ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ

Про матеріал
Дослідження питань використання комп’ютерних технологій у навчанні дітей із особливими освітніми потребами наразі є актуальною проблемою, яка активно досліджується представниками різних галузей психолого-педагогічної науки. Можливості використання комп’ютерних технологій у навчанні дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, їх вплив на пізнавальну сферу таких дітей, умови використання є актуальною на часі, але малодослідженою проблемою спеціальної педагогіки. Але кожна окрема навичка роботи на комп’ютері, інтегрована в процес вирішення практичних завдань, набуває для учнів зовсім інший особистісний смисл.
Перегляд файлу

ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ

Нині інформація є рушійною силою технічного, економічного, культурно-комунікативного, соціального розвитку світу і людини, що відрізняється проектно-орієнтованим інтелектом, здібністю до позитивної комунікації і соціальної відповідальності перед собою, суспільством, природою і культурним середовищем. Тому одним із завдань освіти є досягнення рівня інформованості, формування інформаційного цифрового середовища, інформаційного діяльнісного простору, що забезпечують реалізацію освітніх програм, виховання інформаційної культури та функціональної грамотності і компетентності.

Дослідження питань використання комп’ютерних технологій у навчанні дітей із особливими освітніми потребами наразі є актуальною проблемою, яка активно досліджується представниками різних галузей психолого-педагогічної науки. Дослідники дійшли згоди в тому, що комп’ютерні технології сприяють включенню дітей з порушеннями інтелектуального розвитку у процес взаємодії із сучасними технічними засобами та забезпечують краще сприймання, засвоєння та запам’ятовування навчального матеріалу. Наразі у навчанні дітей з порушеннями інтелектуального розвитку досить часто використовують такі комп’ютерні технології, як навчальні комп’ютерні ігри, наприклад, «Ігри для Тигри», «Видима мова», тренажери для відпрацьовування усного рахунку, закріплення правопису та усного мовлення, мультимедійні програми для ознайомлення з навколишнім средовищем. Використання комп’ютерних технологій у навчанні дітей з порушеннями інтелектуального розвитку сприяють формуванню їхніх життєвих компетентностей, що дозволяє дітям у подальшому використовувати набуті знання і навички у повсякденному житті. В першу чергу, це стосується навичок рахунку, письма, заповнення ділових паперів, заповнення тестових завдань тощо.

За даними дослідників П. Грей, А. Ейхенбаума, Д. Бав’єра та К. Шона у процесі інтерактивної взаємодії з комп’ютерним продуктом, зокрема грою, дитина набуває таких важливих для корекції розвитку можливостей: - покращення основних візуальних процесів; - покращення чутливості до візуальної контрастності; - успішне лікування амбліопії (амбліопія, так зване «ліниве око»); - поліпшення уваги та пильності; - покращення здатності відстежувати рухомі об’єкти в полі зору; -зниження імпульсивності (діти, які грали покращили здатність утримуватися від реагування на нецільові стимули); - подолання дислексії (дослідження показали, що лише 12 годин відеоігор покращили уміння дітей читати, при цьому поліпшення було настільки ж великим або більшим, ніж досягнення навчальних програм, які були спеціально розроблені для лікування дислексії); 100 - покращення здатності дитини розподіляти свої психічні ресурси (такі як сприймання, увага, пам’ять) таким чином, що дозволяє швидко та ефективно вирішувати проблеми або приймати рішення); - збільшення психічної гнучкості (дослідження показали, що досвід роботи з навчальними відеоіграми покращує здатність швидко і без помилок реалізувати завдання, що мають суперечливі вимоги); - покращення навичок, пов’язаних з виконанням когнітивних завдань (дослідження вказують на те, що навчальні відеоігри сприяють розвитку інтелектуальних можливостей швидше та ефективніше, ніж будь-який інший спосіб, раніше створений). Окрім цього, комп’ютерні технології, такі як мультимедійні навчальні презентації, навчальні програми, що стимулюють наочно-образне мислення й формують повноцінні наочні уявлення засобами анімаційної графіки, сприяють розвитку пізнавальної активності дитини, формуванню пошукової діяльності, вихованню упевненості у власних силах. Таким чином, можливості використання комп’ютерних технологій у навчанні дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, їх вплив на пізнавальну сферу таких дітей, умови використання є актуальною на часі, але малодослідженою проблемою спеціальної педагогіки. Але кожна окрема навичка роботи на комп’ютері, інтегрована в процес вирішення практичних завдань, набуває для учнів зовсім інший особистісний смисл. Тільки тоді виникає розуміння того, як сучасні технічні засоби можуть перетворитися на інструмент розвитку дитини, отримання ним нових знань, а згодом і застосування їх в роботі в подальшому житті.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
26 червня 2022
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку