Презентація "Рефлексія"

Про матеріал
Ця памятка допоможе вчителю провести етап рефлексія, вибрати правильні форми і види рефлексії та зацікавити учнів, створюючи ситуацію успіху
Перегляд файлу

Рефлексія настрою та емоційного стану

Оберіть колір, що відображає ваш настрій у дану хвилину

Червоний – ви прагнете до лідерства, вам не вистачає нових завоювань       і перемог. Можливо, в даний момент вам не вистачає яскравих емоційних вражень.

Помаранчевий – знак збудження нервової системи. Це означає, що ви дозріли для яких-небудь серйозних змін у житті.

Рожевий – вам не вистачає ніжності й легкості. Ймовірно, ви трохи втомились від серйозної роботи, чітких планів, вас тягне до чогось безтурботного.

Блакитний – мрієте про щось романтичне, піднесене, далеке. Ви бажаєте бути максимально відкритим, правдивим та при цьому зрозумілим.

Темно-синій – вам необхідна сильна розрядка та повноцінний відпочинок.

Зелений – символізує потребу в самосвердженні, потяг до знань               або бажання особистісного зросту.

Коричневий – не вистачає фізичного відпочинку, ви шукаєте спокою.      Вам потрібний домашній затишок, тепло і комфорт.

«Смайлик». Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою

 

Коротше що коротше.Одним словом, фразою підвести підсумок

Палітра емоцій. Із поданого переліку вражень, почуттів виберіть три слова, що відповідають вашому настрою в цю хвилину.

замріяність,                 співчуття,                    захоплення,

спокій,                          переживання,           радість,

журба,                          розчарування,           світла печаль,

умиротворення,        легенький смуток,     інше.

Переваги рефлексії: - поворот учня на самого себе: рух думки «угору»   та «вглиб», від «назовні» до «всередину»;

- усвідомлення здобутих знань і вмінь;

- порівняння свого сприйняття з думками, поглядами, почуттями інших, коригування певних позицій;

- набуття вміння рефлексувати в реальному житті, усвідомлюючи свої дії та прогнозуючи подальші кроки;

- для вчителя систематичне використання етапу рефлексії дає можливість своєчасно побачити реакцію учнів на навчання та внести необхідні корективи в роботу.

Рефлексія на уроціце спільна діяльність учнів і вчителя, що дозволяє вдосконалювати навчальний процес, орієнтуючись на особистість кожного учня.

                                   

                                            

РЕФЛЕКСІЯ (від лат. reflexio«звернення назад», «відображення») – роздуми людини, спрямовані на аналіз самої себе – власних станів, своїх вчинків і минулих подій.

  • самоаналіз
  • самопізнання
  • відображення
  • самоспостереження
  • нове в старому
  • опосередкування
  • слово про слово
  • мислення про мислення
  • подолання минулого і передбачення майбутнього
  • свідомість, що розмірковує
  • відхилення від зразку
  •  рух по колу  
  • «сліди» на поверхні свідомості
  • компонент творчого мислення

 

Педагогічна рефлексія фаза уроку, протягом якої учні осмислюють відкриті й усвідомлені ними на занятті ідеї; спроба відобразити те, що сталося з «Я» учня: «Що я думав? Що відчував? Що придбав? Що мене здивувало? Що я зрозумів?» тощо.

Класифікації педагогічної рефлексії

Рефлексія діяльності

Рефлексивний екран. Висловіть свою думку про урок, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрану на дошці.

 Сьогодні я дізнався...

Було цікаво...

Було важко...

Я виконував завдання...

Я зрозумів, що...

Тепер я можу...

Я відчув, що...

Я придбав...

Я навчився...

У мене вийшло...

Я зміг...

Я спробую...

Мене здивувало...

Урок дав мені для життя...

Мені захотілося...

Оцінювання активності та якості своєї роботи на уроці.Відзначте на запропонованих папірцях, як ви працювали на уроці

«+» – Відповів за своєю ініціативою, відповідь правильна.

«-» – Відповів за своєю ініціативою, але відповідь неправильна.

«П» – Відповів на прохання вчителя, відповідь правильна.

«Н» – Відповів на прохання вчителя, але відповідь неправильна.

«0» – Не відповів.

Анкета  самоаналізу.Зробіть якісну та кількісну оцінку уроку

1. На уроці я працював  активно / пасивно

2. Своєю роботою на уроці я             задоволений / незадоволений

3. Урок для мене видався                          коротким / довгим

4. За урок я              не втомився / втомився

5. Мій настрій став              кращим / гіршим

 

 

6. Матеріал уроку для мене  був               зрозумілим / не зрозумілим

                       корисним / марним

                       цікавим / нудним

                      легким / важким

7. Домашнє завдання    мені здається     цікавим / не цікавим

Анкета-рефлексія

1. Чи задоволений ти результатом цієї роботи? А самим процесом? Чому?

2. Якщо тобі дали б змогу ще раз виконати її, які зміни ти вніс би в хід виконання?

3. Чи взявся б ти за цю роботу, якби міг передбачити її результат?

4. Якби не взявся, то яку роботу хотів би виконати натомість?

5. Над чим ти хотів би працювати далі?

Рефлексія змісту навчального матеріалу

Знаю – дізнався –хочу дізнатися. Зробіть позначки за допомогою знаків на полях біля тексту або в самому тексті.

«+» – Знаю.

«!» – Новий матеріал (дізнався).

«?» – Хочу дізнатися.

Твір-есе. Відображає проблему, якуа порушувалась на уроці.

Кластер (гронування). Фіксація системного поняття з взаємозв'язками

Продовжіть фразу.

- Мені було цікаво...

- Ми сьогодні розібралися...

- Я сьогодні зрозумів, що...

- Мені було важко...

- Завтра я хочу на уроці...

Сенкан. Слово походить від фр. «п’ять» і означає неримованій вірш       у п’ять рядків на запропоновану тему.

Формула сенкану:

1-й рядок. Іменник (тема).                                          Культура

2-й рядок. Два прикметники (яке воно?)           матеріальна, духовна

3-й рядок. Три дієслова (що воно робить?)       виховує, прикрашає, вражає

4-й рядок. Фраза-висновок з чотирьох слів.         Культура-спадщина усіх поколінь

5-й рядок. Іменник-синонім до теми.                 Краса традицій

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
2916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку