ТРІШЕЧКИ ІСТОРІЇ: Народився я в Америці в кінці 40-х років ХХ століття. Моїм пращуром була металева банка з-під пирогів, що випікала компанія Frisbie Pie Company , та яку любили у вільний час кидати один одному студенти Єльського університету , викрикуючи « фрісбі». Моїм винахідником став Уолер Федерік Моррісон. В він 1948 придумав зробити з пластику «літаючу тарілку», яка зовні нагадувала НЛО. Проте цей диск був не вдалим і в 1955 році , після деяких вдосконалень та експерементів , зроблена Моррісоном тарілка стала непогано літати над землею і зватися Pluto Platter. А згодом мене перейменували в ФРИЗБІ…
АЛТИМАТ ФРИЗБІ –це командна гра з літаючим диском, де гравці не торкаються один одного. Це унікальна гра, в якій роль суддів виконують самі гравці. Вони самі відповідають за дотримання правил і розв’язують суперечливі ситуації. В алтимат фризбі є навіть термін «ДУХ ГРИ» Кожен гравець бере відповідальність за чесну гру, у цьому й полягає ідеологія духу гри. Суддів немає навіть на чемпіонатах Європи та світу.
В алтимат фризбі можна грати на траві, на піску, та навіть в залі, за умови, що буде велика площа , на яку нанесена відповідна розмітка. Для гри потрібно прямокутне поле, яке поділено на 3 частини: Центральна частина поля (65 на 35 метрів), до якої з коротших боків прилягають залікові (гольові) зони (35 на 22 метри)Центральна частина поля залікова (гольова) зона Залікова (гольова) зона
ПОЧАТОК ГРИ. Розіграш кожного очка починається з розміщення команд на передніх лініях своїх гольових зон. Команда оборони вводить диск у напрямку нападаючої команди. Атака починається з того місця, де диск впав і зупинився, або викотився (вилетів) в аут. Після кожного голу команди міняються сторонами поля, і лише тоді може проходити зміна гравців на полі. Команді зараховується очко, коли гравець ловить диск в заліковій зоні суперника. Гра відновлюється після кожного голу команди, при чому диск кидає команда, що виграла попереднє очко. РАХУНОК..
РУХ З ДИСКОМДиск може передаватися за допомогою пасу (обов’язково в повітрі) товаришу по команді. Піймавши диск, гравець повинен якнайшвидше зупинитися , не змінюючи напрям руху. Дозволяється обертатися на місці на одній нозі . Захисник, що прикриває гравця, який кидає, рахує від 1 до 10 з перервою в 1 секунду. Тільки одна людина може прикривати гравця з диском, інші не повинні перебувати ближче 3 метрів від нього. Відстань між гравцем в атаці і захисником не може бути меншою, ніж діаметр диску.
ФОЛИ (ПОРУШЕННЯ). Умисний контакт між гравцями заборонений. Заважати руху гравців не можна. Якщо в результаті порушення відбувається втрата диска, то гра відновлюється так, ніби втрати не було. ДИСК ПЕРЕХОДИТЬ ДО ІНШОЇ КОМАНДИ: Якщо пас не завершився, тобто диск торкнувся землі через поганий пас;Гравець команди в атаці втратив його;Диск опинився за полем;Диск був перехоплений, або збитий суперником;Якщо захисник дорахував до 10, але пас не був зроблений. У цьому випадку команда оборони отримує диск і переходить в напад.
ОСЬ І ВСЕ НА СЬОГОДНІ. АЛЕ ЦЕ ЛИШЕ ПОЧАТОК НАШОГО ЗНАЙОМСТВА З АЛТИМАТ ФРІЗБІ. СПОДІВАЮСЬ ВИ ЗАПАМ’ЯТАЛИ СЬОГОДНІШНЮ РОЗПОВІДЬ? А ДАВАЙТЕ ПЕРЕВІРИМО! Дайте відповіді на запитання: 1. Чим грають в алтимат фризбі? 2. Скільки гравців повинно бути в кожній команді? 3. Скільки часу триває гра? 4. На скільки частин поділене поле для гри? 5. Хто виконує роль суддів у даній грі?ВСІМ ДЯКУЮ ЗА УВАГУ! ДО НАСТУПНОЇ ЗУСТРІЧІ!