Презентація "Мистецтво 10 клас. Мистецтво 10 клас. Мистецтво скульптури в храмах Китаю та Японії

Про матеріал
Мистецтво скульптури в храмах Китаю та Японії. Особливості мистецтва скульптури різних країн цього культурного регіону. Скульптура далекосхідного культурного регіону, її характерні особливості (художньо-мовні, образні).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мистецтво 10 клас. Мистецтво скульптури в храмах Китаю та Японії

Номер слайду 2

Мистецтво скульптури в храмах Китаю та ЯпоніїНевід'ємною частиною храмової архітектури країн далекосхідного культурного регіону була скульптура. У період впливу Індії, цей вид мистецтва був представлений барельєфом китайської династії Хань (206 р. до н.е. — 220 р. н. е.). А коли експресивне мистецтво сасанідів (династія Сасанідів правила на території Ірану з I по VII ст. н. е.) проникло до Китаю та Японії, з'явилися спроби зображувати чудовиськ: лева, єдинорога, драконів тощо. Барельєф періоду династії Хань. Барельєф періоду династії Сасанідів

Номер слайду 3

Мистецтво скульптури в храмах Китаю та ЯпоніїДля допитливих. Лев-охоронець — традиційне скульптурне, здебільшого парне (праворуч — лев, ліворуч — левиця), зображення міфічних левів-охоронців перед воротами імператорських усипальниць, урядових резиденцій і культових споруд Китаю. На даний час — атрибут буддійських храмів у Північно-Східній Азії (Китай, Корея, Японія, Монголія) і синтоїстських святилищ. Зазвичай лев притримує лапою кулю, що за буддійською релігією означає тама — скарб, символ буддійського знання, що несе світло в темряву і може виконувати бажання. Кам'яний лев-собака (комаіну) біля синтоїського святилища. Японія

Номер слайду 4

Мистецтво скульптури в храмах Китаю та ЯпоніїДля допитливих. Левиця притримує лапою левеня. У парній скульптурі одна фігура зображується з відкритою пащею, інша — із закритою. Це означає символ народження і смерті; символ добрих помислів і неприйняття зла. Взагалі, відкрита паща повинна відлякувати злих демонів, закрита — утримувати і захищати добрих. Кам'яний лев-собака (комаіну) біля синтоїського святилища. Японія

Номер слайду 5

Мистецтво скульптури в храмах Китаю та ЯпоніїБлагополуччя, доброта, розум, енергія — все це в східній міфології пов'язано з драконами. Дракон для японців уособлює могутні божественні сили, які можуть нести як добро, так і зло. Якщо до дракона ставитися з належною повагою і пошаною, то він може щедро віддячити людині, бо дракони казково багаті. Наприклад, в японській міфології і синтоїстській релігії дракон Рюдзін є богом водної стихії, він вважається покровителем Японії, тому що японське населення протягом багатьох століть живе за рахунок моря і морепродуктів. За легендами, люди, які загинули в морі, проживали в його підводному палаці. Є дракон удачі, дракон дощу та інші. Вони являють собою ті труднощі, які людина зустрічає і долає протягом життя, перш ніж досягти просвітління. 

Номер слайду 6

Мистецтво скульптури в храмах Китаю та ЯпоніїДракон для китайців. Китайці часто згадують, що вони є нащадками Дракона, який здавна вважався символом нації. Вони шанують і схиляються перед цією мудрою істотою. Статуя дракона з Забороненого міста. Китай. Перлина буддійської храмової скульптури Японії

Номер слайду 7

Мистецтво скульптури в храмах Китаю та ЯпоніїЗа легендами, дракон є господарем усіх істот на Землі. Це божество, яке оберігає людський рід від злих духів. На свята в Китаї є звичай розсипати перед оселями попіл, щоб відлякати отруйних гадів. Попіл розсипали у такий спосіб, щоб своїми обрисами пляма була схожа на дракона. Китайці до нашого часу шанують дракона як оберіг оселі. Жоден святковий день не обходиться без традиційного танцю Дракона, який символізує добробут.

Номер слайду 8

Мистецтво скульптури в храмах Китаю та ЯпоніїНайдовша в Японії дерев'яна 120-метрова споруда, яка заснована у 1164 р., — буддійський храм у східному Кіото Сандзюсанген-до. Простий і строгий з фасаду, він має свою родзинку всередині. У центрі головної зали знаходиться божество храму — величезна дерев'яна статуя богині милосердя, краси й удачі. Вона має 11 голів, щоб краще відчувати страждання людей; 1000 рук, щоб допомогти їм боротися зі злом. Статуя оголошена національним скарбом країни. Праворуч і ліворуч від неї розташовані по 500 позолочених статуй на зріст людини. Ця скульптурна композиція вражає своїм масштабом. Статуї були створені в ХІІ—ХІІІ ст. і теж є національним надбанням Японії. Позаду статуї богині підносяться 28 японських божеств-захисників буддійського світу. Вони представляють її учнів і втілюють позитивні риси.

Номер слайду 9

Мистецтво скульптури в храмах Китаю та Японіїбуддійський храм у східному Кіото Сандзюсанген-до. Статуя богині милосердя. Позолочені статуї

Номер слайду 10

Архітектура Піднебесної країни — Китаю. Таким чином, і архітектура, і скульптура у країнах далекосхідного культурного регіону були різними формами вираження загальних ідей і уявлень про світ, що склалися ще з давніх-давен. Основні давні правила і традиції утворили особливі урочисті і в той же час надзвичайно декоративні художні стилі у мистецтві живопису, які відобразили життєлюбний і філософський дух, властивий мистецтву Китаю та Японії в цілому.

pptx
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
2206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку