Пам’ятка для батьків. Психологічна підтримка учнів під час та після травматичної подіїПідготувала: практичний психолог КГ№8 Козинець Наталія Олександрівна
Номер слайду 2
Кілька років тому ми жили в іншій країні, по-іншому мислили, сміялися з інших жартів, по-іншому планували сімейний бюджет, і по-іншому виховували наших дітей. Тепер ми стрімко шукаємо відповіді на багато питань, стурбовано дивимося новини, зі складністю звикаємо до страшних думок, але все ж намагаємось загартовувати в собі оптимістичний настрій та позитивні думки.
Номер слайду 3
Наші діти також бачать усе що відбувається навколо, вони змушені самостійно переосмислювати і розуміти всю ситуацію. Важливо батькам розуміти, що відбувається з дитиною й вміти правильно допомогти у складних обставинах:
Номер слайду 4
1. Запевніть дитину, що ви зробите все, щоб вона була у безпеці. Говоріть впевненно і спокійно. Ваша реакція багато в чому визначає те, як буде реагувати на подію дитина.
Номер слайду 5
2. Вимкніть телевізор. Розгорнута засобами масової інформації навколо події кампанія може бути травматичною.
Номер слайду 6
3. Звертайте увагу на різкі зміни поведінки. Будьте уважні до поведінки дитини і зверніться за професійною допомогою, якщо зміни в поведінці особливо гострі й тривалі. Майте на увазі, що ваша дитина може бути дратівливою, гиперактивою, тривожною, виявляти труднощі сну і харчування, зміни в поведінці (наприклад, не захоче більше грати з друзями на вулиці), але майте на увазі. що це нормальні реакції на ситуацію стресу, яку вона пережила. Почуття дітей часто знаходять вираження в тілесних реакціях (головний біль, біль у животі тощо) та поведінці (дратівливість, лють). Якщо ці симптоми тривають довше двох тижнів, зверніться за допомогою .
Номер слайду 7
4. Поговоріть з дитиною про те, що сталося. Початкова школа. З'ясуйте, що вони знають про все, що з цього приводу думають, що чули від інших дітей. У цьому віці діти мають потребу в логіці і розумінні. Завірте молодших дітей також, що ніякі їхні проступки не є причиною того, що сталося. Середня школа. Ви можете поділитися інформацією, яка у вас є. Постарайтеся організувати обговорення, знову ж з'ясуйте, що дитина чула і дізналася з інших джерел. Деякі підлітки можуть робити вигляд або стверджувати, що їх це не зворушило, або, навпаки, бути дуже збудженими. Обидва типи реакцій нормальні в підлітковому віці. Не змушуйте дитину виходити на обговорення, поки вона не буде готова до цього.
Номер слайду 8
5. Спокійно висловіть свої емоціїПам'ятайте, що ваша врівноважена поведінка буде більше сприяти почуттю безпеки. Допоможіть дитині усвідомити її власні почуття. Підкресліть, що це - нормально відчувати ті почуття, які в ситуації, що склалася, захопили її.
Номер слайду 9
6. Приділяйте дитині більше часу і уваги. Допоможіть дитині заспокоїтися як через психологічний канал, так і фізичний. Дитині може знадобитися не тільки більше ласки і уваги, але також більше виходу фізичної енергії. Обіймайте дитину частіше. Вкладання спати може бути дуже важливим моментом. Використовуйте його для того, щоб побути з дитиною, почитати їй казку тощо.
Номер слайду 10
7. Дозвольте дитині задавати питання, говорити про події, висловлювати свої почуття. Забезпечте її необхідним матеріалом для висловлюванню своїх почуттів - пластиліном, фарбами, журналами.
Номер слайду 11
8. Вислуховуйте. Дитина може повторювати знову і знову гру або розповідь. Це може втомлювати батьків. Однак це важливо для дитини. І вона стежить за реакцією на її розповідь батьків. Якщо ж дитина застряє і повторення триває багато тижнів без зміни, зверніться до психолога.
Номер слайду 12
9. Дотримуйтеся розпорядку в їжі, грі, сніЦе допоможе дитині відновити почуття стабільності і безпеки. Уникайте непотрібних змін.
Номер слайду 13
10. Зверніться за допомогою, якщо ви самі відчуваєте себе тривожно й засмучено. Ви зможете бути кориснішим для дитини, якщо ви будете вести себе спокійно і впевнено.