Презентація "Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти"

Про матеріал
Дана презентація допоможе опанувати алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання, ознайомить педагогів з окремими техніками формувального оцінювання для розширення діапазону інструментарію, який використовується вчителями для вимірювання навчальних досягнень учнів, сформує бажання саморозвитку та самовдосконалення
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Підготувала. ЗДНВР Тернівського НВКНаталія ОСТАШКІНАrrrr

Номер слайду 2

. Наказ МОН від 13.07.2021 № 813 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти”

Номер слайду 3

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.ІІ. ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ.ІІІ. ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ.

Номер слайду 4

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Номер слайду 5

ОЦІНЮВАННЯрекомендуємо розглядати як процес отримання даних про стан сформованості результатів навчання учнів, аналіз отриманих даних та формулювання на його основі суджень про об'єкт, який оцінюють

Номер слайду 6

Відповідно до Закону України “Про загальну середню освіту” оцінювання ґрунтується на принципах: {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}*дитиноцинтризму*об'єктивності*доброчесності*справедливості*неупередженості*систематичності*критеріальності*гнучкості*перспективності*диференційованості*конфіденційності*плановості*чіткості*прозорості*відкритості*доброзичливості

Номер слайду 7

ФУНКЦІЇ ОЦІНЮВАННЯФормувальна. Діагностувальна. Мотиваційно-стимулювальна. Розвивальна. Орієнтувальна. Коригувальна. Прогностична. Констатувальна Виховна

Номер слайду 8

Відповідно до мети оцінювання пріоритетними є формувальна та діагностувальна функції оцінювання.

Номер слайду 9

Об'єктами оцінювання є результати навчання учня/учениці, у тому числі процес їх досягнення ним/нею.

Номер слайду 10

Відповідно до пункту 22 статті 1 Закону України “Про освіту”Результати навчання – це знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, набуті у процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, виміряти і оцінити та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих освітніх компонентів..

Номер слайду 11

Знання про предмети і явища навколишнього світу, взаємозв'язки і відношення між ними, уміння і навички оперувати знаннями, уміння застосовувати набутий досвід навчальних дій, досвід творчої діяльності, що відображено в обов'язкових результатах навчання, визначених в освітній програмі ЗЗСО.активність, ініціативність;старанність, наполегливість;комунікабельність, здатність співпрацювати;самостійність, відповідальність;ціннісні ставлення, які він/вона виявляє у процесі досягнення результату навчання. Результати навчання. Об'єктивні результати навчання. Особистісні надбання учня/учениці

Номер слайду 12

Відповідно до пункту 28 Державного стандарту початкової освіти отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюється у процесі:1. Формувального оцінювання, мета якого – відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду; 2. Підсумкового оцінювання, мета якого – співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.

Номер слайду 13

Види навчально-пізнавальної діяльності учнів можуть бути: за формою Індивідуальною груповою фронтальною за способом виконання усною письмовою практичною програмованою бесіда, розповідь, переказ, діалог тестові завдання, компетентнісні завдання, перекази, диктанти , діагностувальні роботидослід, практична робота, навчальний проект, учнівське портфоліо, спостереження, робота з картами, заповнення таблицьз використанням електронних засобів навчання, дозволених для використання

Номер слайду 14

Однією з ключових змін в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці запропоновано використовувати вербальну оцінку, яка окрім оцінювального судження про досягнення може ще називати і рівень результату навчання.

Номер слайду 15

Оцінювальне судження називати вербальна оцінка,оцінювальне судження із зазначенням рівня результату – рівнева оцінка.

Номер слайду 16

Рівень результату навчання позначають буквами:“початковий” (П)“середній” (С)“достатній” (Д)“високий” (В)

Номер слайду 17

Результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці у 1-4 класах рекомендуємо виражати вербальною оцінкою, а об'єктивних результатів навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою,у 3-4 класах – або вербальною оцінкою, або рівневою оцінкоюза вибором закладу загальної середньої освіти на підставі рішення його педгогічної ради.

Номер слайду 18

Формулювання оцінювальних суджень, визначення рівня результату навчання здійснювати на основі Орієнтованої рамки оцінювання результатів навчання здобувачів початкової освіти (додаток 1)

Номер слайду 19

Номер слайду 20

З метою забезпечення вільного вибору педагогічними працівниками методик, технологій навчання підходи до оцінювання в різних класах можуть мати відмінності, що спрямовані на реалізацію обраних освітніх програм. Особливості організації оцінювання в певному класі можуть ініціюватися вчителем і бути затвердженими на засіданні педагогічної ради

Номер слайду 21

Інформування батьків може відбуватися під час індивідуальних зустрічей, шляхом запису оцінювальних суджень у робочих зошитах, інших носіях зворотного зв'язку з батьками (паперових/електронних щоденниках ), фіксації результатів навчання у свідоцтвах досягнень. ОЦІНКАКОНФІДЕНЦІЙНА ІНФОРМАЦІЯ

Номер слайду 22

ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ - постійне спостереження за динамікою розвитку особистісних якостей учня, рівня сформованості у нього певних навчальних дій, що співвідносяться з очікуваними результатами, сприяє формуванню впевненості щодо власних можливостей та навичок учіння.

Номер слайду 23

Номер слайду 24

АЛГОРИТМ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯПІД ЧАС ОРГАНІЗАЦІЇ ФОРМУВАЛЬНОГО НАВЧАННЯФормулювання об'єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей. Визначення разом з учнями критеріїв оцінювання. Формування суб'єктивної позиції учнів у процесі оцінювання. Створення умов для формування уміння учнів аналізувати власну навчальну діяльність (рефлексія). Корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

Номер слайду 25

СТРАТЕГІЯ формувального оцінювання

Номер слайду 26

Оцінювальне судження виражає не лише емоційне сприйняття результату роботи учня, його прогресу, а розкриває суть досягнутого учнем результату“Іменники в тексті визначено правильно, однак перевір написання слів у рядку…”

Номер слайду 27

У межах формувального оцінювання за результатами опанування певної програмової теми протягом навчального року рекомендовано проводити тематичні діагностувальні роботи.(є засобом зворотного зв'язку стосовно опанування учнями частиною очікуваних/обов'язкових результатів навчання з метою оперативного регулювання та коригування освітнього процесу)

Номер слайду 28

Обсяг завдань визначати з урахуванням вікових можливостей учнів, виконати протягом 1 навчальної години, а зміст завдань, види навчальної діяльності добирають з урахуванням специфіки предмета. Діагностувальні роботи можуть містити завдання, які виконують усно, письмово, практично, з допомогою електронних освітніх ресурсів.

Номер слайду 29

Предмети мовно- літературної освітньої галузі( мова навчання)1 клас2 клас3 клас4 клас. Читання вголос++++Аудіювання+++Читання напам’ять+++Робота з літературним твором/ медіа текстом+++Діалог(усно/ письмово)+++Усний переказ+++Усний твір+++Списування++++Диктант+++Робота з мовними одиницями+++Читання мовчки++Письмовий переказ++Письмовий твір+

Номер слайду 30

Протягом року запропоновані види навчальних завдань у діагностувальних роботах можуть повторюватися. Кількість разів уміщення одного і того ж навчального завдання (кількість диктантів тощо) учитель може визначати з урахуванням особливостей формування певного очікуваного результату навчання та стану його досягнення учнями.

Номер слайду 31

МАТЕМАТИКАТематичні діагностувальні роботи можуть бути комбінованими , у тому числі з тестових завдань закритого й відкритого типів, та містити навчальні завдання на виявлення стану сформованості навичокчитання, запису і порівняння чиселобчислювальних навичок,навичок читання і запису математичних виразів /рівностей / нерівностей,розв'язування рівнянь,уміння розв'язувати задачірозпізнавання й побудова геометричних фігур, оперування величинами тощо.

Номер слайду 32

Одна з тематичних діагностувальних робіт протягом року може передбачати виявлення стану сформованості навичок усних обчислень.

Номер слайду 33

Тематичні діагностувальні роботи з інтегрованих курсів можуть містити:тестові завдання закритого і відкритого типів;практичні роботи з картами, приладами, моделями;графічні роботи, за допомогою яких перевіряється вміння інтерпретувати інформацію за допомогою моделі, малюнка, схеми тощо.

Номер слайду 34

1. Кількість і періодичність діагностувальних робіт учитель може визначати самостійно. Зазвичай, їх планують через кожні 16-20 навчальних годин програмового матеріалу.2. Не більше 1 тематичної діагностувальної роботи на навчальний день.

Номер слайду 35

Якщо учня не було в школі в день проведення діагностувальної роботи, то після проведення він не пише діагностувальної роботи.

Номер слайду 36

Наступний урок проводити з метою встановлення зворотного зв'язку. Рекомендуємо організовувати аналіз виконаних завдань та роботу над виправленням і попередженням помилок.

Номер слайду 37

ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ

Номер слайду 38

Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учня/учениці за рік. Основою для підсумкового оцінювання результатів навчання за рік можуть бути: результати виконання тематичних діагностувальних робіт;записи оцінювальних суджень про результати навчання;спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. Підсумкову (річну) оцінку фіксують у класному журналі і свідоцтвах досягнень учнів.

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Відповідно до пункту 8 статті 12 Закону України “Про освіту” наприкінці 4 класу, з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти проводять державну підсумкову атестацію, результати якої не впливають на підсумкову оцінку за рік.

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Підставою для зарахування учнів до 5 класу є свідоцтво досягнень учня, у якому результати навчання можуть бути схарактеризовані вербальною або рівневою оцінкою, що залежить від вибору вербального або рівневого оцінювання закладом загальної середньої освіти, що затверджене рішенням педагогічної ради.

Номер слайду 43

Оригінал документа пропонується зберігати батькам учня/учениці чи особам, що їх замінюють. Копію документа з відміткою “Згідно з оригіналом”, що закріплено печаткою, рекомендуємо зберігати в особовій справі учня. В особовій справі доцільно лише зазначати рішення про переведення до наступного класу.

Номер слайду 44

Интернет-ресурсыhttp://i005.radikal.ru/1109/fb/755ad610193c.png http://www.surguchev.ru/assets/images/Svitok/DSC07710-conv-ok-sq-s-web.jpghttp://img810.imageshack.us/img810/250/paperscrolls4.jpg

Номер слайду 45

Номер слайду 46

pptx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку