Урок "Усне і письмове мовлення (говоріння і письмо). Культура мовлення."

Про матеріал

Уро у 2 класі. Усне і письмове мовлення (говоріння і письмо). Культура мовлення.

Мета: пояснити учням, як використовується усне і писемне мовлення; вдосконалювати вміння дотримуватися правил усного і писемного мовлення, правил мовного спілкування; поширювати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до мови.

Перегляд файлу

Фото Аленки Диденко.Тема. Усне і письмове мовлення (говоріння і письмо). Культура мовлення.

Мета: пояснити учням, як використовується усне і писемне мовлення; вдосконалювати вміння дотримуватися правил усного і писемного мовлення, правил мовного спілкування; поширювати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до мови.

Обладнання. Роздатковий матеріал: основа для колажу, картки для позначення усного та писемного мовлення навчальна презентація, музичний супровід, відеофрагменти про усне мовлення.

 

                              Хід заняття

 

Етап

Зміст заняття

Примітки

І. Організаційний   

   момент

Мова, мова, ти співуча, колискова,

В тебе, в тебе закохаюся я знову.

Мова, мова, ти співуча, колискова,

В тебе, в тебе закохаюся я знову.

Сергій Булах

 

ІІ.Настановчо-мотиваційний

  •  —Вітаю вас на занятті з української мови. Приємно бачити у ваших оченятах бажання вивчати нашу солов’їну, барвінкову мову. І сьогодні телеведучою експрес-уроку від пані Сороки буде…
  • Фото Аленки Диденко.Пані Сорока. – Доброго ранку! Добрий день чи то добрий вечір! Не забуваємо, мої любі, як потрібно вітатись!
  • Цікаво, яку мовну хитринку я підготувала?
  • Ось, слухайте! Чому ніколи не потрібно вибачатися!
  • - Пані Сороко, яка ви розумничка, адже, колись частинку –ся, або –сь використовували замість слова себе, от одягаюся – одягаю себе, миюся – мию себе, вибачаюся – прошу вибачення у себе.
  • Тому, якщо ви хочете ввічливо у когось попросити вибачення, як потрібно це озвучити?
  • ( Вибачте, пробачте, прошу вибачення, прошу пробачення, даруйте, перепрошую). Мовознавці з вас досить чудові.

 

 

— Які ж іще секретики нашої мови ми сьогодні із вами будемо досліджувати. Цікаво? Нам потрібно побути уважними детективами і здогадатись, яке ж основне слово нашого уроку?

Фото Аленки Диденко.Погляньте, у вас є алфавіт жестів, де кожен жест позначає букву. Вам потрібно відшукати, яку літеру означає кожен жест на набірному полотні і скласти слово.

Мовлення.

-Я теж хочу бути детективом  і знайти чи є у класі паняночка, яка зможе зробити звуко-буквений аналіз слова мовлення та ще й каліграфічно у зошитку все записати. Отже, запишемо сьогодні __________, класна робота. Я ще й шукаю крихіток,які за партою вміють сидіти правильно,голівка трішки нахилена,лікті на парті,ніжки разом.

Мовлення  [ м оꞌ| в л еи |н´: а]- 8 б.,7 зв.

                                              =:  

 

 

III.Змістовно-пошуковий

Фото Аленки Диденко.- Найважливішим  засобом спілкування між людьми є мова.
    Здійснюється воно за допомогою мовлення. Сьогодні ми поговоримо про усне і писемне мовлення, про культуру спілкування. Але не просто будемо говорити, а створимо фотоколаж на тему мовлення. Отже, заголовок, мовлення, у нас є. Як же ми можемо позначити усне мовлення? Адже, усне мовлення – це слухове сприймання певної інформації. Але для того, щоб слухати, то хтось має звучати, розповідати, щось повідомляти. То якими фото ми позначимо усне мовлення. (Діти обирають із запропонованих варіантів)

-Які ж чудові у вас роботи.

- Мовонька із Суржиком допоможуть нам попрактикуватись в усному мовленні!

 

 

Фізкультхвилинка

Фото Аленки Диденко.Регулювальник

( Учениця показує сигнали регулювальника, під музичний супровід діти показують чи можна рухатись, чи ні)

 

IV.Змістовно-пошуковий

Ой,Мовонька знову на skype-зв’язку, у неї є для нас цікавинка, крім усного мовлення є ще інше мовлення. Давайте послухаємо!

  • Ми теж стараємось каліграфічно, охайно писати і зараз це доведемо! Розгорніть підручники на сторінці 73, посередині запишіть Вправа 193.
  • Діанко, прочитай завдання 1 до вправи 193.

(Під музичний супровід гуськом читаємо текст про осінь).

  • Які ще завдання заховались у вправі 193? Уважно подивіться скільки слів у реченні? Котре це речення, хто може зачитати?
  • Розумнички мої!
  • Отже, яким зображенням ми позначимо писемне мовлення?

— Усе написане або надруковане — це писемне мовлення. Володіти писемним мовленням означає правильно, каліграфічно і без помилок оформляти свої або чиїсь думки на письмі.

 

V.Контрольно-рефлексивний

Фото Аленки Диденко.- А зараз визначимо, хто буде телеведучою експрес-уроків пані Сороки на наступному занятті, хто найбільш творчий, уважний.

-  Отже, презентуйте свій колаж, використовуючи, як зазвичай фрази: ми створили, ми придумали…

Будьте, уважні, у вас є підказка-план відповіді.

  1. Яким буває мовлення?
  2. Яким  має бути усне мовлення?
  3. Яким має бути писемне мовлення?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ущаповська Оксана Анатоліївна
    Молодець! Гарна розробка уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 листопада 2018
Переглядів
4048
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку