Презентація . "Мислення зростання"

Про матеріал
Через те , що мислення зростання надихає учнів на творчий навчальний процес , розкриває їх творчий потенціал , допомагає повірити у себе, матеріал презентації стане у нагоді усім , хто працює з учнівською молоддю.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мислення зростання. Презентацію підготувала. ЛІХАНСЬКА Оксанаучитель української мови і літератури. Нікопольського Ліцею №23

Номер слайду 2

Поговоримо про каву. Хоч в Україні і немає представництва Starbucks, мабуть, багато з вас були хоча б раз у цих кав’ярнях за кордоном. А якщо не було такої нагоди, то , мабуть, чули. Бариста часто неправильно пише ваше ім’я. Це має пояснення і не просто тому, що у вас важке за написанням ім’я — неправильно пишуть навіть традиційне Kate.«Іменні» горнятка – це фішка Starbucks, яка має на меті підкреслити «унікальність напою, зробленого індивідуально для кожного гостя».

Номер слайду 3

Помилка – двигун реклами. Американський You. Tube-кaнaл Super Deluxe свого часу провів експеримент у п’яти pізних кав’ярнях Starbucks.Ім’я Moллі майже всюди написали з помилкою, хоч це традиційне американське ім’я. Пізніше цю теорію вирішила перевірити більш серйозна організація – Brandwatch. Вони прослідкували твіти з CШA і Beликoбpитaнії про Starbucks. Щодня мінімум 50 користувачів Twitter постили твіти про неправильно написане ім’я. Виходить — безкоштовний маркетинг лише через неправильно написане ім’я. Адже у наш час, зауваживши на стакані напис із смішною помилкою, ви навряд чи підете скаржитися на баристу. Натомість більшість полізе за телефоном, аби запостити фото брендованого стаканчика. Це яскравий приклад того , чому ж варто помилятись!

Номер слайду 4

Чому варто помилятись? Якщо немає помилок — немає навчання. Процес навчання ґрунтується на помилках. Ми не просто вчимося на них — не існує іншого способу вчитися, окрім помилок. Під час навчання та набуття нового життєвого досвіду помилки є суттю навчального процесу. Відсутність помилок дорівнює відсутності навчання. Хто не помиляється , той не навчається!

Номер слайду 5

Не існує іншого способу вчитися, окрім помилок Помилки відіграють ключову роль у навчанні з погляду і психології, і нейробіології. Керол Двек, професорка психології Стенфордського університету, запропонувала теорію про існування двох полярних підходів до навчання, які відповідають двом типам мислення: фіксованому (fixed mindset) та гнучкому (growth mindset).

Номер слайду 6

Гнучке мислення. Люди з  гнучким мисленням орієнтовані на розвиток. Вони переконані, що якщо докладатимуть достатньо зусиль, будуть працьовитими та терплячими, то зможуть значно покращити свої здібності. Помилки для них — це привід ще більше вчитися та розвиватися.

Номер слайду 7

Фіксоване мислення. Люди з фіксованим мисленням вважають, що мають вроджений рівень інтелекту, талантів, здібностей і не здатні помітно його змінити. Відповідно помилки сприймають як доказ того, що вони недостатньо талановиті.

Номер слайду 8

Увага! Експеримент…Теорія Керол Двек ґрунтується на її психологічних експериментах з учнями. В одному з них взяли участь понад 400 п’ятикласників. Діти проходили нескладний тест, після чого їм повідомляли результат. Одних похвалили за їхній розум, інших — за зусилля, які вони доклали під час виконання тесту. Потім дітям запропонували обрати між двома тестами різної складності. Хоча обидві групи на початку поводилися однаково, після похвали перша група перейшла у фіксований спосіб мислення. У наступних тестах вони обирали простіші завдання і уникали важчих, які могли викрити їхнє незнання. Вони швидко розчаровувалися в собі і переставали докладати зусиль. Свої помилки вони сприймали як доказ того, що не такі вони й розумні. Друга група надавала перевагу складнішим завданням, які дозволили продемонструвати своє прагнення докладати зусиль. Учні, яких хвалили за старанність, наполегливо намагалися вирішити завдання та досягали значних успіхів. Страх зробити помилку негативно впливає на освітній процес, у той час як відсутність цього страху і готовність працювати над помилками гарантує ефективне навчання.

Номер слайду 9

 Процес навчання має бути побудований на «провалах», а не на успіху. На суб'єктивному рівні ми сприймаємо помилку як «щось пішло не так», але саме це «не так» на нейронному рівні сприяє найбільш активним процесам.— Найцінніше в процесі навчання — це помилки та вміння їх допускати.— Процес навчання має бути побудований на «провалах», а не на успіху.— Намагатися уникнути невдач, старатися робити все правильно й ідеально означає втрачати можливість навчитися і розвиватися.

Номер слайду 10

Мислення зростання: як розвивати його в Новій українській школіНемає нічого простішого, аніж сказати учневі: «Ти гуманітарій, математика не твоє» або «Ти не маєш здібностей до вивчення іноземних мов». Це типовий приклад фіксованого мислення, яке створює рамки й обмеження. Натомість мислення зростання доводить, що здібності й таланти можна розвивати в різних сферах, а успіху часто досягають люди, у яких не було особливого дару від природи.

Номер слайду 11

Нова школа і мислення зростання. Концепцію мислення зростання використовують як окремі люди, так і цілі компанії. Упроваджувати її набагато легше, якщо люди не бояться змін, а їхній мозок не обмежений суворими рамками з дитинства. Тому цей підхід заслуговує на увагу батьків і вчителів. Ба більше, концептуальні засади НУШ передбачають готовність до інновацій не лише учнів, а й батьків і вчителів. Випускник  нової  школи – усебічно розвинена особистість та інноватор, а фіксоване мислення заважає розвиватися, викликає страх змін, тобто не сумісне з концепцією НУШ. Мислення зростання корисне ще й тим, що допоможе учневі оволодіти всіма ключовими компетентностями, а не зупинятися лише на тому, що добре вдається.

Номер слайду 12

Задача вчителя. Таким чином, з однаковими інтелектуальними можливостями, діти рівною мірою можуть стати або успішними дорослими, або невдахами, і визначається це виключно притаманним їм типом мислення! Тому задача вчителя сформувати у своїх учнів впевненість у тому, що особистий результат напряму залежить від докладених зусиль для досягнення мети, а випробування – додатковий шанс навчитися новому та стати кращим!Люди з мисленням зростання чітко розуміють, що на шляху до результату – перепони неминучі, але ж і справжній успіх можливий лише після їх подолання! Однак, звісно, для того, щоб наполеглива праця та віра в себе перетворилися на вміння швидко та ефективно здобувати знання самостійно, необхідно постійно тренувати пам'ять, а будь-яку інформацію – відповідно систематизувати!

Номер слайду 13

Як розвинути мислення зростання?Не боятися нового. Страх перед вивченням чогось нового гальмує прогрес. Якщо дитина має цей страх, то навіть дуже гарні здібності не допоможуть їй досягти успіху. А правильні установки здатні змінити життя. Насолоджуватися процесом. Важливо не чекати на відмінний результат тут і зараз, а полюбити сам процес опанування чогось нового. Необхідно концентруватися не на досягненні успіху, а на тому, що відбувається тут і зараз. Задоволення від роботи сприяє виробленню ендорфінів, і результати покращуються. Робити трохи більше. Щоб рухатися вперед, необхідно робити сьогодні хоч трохи більше, ніж учора, і ставати хоч трохи кращим, ніж учора. Якщо ніколи не виходити за встановлені межі, результату не буде. Не боятися труднощів. Якщо щось іде не за планом, це дратує. Але концепція мислення зростання пропонує не гаяти часу на скарги, а шукати нові можливості в обставинах, що склалися.

Номер слайду 14

Практичні поради. Слова – ключі: збагнувши ключові правила та закономірності, можна швидко осягнути суть будь-чого!Правило записування: Важливі думки варто записувати, це не лише сприяє запам'ятовуванню нової інформації (окрім зорової та слухової підключається тактильний механізм), а й структуризації. Як результат - стає лекше відокремити головне від другорядного. Правило радіального мислення спосіб організації інформації так, щоб мозку було максимально легко з нею працювати. Сенс цього полягає в тому, що інформація структурується наступним чином: спочатку виділяється центральний елемент (дія, задача, подія тощо), а від нього розходяться структурні різнорівневі гілки-асоціації. Такий принцип відтворює нейронну мережу та дозволяє виділити ключові зв'язки, а також головні та другорядні елементи. Графічно це реалізується за допомогою створення інтелект-карт. Для зручної та швидкої їх побудови доцільно скористатися спеціальніми інтернет-інструментами.

Номер слайду 15

Із власного досвіду щодо мислення зростання Під час роботи над твором – розповіддю про досягнення людини, запропонуйте учням факти з життя відомих людей під гаслом «Повір у себе!» А опрацювавши текст вправи 4 ( за підручником О. Авременка «Українська мова . 9 клас») про історію кав’ярень, повідомте цікаві факти про сучасну кав’ярню Starbucks і запропонуйте дітям згенерувати ідею щодо реклами кави за методом гірлянд випадковостей. Нижче наведені приклади щодо запропонованих ідей.

