Уро у 2 класі. Усне і письмове мовлення (говоріння і письмо). Культура мовлення.
Мета: пояснити учням, як використовується усне і писемне мовлення; вдосконалювати вміння дотримуватися правил усного і писемного мовлення, правил мовного спілкування; поширювати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до мови.
Тема. Усне і письмове мовлення (говоріння і письмо). Культура мовлення.
Мета: пояснити учням, як використовується усне і писемне мовлення; вдосконалювати вміння дотримуватися правил усного і писемного мовлення, правил мовного спілкування; поширювати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до мови.
Обладнання. Роздатковий матеріал: основа для колажу, картки для позначення усного та писемного мовлення навчальна презентація, музичний супровід, відеофрагменти про усне мовлення.
Хід заняття
Етап |
Зміст заняття |
Примітки |
І. Організаційний момент |
Мова, мова, ти співуча, колискова, В тебе, в тебе закохаюся я знову. Мова, мова, ти співуча, колискова, В тебе, в тебе закохаюся я знову. Сергій Булах |
|
ІІ.Настановчо-мотиваційний |
|
|
|
— Які ж іще секретики нашої мови ми сьогодні із вами будемо досліджувати. Цікаво? Нам потрібно побути уважними детективами і здогадатись, яке ж основне слово нашого уроку? Погляньте, у вас є алфавіт жестів, де кожен жест позначає букву. Вам потрібно відшукати, яку літеру означає кожен жест на набірному полотні і скласти слово. Мовлення. -Я теж хочу бути детективом і знайти чи є у класі паняночка, яка зможе зробити звуко-буквений аналіз слова мовлення та ще й каліграфічно у зошитку все записати. Отже, запишемо сьогодні __________, класна робота. Я ще й шукаю крихіток,які за партою вміють сидіти правильно,голівка трішки нахилена,лікті на парті,ніжки разом. Мовлення [ м оꞌ| в л еи |н´: а]- 8 б.,7 зв. • • =: •
|
|
III.Змістовно-пошуковий |
- Найважливішим засобом спілкування між людьми є мова. -Які ж чудові у вас роботи. - Мовонька із Суржиком допоможуть нам попрактикуватись в усному мовленні!
|
|
Фізкультхвилинка |
Регулювальник ( Учениця показує сигнали регулювальника, під музичний супровід діти показують чи можна рухатись, чи ні) |
|
IV.Змістовно-пошуковий |
Ой,Мовонька знову на skype-зв’язку, у неї є для нас цікавинка, крім усного мовлення є ще інше мовлення. Давайте послухаємо!
(Під музичний супровід гуськом читаємо текст про осінь).
— Усе написане або надруковане — це писемне мовлення. Володіти писемним мовленням означає правильно, каліграфічно і без помилок оформляти свої або чиїсь думки на письмі. |
|
V.Контрольно-рефлексивний |
- А зараз визначимо, хто буде телеведучою експрес-уроків пані Сороки на наступному занятті, хто найбільш творчий, уважний. - Отже, презентуйте свій колаж, використовуючи, як зазвичай фрази: ми створили, ми придумали… Будьте, уважні, у вас є підказка-план відповіді.
|
|