Актуальність Проблема нашого дослідження є актуальною. На рубежі ХХ – ХХІ століть на перший план вийшло не моральне, не духовне, а матеріальне, бездушне. Педагогам належить здійснювати моральне виховання часто всупереч суспільним установкам. Для вирішення цієї проблеми вчителю потрібно не тільки знання предмета, та методика його викладання, але й уміння направити свою діяльність на моральне виховання у формуванні навчальної діяльності.
Вивчення рівня моральності учнів 1-8 класів У листопаді 2014-2015 н.р. серед учнів 1-8 класів була проведена вхідна діагностика з метою визначення рівня моральності учнів. Класним керівникам було запропоновано оцінити відношення кожного учня свого класу за чотирма критеріями: Відношення до суспільства та природи; Відношення до навчальної праці та справи; Відношення до людей; Відношення до себе.
Висновки - Загальний рівень моральності учнів школи знаходиться на середньому рівні, що відповідає 1,7 балів. - На достатньому рівні моральності знаходиться 4 клас набравши 2,2 бали. Найнижчий показник рівня моральності мають учні 6-го класу. Це пов’язано з більшим відсотком в порівнянні з іншими класами дітей, які стоять на ВШО та відносяться до групи «ризику». Саме ці діти мають низький рівень моральності, до того ж в усіх класах. І навпаки, діти які мають найвищий рівень моральності мають високий та достатній навчальний рівень. Рівень моральності по школі у відсотковому відношенні: високий – 3 %, достатній- 24%, середній - 59%, низький-14%.
Завдання - формування моральної свідомості( моральні поняття, погляди, судження, оцінки); - розвиток та формування моральних почуттів ( поваги до своєї Батьківщини,гуманізму, дружби, почуття колективізму); - вироблення умінь і звичок дотримання норм етики, навичок виправданої поведінки
Етапи реалізації ІІ етап: Практично формувальний (1 рік): - використання методів, технологій, прийомів виховання; - здійснення моніторингу морального виховання; - проведення педагогічної ради, засідання МО класних керівників. ІІІ етап: Контрольно-узагальнюючий (1 рік): - співвідношення результатів з метою та поставленими завданнями.
Формування нового покоління громадян, патріотів своєї Батьківщини: - високоморальних, гуманних, високоосвічених, мобільних, динамічних, здатних самостійно приймати рішення в ситуаціях вибору, рішучих, сміливих, мужніх, з почуттям відповідальності за долю суспільства, країни, держави, орієнтованих на соціально – економічний розквіт України Очікувані результати