Номер слайду 16

Твір – розповідь про досягнення людини (11 клас)

Номер слайду 17

Повір у себе! ІЗ виховною метою розкажіть своїм учням про невдачі таких знаменитостей, як: Уолт Дісней, який був звільнений свого часу з газети Kansas City Star за те, що у нього «не вистачало фантазії і не було хороших ідей». Стівен Спілберг, якого кілька разів відраховували зі Школи кінематографічного мистецтва при Університеті Південної Каліфорнії. Джоан Роулінг, якій повертали рукопис «Гаррі Поттер» 12 разів, перш ніж, невеличке лондонське видавництво дало згоду, ще не розуміючи, що саме йому випаде честь надрукувати один зі світових бестселерів. Адже 4 із 7 книг серії «Гаррі Поттера» посіли світові рекорди за швидкістю продажів серед літературних творів у світі. Стівен Кінг, який отримав більше 30 відмов у публікації роману «Керрі». Але, коли йому все-таки вдалося продати права на рукопис, роман розійшовся мільйоним тиражем і став культовим. Томас Едісон, якого вчителі вважали «надто тупим, щоб вивчити що-небудь». А в дорослому житті його двічі звільняли з роботи за «недостатню продуктивність». А коли журналіст запитав Едісона, як це – помилятися 1000 разів поспіль, то він відповів: «Я не помилявся 1000 разів. Просто лампочка була винаходом, для створення якого потрібно було зробити 1000 кроків». Прикладів можна навести безліч! Тож, щоб було б, якби всі ці особистості мали фіксоване мислення та свого часу опустили руки?

Номер слайду 18

І ЗНОВУ ПРО КАВУ ( 9 клас)

Номер слайду 19

Вхопи ідею Метод гірлянд випадковостей і асоціацій Метод гірлянд випадковостей і асоціацій - це об'єднання і розвиток методів фокальних об'єктів і випадкового стимулу. Етапи методу  : 1. Складання «гірлянди синонімів» об'єкта (або синонімів ключового слова, що відображає суть розв'язуваної проблеми). Наприклад, стіл - бюро - парта і т.д. 2. Складання «гірлянди випадкових об'єктів». Наприклад, олівець, стілець і т.д. 3. Складання комбінацій з елементів гірлянди синонімів і елементів гірлянди випадкових об'єктів. Комбінації складаються з двох елементів кожної гірлянди шляхом випадкового або послідовного комбінування. Уже на цьому етапі деякі з комбінацій можуть «підказати» ідеї для вирішення завдання (наприклад, стіл як олівець, стіл у вигляді стільця і т.д.). Усі ідеї потрібно фіксувати (записувати).

Номер слайду 20

Генерування ідей4. Генерування «гірлянд асоціацій». По черзі з гірлянди ознак генерують «гірлянди» вільних асоціацій. Гірлянди вільних асоціацій утворюються за допомогою багаторазового постановки питань «Про що нагадує слово ...?», «З чим це пов'язано?» І т.п. Відповідь на питання, отриманий на основі асоціації, являє собою новий елемент гірлянди, який є вихідним для повторної постановки питання. 5 Оцінка і вибір варіантів ідей: раціональні й нераціональніСеред безлічі нераціональних, і навіть безглуздих ідей, як правило, завжди знаходяться оригінальні та раціональні. Можна знайти кілька десятків варіантів рішень, з яких кілька варіантів можуть виявитися корисними. Щоб продемонструвати роботу методу гірлянд випадковостей і асоціацій, розглянемо рекламну задачу.

Номер слайду 21

Вигадуємо – поєднуємо - створюємо1. Гірлянда синонімів: Що ? -кава – напій ; Яка? – корисна , смачна , неперевершена, гаряча, улюблена, гірка, з молоком.2. Виберемо п’ять випадкових слів : релакс, мало, диво, кавуся, кавую3. Комбінація синонімів і випадкових слів: напій диво, п’ю релаксую, не нап’юся, щодня кавую 4. Згенерована гірлянда перетворюється на віршовану рекламу

Номер слайду 22

Віршована реклама. Що за напій? Завжди мало!Здогадались ? То є КАВА !Кава, кавочка, кавуся!П’ю тебе і не нап’юся!І корисна, і смачна, і солодка, і гірка!П’ю тебе і релаксую: з молоком тебе смакую . Зранку я щодня кавую!

pptx
Додано
11 квітня 2023
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку