Навчальний проект з виховання , який допомагає з'ясувати місце розташування Чернівецької області на території України . Дослідити особливості її ландшафту , рослинного та тваринного світу.
Назва проекту Разом з вчителями, ми учні 5-го класу, висунули таку гіпотезу: “Якщо кожна людина буде дотримувати правил поводження у природі, “знати в обличчя” зникаючі види рослин і тварин, знати про екологічні катастрофи, про чорні плями на Землі, то, імовірно нам удасться врятувати природу, наш спільний дім”. Хочемо надати вашій увазі проектну роботу « Мій рідний край-Малинівка ».
Актуальність Тема екології буде актуальною завжди. Екологічна проблема носить глобальний характер та зачіпає все людство. Людина є часткою природи, тому проблема охорони природи є складовою єдиної проблеми Наш проект направлений на вирішення конкретної проблеми як селища, так і суспільства в цілому, тому що екологія тісно пов’язана із здоров’ям людини, а значить і з майбутнім.
Мета проекту: Дати відомості про розташування Чернівеччини на карті України, особливості її рельєфу, тваринний і рослинний світ; - Вивчити природу рідного краю, знайти легенди про флору і фауну рідного краю; - Ознайомитись з рослинами і тваринами рідного краю, які занесені в Червону Книгу України; Розширити знання про об'єкти навколишнього середовища рідного краю, які потребують охорони; Формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити висновки; - Сприяти розвитку пізнавальних інтересів, навичок роботи з підручниками, довідниками; - Розвивати уяву, мислення, пам`ять; - Виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю, бажання охороняти і примножувати його багатства.
Змістові питання: В якій природній зоні знаходиться Чернівецька область ? - В якому столітті був заселений наш край? - Які водні ресурси розташовані на території краю? - Який ландшафт є характерним ? - Які рослини ростуть на території області ? - Які тварини проживають ? Які тварини та рослини нашого краю занесені в Червону книгу України ?
План роботи: - робота з довідниками, брошурами, енциклопедією; - організація книжкової виставки; - проведення виховних справ, бесід; - збір легенд про флору рідного краю; ознайомлення з рослинами рідного краю, які занесені у Червону Книгу України; прибирання території біля пам’ятнику загиблим у ВВВ, біля школи, біля парку села; - озеленення класної кімнати; участь в різних екологічних акціях, у фото – конкурсі: ”Мій рідний край, моя земля”, участь у шкільному конкурсі:” Осінь чарівниця”. - участь у конкурсі малюнків на тему: „Природа рідного краю”; - екскурсія до Чернівецького ботанічного саду; - екскурсія до лісу; - залучення батьків до допомоги в роботі над проектом; - презентація проекту перед педагогічним та учнівським колективом. Виховний захід: ”Мій рідний край-Малинівка”.
Етапи реалізації проекту: Для роботи над проектом було складено план роботи з 3 етапів. Організаційно – підготовчий, на якому визначається тема, мета, завдання проекту; створюється робоча група та робочі ланки. Дослідницько – пошуковий, де виконуються всі види робіт: в бібліотеці, мережі Інтернет; опитування учителів, батьків ; збір легенд про флору і фауну рідного краю, екскурсія до лісу, до біологічного саду, ознайомлення з рослинами та тваринами рідного краю, які занесені у Червону Книгу України. 3. Оцінювально – просвітницький, де аналізується зібрана інформація, виводяться висновки; створюється презентація.
Перша ланка – дослідники - працює з літературою, в мережі Інтернет: вивчає енциклопедії, історичний, літературний матеріал про флору і фауну Чернівецької області. Друга ланка – практики - займається збором легенд про флору і фауну рідного краю, виходять в ліс на екскурсію, збирають рослини які ростуть у нашому краї, роблять фотографії. Третя ланка – дизайнери - здійснює художнє та мультимедійне оформлення проекту.
Очікуванні результати: Формуються й відпрацьовуються: навички знаходження, систематизації, класифікації, аналізу інформації; - навички публічного виступу (ораторське мистецтво); уміння представити інформацію в доступному, естетичному вигляді; - уміння виражати свої думки, доводити свої ідеї; - уміння працювати в групі, у команді; уміння працювати самостійно, робити вибір, приймати рішення;
Розширюються й заглиблюються знання в різних предметних областях; - Підвищується рівень інформаційної культури, що включає в себе роботу з різною технікою (принтер, сканер, мікрофон тощо) - Можливість втілити свої творчі задуми; Відносини із учителем переходять на рівень співробітництва. Підвищується самооцінка тих дітей, які за різними причинами вважали себе неуспішними.
Рятуємо чисте повітря. Рятуємо воду в морях, океанах, в малих і великих річках. Рятуємо радісних птахів – не всі ще породи, А ті, що зникають в полях, у лісах, у лугах. Рятуємо злаки, а потім рятуємо квіти. Рятуємо світанки – від кіптяви, чаду й димів. Рятуємо тишу, щоб в тиші мовчати й радіти. Рятуємо вулицю від голосних двигунів. Рятуємо землю. А також рятуємо небо. Рятуємо мрії. Кохання солодкий мотив. Рятуємо ніжність… Від кого рятуєм? Від себе, Поки ще не пізно і можна хоч щось вберегти.