Презентація "Морально-етичні та соціально-політичні цінності на уроках української мови та літератури"

Про матеріал

“Майстерність вчителя полягає в умінні вчити дітей мислити, кожний педагог повинен виховувати розум учнів, без цього школа перестане бути школою.

Тема моєї доповіді на Педраді була "Морально-етичні та соціально-політичні цінності на уроках української мови та літератури"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Майстерність вчителя полягає в умінні вчити дітей мислити, кожний педагог повинен виховувати розум учнів, без цього школа перестане бути школою.  Морально прекрасною називають людину досконалої гідності…Адже про моральну красу говорять з приводу доброти: морально прекрасним називають справедливу, мужню, благородну і взагалі володіючу всіма добротами людину Арістотель                                                      

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Мета: Цілеспрямований свідомий процес формування гармонійної особистості, що включає гуманність, працелюбність, чесність, правдивість, дисциплінованість, почуття відповідальності, власної гідності, виховання патріотизму, любові до Батьківщини. На цій основі формуються особистісні риси людини, які включають в себе національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, екологічну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і таланту. Не тільки боротьба з відхиленням від норм моральності, а перш за все цілеспрямований процес формування системи відносин людини до суспільства, праці, самого себе.

Номер слайду 4

Вступ У сучасних умовах проблеми моральності, моральної культури, соціальності та виховання стоять надзвичайно гостро. Бо стало очевидним те, що будь-які порушення або відсутність культури поведінки, недотримання загальноприйнятих етичних норм негативно відбиваються на моральному та емоційному стані суспільства. Моральні знання мають не менше значення для загального розвитку школярів, ніж знання з конкретних навчальних предметів. Тому пріоритетним напрямком Нової української школи є формування в дітей загальнолюдських духовних цінностей та орієнтирів.

Номер слайду 5

Визначення Мораль – це система норм і принципів поведінки людей у ставленні один до одного та до суспільства. Моральність – відповідність поведінки людей нормам моралі; внутрішні духовні якості, якими керується людина, етичні норми, правила поведінки, що визначаються цими якостями. Цінності - це загальноприйняті переконання щодо цілей, яких людина повинна прагнути. Вони встановлюють основу моральних принципів. Загальнолюдські цінності — цінності, що не залежать від класових інтересів, симпатій, уподобань, однакові для представників усіх класів і верств суспільства. Моральна цінність - виховна діяльність школи і сім'ї, що має на меті формування стійких моральних якостей, потреб, почуттів

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Законодавчі та нормативні документи Конституция України; Закон України «Про свободу совісті та релігійні організації»; «Закон України «Про освіту»; Постанова КМУ «Національна програма патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства» Концепция виховання гуманістичних цінностей учнів загальноосвітньої школи; Указ Президента України «Про національну доктрину розвитку освіти»; Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки

Номер слайду 8

Гострота питання: Особливо гостро це питання стоїть, коли мова йде про виховання молодого покоління. Безумовно, моральні знання мають не менше значення для загального розвитку школярів, ніж знання з конкретних навчальних предметів. ―Найосвіченіша людина може стати найгіршим злочинцем, якщо не розуміє й не поділяє загальнолюдські цінності‖ [2]. Тому пріоритетним напрямком Нової української школи є формування в дітей загальнолюдських духовних цінностей та орієнтирів. Серед них – гуманізм і демократизм, що відбиваються в ідеалі вільної людини з високорозвиненим почуттям власної гідності, поваги до цінностей іншої людини. Першочергову роль у процесі формування морально-етичних та соціально-політичних- цінностей відіграють сім'я та школа. Ці якості не закладені в дитині від народження. Саме в родині закладається духовно-моральний фундамент.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Ми - вчителі Завдання вчителя – створювати таку атмосферу, при яких би дитина переживала задоволення від того, що вона своїми вчинками, своєю поведінкою приносить радість людям, творить добро для них. Це – азбука морального виховання. І, Ми, вчителі, маємо справу з духовним світом своїх учнів. Тому повинні віддавати дітям свою любов і доброту, створювати таку атмосферу душевної щедрості, в якій кожен учень був би спрямований на самопізнання, прагнув духовного самовдосконалення. Основними педагогічними методами формування знань у школярів про культуру поведінки є роз'яснення, позитивні приклади і зразки з художньої літератури та життя, ознайомлення з правилами поведінки учнів у школі тощо.

