Презентація "Мовлення і комунікативна поведінка вчителя"

Про матеріал
Презентація на актуальну темУ: "Мовлення і комунікативна поведінка вчителя". ця тема була і буде актуальною, адже головний засіб навчання це слово.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мовлення і комунікативна поведінка вчителя

Номер слайду 2

Мовлення - це конкретне використання мови для висловлення думок, почуттів, настроїв.

Номер слайду 3

Мова - сукупність звукових сигналів, письмових знаків та символів, за допомогою яких людина отримує, переробляє, зберігає та передає інформацію

Номер слайду 4

Особливості мовленнєвої діяльності педагогаа) учитель спеціально організовує цю діяльність, керує нею залежно від умов педагогічного спілкування;

Номер слайду 5

б) кінцевим результатом такої діяльності є досягнення гуманістично спрямованої мети, пов'язаної з вихованням учнів;

Номер слайду 6

в) добір мовних і мовленнєвих засобів здійснюється залежно від потреб, завдань взаємодії вчителя з учнями; їх ефективність прогнозується;

Номер слайду 7

г) мовленнєва діяльність педагога в реальній ситуації спілкування будується на відтворенні (рефлексії) стану, поведінки, реакції учнів, вона регулюється змістом зворотної інформації, яку отримує вчитель;

Номер слайду 8

д) мовлення вчителя є предметом його педагогічного аналізу й самоаналізу, постійного самовдосконалення.

Номер слайду 9

Мовлення вчителя реалізується у двох різновидаху монолозі (монологічне мовлення) діалозі (діалогічне мовлення).

Номер слайду 10

Комунікативна поведінка -така організація мовлення й відповідно до неї невербальна поведінка вчителя, яка впливає на створення емоційно-психологічної атмосфери педагогічного спілкування, характер взаємин між учителем та учнями, стиль їхньої діяльності.

Номер слайду 11

Функції а) комунікативна - встановлення і регуляція стосунків між учителем і учнями, забезпечення гуманістичної спрямованості розвитку учнів;

Номер слайду 12

б) психологічна - створення умов для забезпечення психологічної свободи учня, вияву індивідуальної своєрідності його особистості; зняття соціальних затисків, які заважають цьому;

Номер слайду 13

в) пізнавальна - забезпечення повноцінного сприймання навчальної інформації учнями, формування в них особистісного, емоційно-ціннісного ставлення до знань;

Номер слайду 14

г) організаційна - забезпечення раціональної організації навчально-практичної діяльності учнів.

Номер слайду 15

Встановлення і регуляція стосунків між учителем і учнями, забезпечення гуманістичної спрямованості розвитку учнів - це одна з провідних функцій мовлення педагога

Номер слайду 16

Найважливішими для розвитку гуманістичних відносин між учителем і учнями є:

Номер слайду 17

а) встановлення особистісного контакту з учнями, орієнтація їх на особистісне включення в комунікацію;

Номер слайду 18

б) створення ситуацій діалогу в спілкуванні вчителя з учнями;

Номер слайду 19

в) забезпечення активної позиції учнів у взаємодії з педагогом;

Номер слайду 20

г) створення атмосфери взаємоповаги, довіри.

Номер слайду 21

Психологічна функція мовлення вчителя тісно пов'язана з функцією комунікативною, проте має дещо інші завдання.

Номер слайду 22

Функціїзабезпечення повноцінного сприймання навчальної інформації учнями. забезпечення раціональні організації навчально-практичної діяльності учнів.

Номер слайду 23

При середньому темпі мовлення вчителя (120 слів на хвилину) учні при відтворенні почутого вводять лише 14,2% довільної інформації, при швидкому - вже 42,8, а при уповільненому - 70 %.

Номер слайду 24

професійне мовлення вчителя має відповідати вимогам культури мови.професійне мовлення вчителя має бути своєрідною «словесною дією» професійного мовлення вчителя залежить від його спрямованості, зверненості до учнів.

Номер слайду 25

Головна мета спрямованості мовлення - викликати учнів на діалог з учителем, залучити їх до співпраці, створити атмосферу співроздумів і співпереживання.

Номер слайду 26

«Саморозкриття духовного багатства перед учнями» (В. Сухомлинський).

Номер слайду 27

Сприйняттю мовлення заважають мовні штампи: Мовні штампи - це часто вживані заяложені висловлення. Вони мало додають до того, що хоче сказати оратор, але значно перевантажують його мовлення.

Номер слайду 28

Канцеляризми - це мовні звороти й окремі слова, запозичені з канцелярсько- бюрократичної мови, які позбавляють спілкування його яскравості та образності («у звітний період», «зафіксована кількість тих, хто запізнився», «надати всіляку підтримку»).

Номер слайду 29

Вульгаризми - це не літературні та неправильні за граматичною формою слова й вислови.

Номер слайду 30

Жаргон - це мова якої-небудь соціальної чи професійної групи, що відрізняється від загальнорозмовної мови особливим складом слів та висловів. Наприклад, молодіжний: «наїхати», «родоки», «прикид», «кайф», «облом», «прикіл», «курсовик».

Номер слайду 31

Слова-паразити - слова й фрази, які не несуть ніякої інформації, але часто й недоречно використовуються тим, хто говорить: «ну», «це саме», «це», «значить».

Номер слайду 32

Вирізняють сім елементів мовлення, де можна втратити сутність інформації. Номіналізація - це іменники, які не мають предметного змісту.

Номер слайду 33

Неспецифічне дієслово - дієслово, що не дає вказівки на точний спосіб дії.

Номер слайду 34

Референтний індекс - коли немає вказівки на того, хто робить те, про що йде мова.

Номер слайду 35

Відчуття - коли людина передає вам інформацію про свої відчуття, не уточнюючи її.

Номер слайду 36

Генералізація (узагальнення) - коли партнер узагальнює якусь інформацію, змінюючи, по суті, значеннєвий зміст. «Він завжди спізнюється на переговори».

Номер слайду 37

Порівняльні ступені прикметників - вживання неконкретизованого порівняння чогось з чимось.

Номер слайду 38

Модальний оператор - постановка уточнюючих запитань до модальних дієслів, що використовує у своїй мові партнер.

Номер слайду 39

Отож робота вчителя над собою сприяє вдосконаленню його мовлення та комунікативної поведінки.

pptx
Додано
22 червня 2022
Переглядів
2556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку