Презентація "методика проведення рефлексії"

Про матеріал
Ця презентація допоможе вчителю провести етап рефлексія, вибрати правильні форми і види рефлексії та зацікавити учнів, створюючи ситуацію успіху
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ЕТАПУ РЕФЛЕКСІЇ

Номер слайду 2

Рефлексія –(від лат. reflexio – «звернення назад», «відображення») – роздуми людини, спрямовані на аналіз самої себе – власних станів, своїх вчинків і минулих подій.

Номер слайду 3

Гіпертекст поняття РЕФЛЕКСІЯ:

Номер слайду 4

РУХ ДУМКИ «УГОРУ» ТА «ВГЛИБ» Схема руху думки під час рефлексування

Номер слайду 5

Педагогічна рефлексія –фаза уроку, протягом якої учні осмислюють відкриті й усвідомлені ними на занятті ідеї; спроба відобразити те, що сталося з «Я» учня: «Що я думав? Що відчував? Що придбав? Що мене здивувало? Що я зрозумів?» тощо.

Номер слайду 6

Рівні рефлексування учнів

Номер слайду 7

Методика організації етапу рефлексії

Номер слайду 8

Класифікації педагогічної рефлексії

Номер слайду 9

9 Прийоми організації рефлексії за функцією

Номер слайду 10

10І. Рефлексія діяльності

Номер слайду 11

Рефлексивний екран. Сьогодні я дізнався... Було цікаво... Було важко... Я виконував завдання... Я зрозумів, що... Тепер я можу... Я відчув, що... Я придбав... Я навчився... У мене вийшло... Я зміг... Я спробую... Мене здивувало... Урок дав мені для життя... Мені захотілося... Висловіть свою думку про урок, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрану на дошці.

Номер слайду 12

Оцінюванняактивності та якості своєї роботи на уроці«+» – Відповів за своєю ініціативою, відповідь правильна. «-» – Відповів за своєю ініціативою, але відповідь неправильна. «П» – Відповів на прохання вчителя, відповідь правильна. «Н» – Відповів на прохання вчителя, але відповідь неправильна. «0» – Не відповів. Відзначте на запропонованих папірцях, як ви працювали на уроці.

Номер слайду 13

Анкетасамоаналізу1. На уроці я працював активно / пасивно2. Своєю роботою на уроці я задоволений / незадоволений 3. Урок для мене видався коротким / довгим 4. За урок я не втомився / втомився 5. Мій настрій став кращим / гіршим 6. Матеріал уроку для мене був зрозумілим / не зрозумілим корисним / марним цікавим / нудним легким / важким7. Домашнє завдання мені здається цікавим / не цікавим. Зробіть якісну та кількісну оцінку уроку.

Номер слайду 14

Анкета-рефлексія. Варіант 11. Чи задоволений ти результатом цієї роботи? А самим процесом? Чому?2. Якщо тобі дали б змогу ще раз виконати її, які зміни ти вніс би в хід виконання?3. Чи взявся б ти за цю роботу, якби міг передбачити її результат?4. Якби не взявся, то яку роботу хотів би виконати натомість?5. Над чим ти хотів би працювати далі?

Номер слайду 15

Анкета-рефлексія. Варіант21. Яке моє найбільше досягнення?2. У чому я змінився? Чи змінилася моя думка (ставлення) щодо..?3. Який мій найбільший успіх?4. Чому і як я його досяг?5. Які мої найбільші труднощі? Що я відчув під час розв’язання проблем?6. Як я їх долав і долатиму?7. Що у мене раніше не виходило, а тепер виходить?8. Які зміни відбулися в моїх знаннях?9. Що я зрозумів про своє незнання?10. Що я навчився робити?11. Якими новими видами і способами діяльності я оволодів?12. Які основні етапи мого навчання в цьому році, в чому їх специфіка?

Номер слайду 16

Анкета-рефлексія. Варіант 31. Чому я вибрав саме це завдання?2. Який головний результат моєї діяльності на уроці?3. Що робив кожен член групи?4. У чому полягала моя роль? Як я з нею впорався?5. Моя оцінка колективної діяльності. 

Номер слайду 17

17ІІ. Рефлексія змісту навчального матеріалу

Номер слайду 18

Знаю – дізнався –хочу дізнатися«+» – Знаю. «!» – Новий матеріал (дізнався).«?» – Хочу дізнатися. Зробіть позначки за допомогою знаків на полях біля тексту або в самому тексті.