Номер слайду 11

Кількість годин на тиждень української мови та літератури Клас 5 6 7 8 9 10 11 Українська мова 3,5 год. 3, 5 год 2,5 год 2 год 2 год 2 год 2 год Українська література 2 год 2 год 2 год 2 год 2 год 2 год 2 год

Номер слайду 12

Приклади з літератури – 9 клас Саме українська література є одним із найпотужніших засобів у формуванні національної свідомості, високих ідеалів добра, почуття гуманності і патріотизму. Адже всім відомий вислів, що найкраще виховує людину життя. Літературні твори – то і є життя. На них ми реалізуємо  свою проблемну тему. Наприклад, урок у 9 класі, де вивчається Біблія. Нв запитання:» Як ви думаєте, що дає сучасникам читання Біблії ?», - учні доходять до висновку, що вона дає добрі знання заповідей,  в яких розкриваються загальнолюдські цінності. Ще одним прикладом є вивчення творчості українського філософа  Г. Сковороди, де вчитель намагаюється довести учням, що пізнати себе людині потрібно для того, щоб виявити свої здібності, закладені природою, усвідомити власні фізичні і розумові можливості. Однією з умов загальнолюдського щастя філософ вважав доброзичливе ставлення людини до людини, працьовитість, взаємоповагу, вірність у дружбі.          Підсумком  вивчення творчості Г.Сковороди стало написання твору-роздуму на тему: « В чому суть життя? Для чого ми живемо?» Під час вивчення п’єси І.Котляревського «Наталка Полтавка»  було проведено урок-диспут «Душі,відкриті добру і чистоті». Розглядалися проблеми духовності людини, доброти,чесності, вірності в коханні.  Я намагалася  вміло підбирати  питання, які заохочували до диспуту всіх учнів класу: « Як би ви повелися, якщо опинилися б у ХІХ ст. на місці Наталки ? У чому полягає моральна краса головної героїні? Мій ідеал дівчини або хлопця.тощо.

Номер слайду 13

Досвід формування цінностей Учні 5-8 класів залюбки беруть участь в уроках-концертах, уроках-конкурсах, уроках-вікторинах, уроках-уявних подорожах, уроках-іграх тощо. А в 9-11 класах доцільно проводити добре відомі учителям-словесникам уроки-конференції, уроки-семінари, уроки-диспути, уроки-дослідження, уроки-пошуки, уроки-диспути, уроки-КВК, наповнивши їх новим змістом, модернізувавши відповідно до вимог часу, інших суспільних реалій, а також змін у програмах з мови Уроки української мови можна назвати уроками життя, оскільки вчитель-філолог, який є майстром своєї справи, завжди прививає учням кращі моральні принципи майбутнього будівника вільної України.

Номер слайду 14

Реалізація проблеми Нам вдається  вдало реалізувати методичну проблему і на уроках розвитку зв’язного мовлення. Наприклад, під час підготовки до написання твору-роздуму на морально-етичну тему , де допомогаємо учням зрозуміти, що матеріалом для таких творів є саме життя. Вони повинні навчитися спостерігати за навколишнім світом,аналізувати думки і вчинки людей, на підставі власного досвіду робити правильні висновки. Актуальність проблеми нестандартних уроків та їхній вплив на всебічний розвиток учнів пов’язана насамперед із низьким рівнем готовності учнів до життя за межами навчального закладу. Ми  часто використовую у своїй практиці нетрадиційні уроки. Це, на мою думку, розвиває в учнів такі якості: ·        уміння приймати рішення та робити вибір; ·        уміти співпрацювати в колективі; ·        проявляти ініціативу; ·        навчитися працювати з великим обсягом різноманітної інформації; ·        самостійно здійснювати її пошук, обробку, аналіз.

Номер слайду 15

Позаурочна система Позаурочна робота – це також один із шляхів формування національної свідомості. Вона проводиться паралельно з роботою на уроці і служить засобом розширення, поглиблення і вдосконалення знань, здобутих учнями у школі. До нашої, шкільної системної позаурочної роботи належить: випуск літературних стінгазет, проведення тематичних політінформацій, Єдині класні години, проведення літературних вечорів та заходів . У школі регулярно проводяться тижні толерантності, Дні гуманного ставлення до людей, хворих на СНІД. Учнівське самоврядування є активними учасниками волонтерського руху-допомоги, які також формують морально-етичні та соціально-політичні цінності учнів.

Номер слайду 16

ууууу УЧЕНЬ Для того, щоб в учня сформувалась моральна цінність та особистість, ми повинні: Делікатність оцінювання, об’єктивність Створення відповідних умов на уроці, вдома Зацікавленість учителів, батьків Похвала за досягнення Довіра до вчителя Участь в конкурсах, олімпіадах, виставках Уміння побачити позитивне Підтримка вчителя, батьків

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Висновки Отже, Нова українська школа націлена на формування ціннісного ставлення й судження, які служать базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії з суспільством. Я глибоко переконана, що справжнє виховання полягає в тому, щоб моральний ідеал добра, правди, честі, духовної праці жив у кожному дитячому серці, утверджувався в активній діяльності як невід'ємна частина власного єства, власної думки, почуттів і намірів. Адже саме вчитель-мовник покликаний формувати моральні підвалини особистості, розвивати її духовний і душевний потенціал.

Номер слайду 20

Дякую за увагу!

ppt
Додано
17 листопада 2018
Переглядів
5981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку