Вітаю вас, дорогі діти!Наше знайомство з театром та театральною музикою продовжується. Пригадаймо: Театральна музика - музика до театральних вистав, вона сприяє створенню емоційної атмосфери, розкриттю ідеї п’єси, цілісності спектаклю, посиленню художньо- емоційного впливу на глядачів.
Існує два види театрів: Драматичний театр – театр , у якому музика використовується у постановках п’єс, створює певну емоційну атмосферу, поряд із іншими засобами відтворює дух та колорит твору. Музичний театр – у ньому основою дійства є музика, вона є найважливішим засобом характеристики образів і подій, вагомим компонентом драматургії спектаклю.
Сьогодні на сцені театру – мюзикл. Мюзикл – один із найкомерційніших жанрів театрального мистецтва. Це обумовлено його видовищністю, розмаїттям тем, необмеженістю у виборі виражальних засобів для акторів. Мюзикл – музично-сценічний твір, в якому переплітаються діалоги, пісні, музика, танці, при цьому сюжет, як правило, не складний. В основі лежить п’єса, за постановку якої відповідає режисер, що співпрацює з балетмейстерами та фахівцями зі співу.
У 1998 р. у Парижі відбулася прем’єра мюзиклу «Собор Парижської Богоматері» («Notre – Dame de Paris»), автором текстів якого є Люк Пламондон, а музики – Ріккардо Коччіанте. Незважаючи на зовнішню простоту сценографії і незвичний формат (шоу не вкладалося в стандарти, встановлені мюзиклами), «Собор…» сподобався глядачам. Протягом прем’єрного року мюзикл мав неперевершений успіх, який відзначили в Книзі рекордів Гіннесса. Найпопулярнішим синглом «Собору Паризької Богоматері» є композиція «Бель» («Belle»), яка утримувалася на першій сходинці французьких чартів упродовж 33 тижнів і була визнана найкращою піснею п’ятдесятиріччя.
Головна відмінність між оперетою і мюзиклом полягає у значенні музики в порівнянні з розмовними сценами. Музика в мюзиклі є одним із засобів музично – сценічного монтажу поряд з хореографією, пластикою, постановочними ефектами. Мюзикл вирізняється передусім синтетичністю (єдністю з іншими видами мистецтва): ані вокальні, ані танцювальні номери, ані музичний супровід у мюзиклі не є самодостатнім – вони лише слугують рівноправними засобами передання змісту. Сюжет, образи дійових осіб, ідейний зміст відіграють у мюзиклі велику роль, тому мюзикл, на відміну від опери та оперети, як правило, прийнято виконувати мовою, зрозумілою глядачеві, тобто сучасною побутовою та естрадною мовою музики. (В опері чи опереті академічна манера виконання співу.) У мюзиклі кожний вокальний і танцювальний номер є невід’ємним від сюжету і не може бути вилучений з вистави без шкоди змісту і твору в цілому.
Спільні риси опери, оперети та мюзиклу:v приналежність до театральних жанрів;v наявність літературної основи, розподіл сценарію на акти;v гра акторів, використання хореографії, хору;v вокальні номери (сольні, ансамблеві, хорові);v музичний супровід (оркестровий або фонограмний);v оформлення сцени декораціями;v акторські костюми.
Сучасні популярні мюзикли. Мюзикл «Ромео і Джульєтта» за мотивами твору В. Шекспіра написав французький композитор, сценарист, актор Жерар Пресгурвік. У 2001 році відбулася прем’єра на Французькій сцені. Мюзикл «Знедолені» композитора Клода-Мішеля Шонберга і лібретисат Алена Бубліля дав друге народження однойменному твору Гюго. Сценічна версія була представлена у Парижі 17 вересня 1980 року.