Номер слайду 19

Плюс – мінус–цікаво. Заповніть таблицю з трьох граф. У графу «+» запишіть все, що сподобалося на уроці, інформацію та форми роботи, які викликали позитивні емоції. У графу «-» запишіть все, що не сподобалося на уроці, здалося нудним, залишилося незрозумілим. У графу «?» (цікаво) впишіть усі цікаві факти, про які дізналися на уроці і що б ще хотілося дізнатися з даної проблеми, питання.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}+ –?

Номер слайду 20

Кластер(гронування)Фіксація системного поняття з взаємозв'язками. Греціялавровий вінок бігматання диска стрибки боротьба

Номер слайду 21

Продовжіть фразу- Мені було цікаво... - Ми сьогодні розібралися... - Я сьогодні зрозумів, що... - Мені було важко... - Завтра я хочу на уроці...

Номер слайду 22

Мудрі сови. Ази роботи над текстом. (Знайдіть в тексті основні поняття і запишіть їх). Ти вже знаєш про останні новини? (Виберіть ту інформацію, яку вважаєте для себе новою). Відоме і невідоме. (Знайдіть у тексті інформацію, яка вам відома і ту, яка раніше була вам невідома). Що, не чекали? (Виберіть з тексту ту інформацію, яка є для вас несподіваною, оскільки суперечить вашим очікуванням і уявленням). Головна життєва мудрість. (Постарайтеся висловити основну думку трьома фразами. Яка з фраз є центральним висловлюванням? Які з фраз є ключовими?). Повчальний висновок. (Чи можна зробити з прочитаного такі висновки, які були б важливі для вашої майбутньої діяльності і життя?). Важливі теми для обговорення. (Знайдіть в тексті такі місця і вислови, які заслуговують особливої ​​уваги і гідні обговорення в рамках загальної дискусії). Самостійно попрацюйте над змістом параграфа (тексту) підручника. Після цього дайте відповідь на питання для обговорення прочитаного.

Номер слайду 23

Рефлексивний твір- Спочатку ми міркували так... - Потім ми зіткнулися з проблемою... - Потім ми спостерігали (порівнювали, робили)... - Ми побачили (зрозуміли)... Отже... - Тепер ми будемо... Приблизний план міркувань відповідно до етапів уроку:або. ТВІР-ЕСЕ

Номер слайду 24

Ресторан- Я з'їв би ще цього... - Найбільше мені сподобалося... - Я майже переварив... - Я переїв... - Будь ласка, додайте... Уявіть, що сьогоднішній день ви провели в ресторані і тепер директор ресторану просить вас відповісти на кілька запитань за змістом уроку.

Номер слайду 25

Сенкан Сонце. Яскраве, тепле. Радує, гріє, світить. На землю падають промені. Краса!Формула сенкану:1-й рядок. Іменник (тема).2-й рядок. Два прикметники (яке воно?)3-й рядок. Три дієслова (що воно робить?)4-й рядок. Фраза-висновок з чотирьох слів.5-й рядок. Іменник-синонім до теми. Слово походить від фр. «п’ять» і означає неримованій вірш у п’ять рядків на запропоновану тему. Культура. Матеріальна, духовна. Виховує, прикрашає, вражає. Культура-спадщина усіх поколінь. Краса традиції.

Номер слайду 26

«Я вибрав цізавдання на уроці, тому що…»- Вони мені подобаються більше за інших; - Я відчуваю, що впораюся з ними поки гірше, ніж з іншими завданнями; - Вони легше інших завдань; - Важко відповісти.

Номер слайду 27

Сходинки успіху. Намалюйте у зошитах сходинки по кількості завдань нашого уроку. Зафарбуйте ті сходинки, із завданнями на яких ви впорались.

Номер слайду 28

28ІІІ. Рефлексія настрою та емоційного стану

Номер слайду 29

Червоний – ви прагнете до лідерства, вам не вистачає нових завоювань і перемог. Можливо, в даний момент вам не вистачає яскравих емоційних вражень. Помаранчевий – знак збудження нервової системи. Це означає, що ви дозріли для яких-небудь серйозних змін у житті. Рожевий – вам не вистачає ніжності й легкості. Ймовірно, ви трохи втомились від серйозної роботи, чітких планів, вас тягне до чогось безтурботного. Блакитний – мрієте про щось романтичне, піднесене, далеке. Ви бажаєте бути максимально відкритим, правдивим та при цьому зрозумілим. Темно-синій – вам необхідна сильна розрядка та повноцінний відпочинок. Зелений – символізує потребу в самосвердженні, потяг до знань або бажання особистісного зросту. Коричневий – не вистачає фізичного відпочинку, ви шукаєте спокою. Вам потрібний домашній затишок, тепло і комфорт. Оберіть колір, що відображає ваш настрій у дану хвилину

Номер слайду 30

Дерево творчостіПрикріпіть на дерево листя, квіти, плоди. Плоди – урок пройшов корисно, плідно. Квітка – досить непогано. Зелений листочок – щось було, звичайно, а взагалі – незрозуміло. Жовтий листочок – «чахлий», пропащий урок.

Номер слайду 31

«Смайлик»Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою.

Номер слайду 32

Букет настрою. Який букет ви візьмете сьогодні з уроку, чому?светлий, приємнийнастрійсумний настрій душевний настрійспокійний настрійзахоплений настрійтворчий настрій

Номер слайду 33

Палітра емоційзамріяність, співчуття, захоплення, спокій, переживання, радість, легенький смуток, журба, розчарування, світла печаль, умиротворення, інше. Із поданого переліку вражень, почуттів виберіть три слова, що відповідають вашому настрою в цю хвилину.

Номер слайду 34

Переваги рефлексії:- поворот учня на самого себе: рух думки «угору» та «вглиб», від «назовні» до «всередину»;- усвідомлення здобутих знань і вмінь;- порівняння свого сприйняття з думками, поглядами, почуттями інших, коригування певних позицій;- набуття вміння рефлексувати в реальному житті, усвідомлюючи свої дії та прогнозуючи подальші кроки;- для вчителя систематичне використання етапу рефлексії дає можливість своєчасно побачити реакцію учнів на навчання та внести необхідні корективи в роботу.

Номер слайду 35

35 Рефлексія на уроці – це спільна діяльність учнів і вчителя, що дозволяє вдосконалювати навчальний процес, орієнтуючись на особистість кожного учня.

Номер слайду 36

1.                Чи вважаю я себе завершеною, повністю сформованою особистістю чи у мене є резерви внутрішнього росту і розвитку? 2.                Чи достатньо я впевнений(а) у собі ?. Поведінка впевненого у собі вчителя відрізняється великою спонтанністю, ініціативою, емпатією; вона не схильна до конфліктів, не відрізняється емоційною холодністю і скутістю, які дуже не сприятливі для спілкування з учнями. 3.                Чи здатний я терпляче сприймати різні точки зору? В ідеалі вчитель повинен створити в класі таку атмосферу, щоб кожен учень був впевнений, що його не принизять, якщо він висловить незвичайну думку навіть, якщо вона різко розходиться з точкою зору вчителя. 4.                Чи вважаю я себе здатним приймати в свою адресу критику, необхідну для мого особистісного і професійного росту.   РЕФЛЕКСІЯ ВЧИТЕЛЯ

Номер слайду 37

Кpaeвcкий В. В. Рефлексия в обучении // http://oddom.ru/article/530866_Refleksiya_v_obuchenii.html. Короленко Л. П. Усвоение учащимися принципов саморегуляции и сотрудничества на этапе рефлексии // http://nsportal.ru/nachalnaya-shkola/raznoe/vidy-refleksii. Ожегов С. И., Шведова Н. Ю. Толковый словарь русского языка. – 4-е изд., доп. – М.: ИТИ ТЕХНОЛОГИИ, 2003. Одинцов В. В., Смолицкая Г. П., Голанова Е. И. Школьный словарь иностранных слов. Пособие для учащихся. – М.: Просвещение, 1983. – 208 с. Приходько К. В. Рефлексійна діяльність у саморозвитку майбутнього педагога // Матеріали ІІ Міжнародної Інтернет-конференції «Нові виміри сучасного світу». Том 1. – Мелітополь, 2006. – С. 77-78. Фасоля А. М. Особистісно-зорієнтоване навчання: цілепокладання, рефлексія, оцінка // Українська мова та література. – 2004. – № 7. – С.2-9. Література:

pptx
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
4219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку