Презентація "МОДЕРНІЗМ. Дадаїзм"

Про матеріал

Презентація допоможе вчителеві показати представників даного часу, їхні роботи та країну походження. Учням інформація буде доступна, зрозуміла. Презентацію можна використовувати під час уроків та на лекціях університету.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Модернізм Імпресіонізм. Абстракціонізм. Кубізм. Сюрреалізм. Примітивізм. Дадаїзм

Номер слайду 2

Модернізм - загальна назва напрямів мистецтва та літератури кінця XIX - поч. XX ст., що відображували кризу буржуазної культури і характеризували розрив із традиціями реалізму та естетикою минулого. Модернізм виник у Франції наприкінці XIX ст. (Бодлер, Верлен, А. Рембо) і поширився в Європі, Росії, Україні. Модерністи вважали, що не треба шукати у творі мистецтва якоїсь логіки, раціональної думки. Тому мистецтво модернізму і носило переважно ірраціональний характер.

Номер слайду 3

Дадаїзм. Дадаїзм (франц. dadaïsme від dada- дитячий дерев'яний коник; перен.: незв'язний дитячий лепет) — авангардистська літературна течія (1914— 1924 pp.), яка виникла в Швейцарії. її засновники — Трістан Тцара, Р. Гюль-зенбек, Г. Валь, Г. Арп. Автором назви течії був румунський поет Трістан Тцара (псевдонім С. Розенштока), який слово "dada" знайшов у словнику Ларруса. Мовою негритянського племені Кру воно означало "хвіст священної корови", а італійського — "дерев'яний коник" і «годувальниця». Трістан Тцара

Номер слайду 4

Дадаїзм був свого роду протестом проти ідеологій, політичних структур, раціональної логіки, логоцентризму, моральних норм. Дадаїсти заявляли, що вони проти всіляких принципів. Дадаїсти, як і футуристи, бунтували проти мистецьких принципів. Трістан Тцара у "Маніфесті" 1918 року писав, що "потрібно виконати роботу руйнування і заперечення", утвердити атмосферу "агресивного божевілля". Ці заяви супроводжували лозунги типу: "мистецтво — це несерйозно", "дада нічого не означає". Трістан Тцара вважав, що для створення дадаїстських віршів достатньо вирізати окремі слова з газет і книг, як-небудь поєднати їх. Декламація такого роду творів супроводжувалася музикою, яку творили звуки каструль, свистків і дзвінків. В усякому разі — дещо абсолютно безглузде...

Номер слайду 5

Дадаїзм запроваджує нові жанрові форми — ігрові, експериментальні, пародійні. Це «бруїтський вірш», «симультанний вірш», «статичний вірш». Бруїтський вірш описує трамвай таким, яким він є, подає «сутність трамваю з позіханням рантьє на ім'я Шульце та скреготом гальм». Вірш симультанний покликаний навчити «сенсу безладного перегукування всього на світі: в той час, як пан Шульце читає, балканський потяг... мчить поблизу Ніша, свиня вищить у підвалі м'ясника Нутке». Статичний вірш, вважають дадаїсти, «створює з кожного слова індивідуальність, з літер ліс з'являється ліс із кронами дерев, лівреями лісників та дикими кабанами...».

Номер слайду 6

Трістан Тцарапісня в серці дадаїстадуду дуже дадаїстааж стомила двигунададаного даданаліфт із королем носивсяз автонімом престаримдесницею спокусивсявідкусив і пап і римліфтмав люфтсерцем ліфт знедадаївсяїжте ж шоколадмийте мізків вродудадададпопивайте воду. Дадаїсти влаштовували скандальні видовища, вечори «гімнастичної», «сатиричної», «хімічної» поезії, танці в мішках «під бурмотіння молодих ведмедів». Для дадаїстів бунт, гра — самоціль. «Пісня коників» Трістана Тцари дає уяву про суть дадаїзму:

Номер слайду 7

Представники дадаїзму. Ханс Арп (Hans Arp, 1886-1966), Німеччина, Швейцарія і Франція Марсель Дюшан (1887-1968), Франція Макс Ернст (1891-1976), Німеччина та США Отто Фрейндліх (1878-1943), Німеччина, Франція Філіп Супо (1897-1990), Франція Трістан Тцара (1896-1963), Румунія, Франція Хуго Баль (1886-1927), Німеччина, Швейцарія Рауль Хаусманн (Raoul Hausmann, 1886-1971), Німеччина Курт Швіттерс (1887-1948), Німеччина Франсіс Пикабиа (1879-1953), Франція Ман Рей (Man Ray, 1890-1976), Франція, США Марсель Янко (1895-1984), Румунія, Ізраїль Поль Елюар (1895-1952) Татцумі Хіджіката (1928-1985), Японія Кацуо Воно (р.1906)

Номер слайду 8

Х. Арп. «Пастух облаков». Марсель Дюшан «Фонтан»,

Номер слайду 9

Хабакук «Асистент», «Жаба» та «Черепаха»Макс Ернст Отто Фрейндліх

Номер слайду 10

Філіп Супо Хуго Баль

Номер слайду 11

Рауль Хаусманн Курт Швіттерс

Номер слайду 12

Франсіс Пикабиа Женщины и бульдог«Парад любви»Ман Рей Подарок

Номер слайду 13

Кики де Монпарнас. Черное и белое. Офелия на воздушных шарах. Коко Шанель

pptx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
2 березня 2018
Переглядів
6265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку