Презентація "Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав"

Про матеріал
Презентація "Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав" із всесвітньої історії для 11 класу є матеріалом для проведення практичної роботи до теми "Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку". Тут зібраний інформативний та наочний матеріал для проведення учнями практичної роботи та полегшення підготовки до даної роботи для учителя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Всесвітня історія, 11 клас. Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав. Практична робота

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Здобувши політичну незалежність, нові країни не стали економічно самостійними. Колишні метрополії і США продовжували диктувати ціни на сировину й продовольство, промислове обладнання. Проте залежність була тепер не наслідком політичного тиску, а результатом відсталості. Країни Азії, Африки та Латинської Америки залишались аграрно-сировинними придатками, залежали від постачання машин, обладнання, припливу зовнішніх інвестицій. Ця відсталість закріплювалася пануванням традиційного укладу життя, неписьменністю більшої частини населення, нерозвиненістю комунікацій і засобів зв’язку (інфраструктури). Проблема відсталості посилилася після Другої світової війни завдяки підвищенню темпів зростання населення. Демографічний вибух відбувся в той самий час, коли тільки починалася трансформація традиційних соціально-економічних інститутів у країнах, яке нещодавно здобули незалежність. Країни «третього світу»: моделі розвитку, боротьба проти відсталості

Номер слайду 4

Аграрне перенаселення в ряді регіонів призвело до справжньої катастрофи. Використання всіх земель, придатних для сільськогосподарського виробництва, вирубування лісів, виснаження джерел прісної води породили проблему урбанізації. Із 1950 до 1980 р. 350 млн вихідців із села стали жителями міст, оселяючись переважно в районах, які оточують великі міста. Високі темпи зростання населення ускладнили розв’язання проблеми відсталості, прибутки на одну особу в деяких країнах зменшилися порівняно з колоніальним періодом. Висока народжуваність зумовила омолодження населення (діти віком до 15 років становлять половину населення країн). Щоб домогтися виходу з відсталості, потрібно підвищувати грамотність населення, а за такої кількості підлітків це потребує великих витрат на освіту. Наслідком високих темпів народжуваності є безробіття, яке сприяє збереженню низької заробітної плати і не стимулює впровадження нових технологій, гальмує технічний прогрес. Країни «третього світу»: моделі розвитку, боротьба проти відсталості

Номер слайду 5

Країни «третього світу»: моделі розвитку, боротьба проти відсталостіІмпортозамінна індустріалізація для багатьох країн була нездійсненна через відсутність необхідних природних і людських ресурсів, незначне внутрішнє споживання: 40 % країн у світі мають територію менш ніж 100 тис. км2 і населення до 3 млн осіб. Крім того, цей курс означає збереження відсталості в галузі технологій. Індустріалізація, яка проводилася без урахування можливостей, вела до фінансової заборгованості, а її тягар перекладали на плечі населення. Поступово в країнах «третього світу» переконалися в необхідності переглянути стратегію розвитку. Суть нової стратегії полягає в тому, щоб не протидіяти світовій економіці, а пристосувати її до своїх потреб. Першими це усвідомили країни Латинської Америки. У 1974 р. група країн «третього світу» стала ініціатором скликання спеціальної сесії Генеральної Асамблеї ООН з економічних питань, де було прийнято Декларацію про встановлення нового міжнародного економічного порядку. Її суть полягає в перерозподілі фінансових і технологічних ресурсів на користь країн, що розвиваються. Основою для таких вимог стала теза про відповідальність розвинених країн. Країни Заходу не погодилися зі звинуваченнями, але висловили готовність сприяти модернізації.

Номер слайду 6

Країни «третього світу»: моделі розвитку, боротьба проти відсталостіУ момент розгортання дискусій становище країн «третього світу» погіршилося. Спроби розв’язати проблеми за допомогою зовнішніх позик призвели до зростання боргу країн «третього світу» (у 1980 р. борг складав 400 млрд доларів США, а в 1988 р. — 1120 млрд доларів США). Залишався один вихід: форсовано розвивати експортний потенціал і сприяти ввезенню іноземного капіталу. Ці заходи дали поштовх розвитку нових структур. їх підтримували МВФ і МБРР. Пільгові кредити видавалися цими установами за умови проведення ринкових реформ:стабілізації грошового обігу;ліквідації дефіциту бюджету;приватизації нерентабельних підприємств державного сектору;введення вільних цін;лібералізації зовнішньої торгівлі. Революція в економічній політиці країн «третього світу» призвела до припинення соціалістичних експериментів у країнах «третього світу». Майже одночасно в країнах Центрально-Східної Європи внаслідок революцій було повалено просоціалістичні режими. Отже, подолання відсталості виявилося для країн Азії та Африки не тільки економічною проблемою. Цей процес став, по суті, взаємодією цивілізацій.

Номер слайду 7

Модернізація країн «третього світу»Відносно розвиненими нині є країни Латинської Америки. Здебільшого вони вже індустріально-аграрні. Найменш розвиненими залишаються країни на південь від Сахари і Південної Африки (крім ПАР).{D7 AC3 CCA-C797-4891-BE02-D94 E43425 B78}Шляхи модернізаціїПриклади країн. ХарактеристикаІмпортозамінна індустріалізація. Бразилія, Аргентина, Єгипет, Нігерія, Індія та іншіСтворення галузей промисловості групи «А» з метою організації виробництва необхідних товарів, уникнення економічної залежності від Заходу. Більшість країн здійснювала ці заходи з опорою на допомогу СРСРЕксплуатація природних ресурсів. Країни ОПЕКНаціоналізація, або встановлення контролю над видобутком природних ресурсів. Об'єднання більшості виробників для координації своїх дій на світовому ринку. Завищення цін на сировину. Отримання надприбутків. Технологічна та експортна залежність від країн Заходу. Експортоорієнтована стратегія розвитку«Азіатські тигри»Створення сприятливих умов для залучення іноземних інвестицій. Модернізація (або створення) за їх допомогою експортних галузей. Широка експансія на зовнішній ринок із дешевими якісними товарами

Номер слайду 8

У розв’язанні всіх проблем країни «третього світу» йшли кожна своїм шляхом. Вони мали різні стартові позиції та неоднакові темпи розвитку. У результаті диференціація між країнами «третього світу» зростає. Серед них найпривабливіше виглядають арабські держави Перської затоки, але багатство обернулося консервацією в цих країнах патріархально-кланового ладу й необмежених монархій. Найбільш динамічно в соціальному, економічному й політичному плані розвивалися нові індустріальні держави Гонконг (тепер частина Китаю), Сингапур, Тайвань, Південна Корея, потім до них приєдналися Індонезія, Малайзія, Філіппіни. Використовуючи іноземні капітали й технології, значні місцеві трудові ресурси, їм вдалося створити розвинену обробну промисловість, яка працює переважно на експорт та успішно конкурує на ринках країн Заходу. Нові індустріальні держави

Номер слайду 9

у 1960 - 1970-ті рр. відбувалося швидке економічне зростання групи країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону, що сприяло загальному економічному піднесенню, яке докорінно змінило обличчя Азії. В авангарді змін ішли Південна Корея, Тайвань, Гонконг і Сингапур, яких назвали «азійськими тиграми», або «азійськими драконами». Причинами таких змін часто називають:політичну опіку з боку США (особливо над Південною Кореєю й Тайванем) та інших держав Заходу. місцеві еліти заявляли про свою прихильність ідеям демократії, ринкової економіки;антикомунізму. Нові індустріальні держави

Номер слайду 10

Проте це не заважало їм встановлювати жорсткі авторитарні режими. США розглядали ці країни як опорні пункти в боротьбі з комунізмом в Азії. Сюди спрямовувалася американська допомога, західні спеціалісти консультували щодо проведення реформ, створення промисловості, запровадження новітніх технологій тощо. Крім зазначених причин «економічного дива», можна назвати ще й такі: дешевизна, працелюбність і дисциплінованість робочої сили, місткість ринків Азії. Серед «азіатських тигрів» особливе місце посідає Південна Корея. Її стартові можливості були дещо кращими, ніж в інших країн цієї групи. Вона мала розвинене сільське господарство, що усувало продовольчу проблему. Проте внаслідок війни 1950—1953 рр. із Північною Кореєю промисловість країни була вщент зруйнована. Перші післявоєнні уряди намагалися вивести країну з розрухи саме за рахунок розвитку сільського господарства. Проте обрана стратегія не забезпечувала економічної переваги над Північною Кореєю, що у своєму розвитку керувалася радянськими зразками. Нові індустріальні держави

Номер слайду 11

У 1990-ті рр. за виробництвом кораблів, електроніки, хімічної продукції, автомобілів Південна Корея випередила навіть Японію (японське виробництво цих товарів становить 2/3 експорту Південної Кореї). У період свого інтенсивного розвитку Південна Корея вороже ставилася до іноземних інвестицій, імпорту споживчих товарів, жорсткими засобами орієнтувала економіку на експорт. У 1960 - 1970-ті рр. темпи приросту виробництва складали 10 %, а в 1987 - 1994 рр. — 8 %. Такі феноменальні результати були досягнені за рахунок умілої мобілізації ресурсів країни. Південна Корея розвивалася під гаслом «Зростання через самопожертву». Робочий день складав 12 годин на добу за шестиденного робочого тижня. Тих, кого це не влаштовувало, звільняли, а іноді навіть заарештовували, якщо вони виявляли незгоду. Трудові конфлікти вирішувалися за допомогою армії. Результати розвитку Південної Кореї

Номер слайду 12

«Азійські Тигри», або «азійські дракони»Сінгапур

Номер слайду 13

«Азійські Тигри», або «азійські дракони»Тайвань

Номер слайду 14

«Азійські Тигри», або «азійські дракони»Гонконг

Номер слайду 15

«Азійські Тигри», або «азійські дракони»ОАЕ, Дубаї

Номер слайду 16

Домашнє завдання1. Підготувати презентацію «Шлях модернізації країн "третього світу"»; порівняти розвиток країн: Південна Корея (Республіка Корея), Об'єднані Арабські Емірати, Бразилія.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Петренко Любов Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сіліверстова Олена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Щупак І.Я.)
Додано
21 березня 2023
Переглядів
10712
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку