Презентація "Морфологія. Числівник".

Про матеріал
Презентація уроку з української мови для 7 класу на тему: "Морфологія.Числівник".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Морфологія. Числівник

Номер слайду 2

Мета уроку:формування предметних компетентностей закріпити знання учнів про числівник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначати морфологічні ознаки числівників;удосконалювати вміння розпізнавати числівники в тексті, визначати їх роль у реченнях; розвивати логічне мислення, пам’ять, творчі вміння використовувати числівники у власних висловлюваннях;- виховувати любов до рідної мови.формування ключових компетентностей:уміння вчитися: учити спостерігати, порівнювати, узагальнювати мовні явища, робити висновки;математична;загальнокультурна: дотримуватися норм культурної поведінки. Очікувані результати: учні повторюють відомості про відмінювання та правопис числівників; формують уміння відмінювати та правильно писати кількісні та порядкові числівники: правильно утворювати форми числівників та вживати їх у мовленні.

Номер слайду 3

Мозковий штурм. Що таке морфологія?Які ви знаєте частини мови?Що ви знаєте про іменник?Іменники змінюємо за ….. У реченні вони здебільшого є ……. Чи можуть іменники виконувати роль будь-якого члена речення?Які іменники належать до спільного роду?Що ви знаєте про прикметник?Що ви знаєте про числівник?

Номер слайду 4

Числівник – це самостійна частина мови, що означає число, кількість предметів або порядок їх при лічбі й відповідає на питання скільки? котрий?двадцять восьмийп’ять12 Сто Два четверокількап’ятдесятийтретіПригадаймо!

Номер слайду 5

Кількісніназивають узагальнене число або кількість однорідних предметів при лічбі й відповідають на питання скільки?вісім, тридцять п'ять, п'ятдесят два, шестеро, дві третіх, мільйон. Порядкові називають порядок предметів при лічбі й відповідають на питання котрий?перший будинок, восьме чудо світу, сімнадцята весна, двохсотий номер, мільйонний житель. Групи числівників за значенням і граматичними ознаками поділяються на:цілі числазбірнідробовінеозначено-кількісні

Номер слайду 6

ДРОБОВІ Називають дробове число або певну кількість як частину від цілого: одна третя, п'ять дев'ятих. Дробові числівники складаються з двох частин: першу, виражену кількісним числівником, називають чисельником дробу, другу, виражену порядковим числівником, - знаменником. Дробовим уважається також числівник, що називає дробову величину в сполученні з цілим числом: одна ціла і дві п'ятих. До дробових числівників належать півтора, півтори, півтораста. Ці числівники за відмінками не змінюються. Півтора (року, вікна), півтори (книжки, сторінки), але півтораста (школярів, учениць, імен).

Номер слайду 7

НЕОЗНАЧЕНІ ЧИСЛІВНИКИДо них належить невелика група слів, що позначають точно не визначену кількість однорідних предметів або неозначену абстраговану кількість: багато, небагато, мало, немало, чимало, кілька, декілька, кільканадцять, кількадесят, кількасот.

Номер слайду 8

Розряди кількісних числівників. Цілі числа – кількість певних предметів. ДРОБОВІ – кількість частин від цілого ЗБІРНІ – кількість предметів чи осіб у сукупностіодна третятроєтри

Номер слайду 9

Кількісні числівники змінюємо лише за відмінками, окрім числівників один, два, обидва, які мають рід і число; Порядкові числівники змінюємо за відмінками, родами та числами: третій – третього, третя, треті.

Номер слайду 10

За будовою числівники поділяються на такі групи: Прості (один корінь): три, п’ять, сорок. Складні (два і більше коренів): сімдесят, триста, кількасот. Складені(складаються з двох і більше окремих слів): двадцять три, триста сім, двісті п’ятдесят сім. Складні числівники пишемо разом: п’ятдесятий, сімсот. Складені числівники пишемо окремо: сорок один, двісті п’ятдесят сьомий.

Номер слайду 11

Числівники змінюємо: за відмінками (три, трьох, трьом, трьома, на трьох);за родами (третя, третій, третє);за числами (третій, треті). Числівники можуть бути різними членами речення:1. Семеро одного не ждуть.2. Світ широкий, а мати одна.3. Урок відбудеться в шістнадцятому кабінеті.4. Тарас Шевченко народився тисяча вісімсот чотирнадцятого року.

Номер слайду 12

Зверніть увагу!Слова мало, багато в сполученні з іменниками чи займенниками є неозначеними числівниками: мало книжок, багато вареників ( тут ідеться про кількість предметів); у сполученні з дієсловами є прислівниками: мало відпочивати, багато працювати ( тут прислівники позначають міру, інтенсивність).

Номер слайду 13

Запам’ятайте!Півтора, півтори, кілька, декілька, кількадесят, кільканадцять, кількасот, пів - це числівники. Слова половина, третина, чверть — іменники.

Номер слайду 14

Вправа 1, с.18. Спостереження. Прочитайте діалог і виконайте завдання— Алло! Ігорю, хочу встигнути на футбольний матч. О котрій годині він розпочинається?— Привіт, Микито! Початок матчу за десять до другої.— Час прибуття, який показує мій навігатор, — десять по другій. Микита приїде заздалегідь чи запізниться на футбольний матч (згідно з даними навігатора)?Скільки хвилин у Микити в запасі або на скільки хвилин він запізнюється на матч?

Номер слайду 15

Зауважте!1. Числівники п’ятдесят – вісімдесят і кількадесят відмінюємо, як п’ять; у них першу частину (п’ят-, шіст-, сім-, вісім-, кілька-) не змінюємо.2. Числівники сорок, дев’яносто, сто в усіх відмінках, крім Н.в. й З.в., мають закінчення –а: сорока, дев’яноста, ста.3. У числівниках на позначення сотень – двісті-дев’ятсот і кількасот – змінюємо обидві частини. Паралельні форми – лише в О.в. (від п’ятисот): п’ятьмастами або п’ятьомастами

Номер слайду 16

1. У 100 грамах абрикосів не менше 48 калорій. 2. Кілограм бананів у супермаркетах Полтави коштує від 54 до 75 гривень. 3. Відстань від Києва до Івано-Франківська становить близько 600 кілометрів. 4. Сучасні легкові автомобілі здатні набирати швидкість до 250 км/год. 5. Спортивне купе «Audi RS 7» із 605 кінськими силами розганяється до 100 км/год за 3,9 секунди (О. Травневий). Вправа 3, с. 18. Перепишіть речення, передавши кількісні показники за допомогою числівників у потрібній відмінковій формі

Номер слайду 17

Вправа 5, с.19. Творче завдання.1. Розгляньте діаграму. Розкажіть про споживання базових продуктів харчування в Україні та Німеччині (усно). 2. Порівнюючи показники, використайте числівники в непрямих відмінках та різні форми ступенів порівняння прикметників (усно)

Номер слайду 18

Запам’ятайте, як правильно наголошувати слова!одинадцять14чотирнадцять1 кмкілометр

Номер слайду 19

Закріплення вивченого. Помилку допущено у варіантіА) до восьмидесяти відсотків;Б) близько трьохсот кілограмів;В менше шістнадцяти метрів;Г) із сьомастами двома калоріями. НЕПРАВИЛЬНО позначено час, що на циферблаті, у рядку. А) сім годин двадцять хвилин;Б) двадцять хвилин на восьму;В) двадцять хвилин по сьомій;Г) сьома година двадцять хвилин. А) сім годин двадцять хвилин. Помилку допущено у варіантіА) півтора місяця; Б) три директори;В) чотири фахівця;Г) два гелікоптери.

Номер слайду 20

Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон»Сьогодні я дізнався (-лася)…Було цікаво…Було складно…Я зрозумів (-ла), що…Тепер я зможу…Я навчився (-лася)…У мене вийшло…Я зміг / змогла…

Номер слайду 21

Самостійне опрацювання: Виконати вправу за покликанням.https://learningapps.org/9012554

pptx
Додано
6 січня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку