Дослідили значення розвитку транспортного сполучення для розвитку промисловості, сільського господарства та торгівлі. В становленні міста Запоріжжя, як індустріального центру велике зназення відіграли меноніти.
ЗАЛІЗНИЧНИЙ МІСТ ЧЕРЕЗ РІЧКУ МОКРА МОСКОВКА Бурхливе зростання капіталістичних відносин у Росії другої половини XIX століття сприяло будівництву залізниць. Так у 1873 р. через Олександрівськ була прокладена залізниця, яка поєднала наше місто з Лозовою і Катеринославом (Дніпром), а в 1874-1875 рр. залізниця з'єднала Олександрівськ із Кримом.
Перший залізничний міст .Перший залізничний міст через річку Московку (район автовокзалу) був побудований у 1873р. Він був трьохпролітний, складався з металевих клепаних балок, був розрахований на двосторонній рух поїздів. Загальна довжина моста становила 90 м. Будівельниками були вільнонаймані робітники з навколишніх сіл та ув'язнені.
Будівництво залізниці У ці ж роки зводиться будівля Південного залізничного вокзалу (Запоріжжя-І). У 1902 р. починається будівництво другої залізниці. Будується Катерининський вокзал (Запоріжжя-ІІ). Для сполучення вокзалів між собою в 1907 р. над річкою Московка зводиться ще один залізничний міст з одностороннім рухом поїздів
Важлива подія В кінці XIX – на початку XX століття німецькі меноніти Копп, Лепп і Вальман, мали ряд підприємств з виробництва сільськогосподарської техніки, розвинене борошномельне виробництво. через Малу Московку буде побудований новий капітальний міст - обидві сторони були зацікавлені у зв'язку із збільшеними перевезеннями вантажів. Після спорудження цього мосту колонія Шенвізе в 1913 р. увійшладо складу міста Олександрівська.
Реконструкція мосту Будівництво ДніпроГЕС сприяло реконструкції старого міста В 1930 р. розпочали прокладати трамвайну магістраль. Вона починалась від південного вокзалу через Шенвізький міст,старе місто,Вознесенівку і до греблі 17 липня 1932 р. перший трамвай прослідував від залізничного вокзалу до ДніпроГЕС Шенвізький міст було реконструйовано та посилені опори.