Рефлексія настрою та емоційного стану
Оберіть колір, що відображає ваш настрій у дану хвилину
Червоний – ви прагнете до лідерства, вам не вистачає нових завоювань і перемог. Можливо, в даний момент вам не вистачає яскравих емоційних вражень.
Помаранчевий – знак збудження нервової системи. Це означає, що ви дозріли для яких-небудь серйозних змін у житті.
Рожевий – вам не вистачає ніжності й легкості. Ймовірно, ви трохи втомились від серйозної роботи, чітких планів, вас тягне до чогось безтурботного.
Блакитний – мрієте про щось романтичне, піднесене, далеке. Ви бажаєте бути максимально відкритим, правдивим та при цьому зрозумілим.
Темно-синій – вам необхідна сильна розрядка та повноцінний відпочинок.
Зелений – символізує потребу в самосвердженні, потяг до знань або бажання особистісного зросту.
Коричневий – не вистачає фізичного відпочинку, ви шукаєте спокою. Вам потрібний домашній затишок, тепло і комфорт.
«Смайлик». Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою
Коротше що коротше.Одним словом, фразою підвести підсумок
Палітра емоцій. Із поданого переліку вражень, почуттів виберіть три слова, що відповідають вашому настрою в цю хвилину.
замріяність, співчуття, захоплення,
спокій, переживання, радість,
журба, розчарування, світла печаль,
умиротворення, легенький смуток, інше.
Переваги рефлексії: - поворот учня на самого себе: рух думки «угору» та «вглиб», від «назовні» до «всередину»;
- усвідомлення здобутих знань і вмінь;
- порівняння свого сприйняття з думками, поглядами, почуттями інших, коригування певних позицій;
- набуття вміння рефлексувати в реальному житті, усвідомлюючи свої дії та прогнозуючи подальші кроки;
- для вчителя систематичне використання етапу рефлексії дає можливість своєчасно побачити реакцію учнів на навчання та внести необхідні корективи в роботу.
Рефлексія на уроці – це спільна діяльність учнів і вчителя, що дозволяє вдосконалювати навчальний процес, орієнтуючись на особистість кожного учня.
РЕФЛЕКСІЯ (від лат. reflexio – «звернення назад», «відображення») – роздуми людини, спрямовані на аналіз самої себе – власних станів, своїх вчинків і минулих подій.
Педагогічна рефлексія – фаза уроку, протягом якої учні осмислюють відкриті й усвідомлені ними на занятті ідеї; спроба відобразити те, що сталося з «Я» учня: «Що я думав? Що відчував? Що придбав? Що мене здивувало? Що я зрозумів?» тощо.
Класифікації педагогічної рефлексії
Рефлексія діяльності
Рефлексивний екран. Висловіть свою думку про урок, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрану на дошці.
Сьогодні я дізнався...
Було цікаво...
Було важко...
Я виконував завдання...
Я зрозумів, що...
Тепер я можу...
Я відчув, що...
Я придбав...
Я навчився...
У мене вийшло...
Я зміг...
Я спробую...
Мене здивувало...
Урок дав мені для життя...
Мені захотілося...
Оцінювання активності та якості своєї роботи на уроці.Відзначте на запропонованих папірцях, як ви працювали на уроці
«+» – Відповів за своєю ініціативою, відповідь правильна.
«-» – Відповів за своєю ініціативою, але відповідь неправильна.
«П» – Відповів на прохання вчителя, відповідь правильна.
«Н» – Відповів на прохання вчителя, але відповідь неправильна.
«0» – Не відповів.
Анкета самоаналізу.Зробіть якісну та кількісну оцінку уроку
1. На уроці я працював активно / пасивно
2. Своєю роботою на уроці я задоволений / незадоволений
3. Урок для мене видався коротким / довгим
4. За урок я не втомився / втомився
5. Мій настрій став кращим / гіршим
6. Матеріал уроку для мене був зрозумілим / не зрозумілим
корисним / марним
цікавим / нудним
легким / важким
7. Домашнє завдання мені здається цікавим / не цікавим
Анкета-рефлексія
1. Чи задоволений ти результатом цієї роботи? А самим процесом? Чому?
2. Якщо тобі дали б змогу ще раз виконати її, які зміни ти вніс би в хід виконання?
3. Чи взявся б ти за цю роботу, якби міг передбачити її результат?
4. Якби не взявся, то яку роботу хотів би виконати натомість?
5. Над чим ти хотів би працювати далі?
Рефлексія змісту навчального матеріалу
Знаю – дізнався –хочу дізнатися. Зробіть позначки за допомогою знаків на полях біля тексту або в самому тексті.
«+» – Знаю.
«!» – Новий матеріал (дізнався).
«?» – Хочу дізнатися.
Твір-есе. Відображає проблему, якуа порушувалась на уроці.
Кластер (гронування). Фіксація системного поняття з взаємозв'язками
Продовжіть фразу.
- Мені було цікаво...
- Ми сьогодні розібралися...
- Я сьогодні зрозумів, що...
- Мені було важко...
- Завтра я хочу на уроці...
Сенкан. Слово походить від фр. «п’ять» і означає неримованій вірш у п’ять рядків на запропоновану тему.
Формула сенкану:
1-й рядок. Іменник (тема). Культура
2-й рядок. Два прикметники (яке воно?) матеріальна, духовна
3-й рядок. Три дієслова (що воно робить?) виховує, прикрашає, вражає
4-й рядок. Фраза-висновок з чотирьох слів. Культура-спадщина усіх поколінь
5-й рядок. Іменник-синонім до теми. Краса традицій