур, оперування величинами тощо.
Тематичні діагностувальні роботи з інтегрованих курсів можуть містити:тестові завдання закритого і відкритого типів;практичні роботи з картами, приладами, моделями;графічні роботи, за допомогою яких перевіряється вміння інтерпретувати інформацію за допомогою моделі, малюнка, схеми тощо.
Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учня/учениці за рік. Основою для підсумкового оцінювання результатів навчання за рік можуть бути: результати виконання тематичних діагностувальних робіт;записи оцінювальних суджень про результати навчання;спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. Підсумкову (річну) оцінку фіксують у класному журналі і свідоцтвах досягнень учнів.
Підставою для зарахування учнів до 5 класу є свідоцтво досягнень учня, у якому результати навчання можуть бути схарактеризовані вербальною або рівневою оцінкою, що залежить від вибору вербального або рівневого оцінювання закладом загальної середньої освіти, що затверджене рішенням педагогічної ради.
Оригінал документа пропонується зберігати батькам учня/учениці чи особам, що їх замінюють. Копію документа з відміткою “Згідно з оригіналом”, що закріплено печаткою, рекомендуємо зберігати в особовій справі учня. В особовій справі доцільно лише зазначати рішення про переведення до наступного класу.