Відповідно до поділу змісту освіти на загальну метапредметну, міжпредметну і предметну, пропонується трирівнева ієрархія компетентностей:
•Ключові компетентності;
•Загальнопредметні компетентності;
•Предметні компетентності;
З досвіду роботи вчителя основ здоров’я ЗОШ І-ІІІст. с. Перепельників Морозовської Марії Ярославівни
Номер слайду 2
Тема досвіду: Формування ключових компетентностей на уроках основ здоров’я
Номер слайду 3
Відповідно до поділу змісту освіти на загальну метапредметну, міжпредметну і предметну, пропонується трирівнева ієрархія компетентностей: Ключові компетентності; Загальнопредметні компетентності; Предметні компетентності;
Номер слайду 4
Взаємозв’язок ключових і предметних компетентностей Компетентнісний підхід – результативно – діяльнісна освіта Ключові Компетентності (міжпредметні, універсальні) Предметні компетентності знання вміння здатність навички успішно досвід діяти ставлення
Номер слайду 5
Концепція модернізації вітчизняної освіти як необхідність визначає формування в учнів ключових компетентностей, формування яких покладається на школу, належать: Пізнавальні компетентності; Особистісні компетентності; Самоосвітні компетентності; Соціальні компетентності; Творчі компетентності; Здоров’я особистості;
Номер слайду 6
Відомий український поет М.Т. Рильський сказав: “У щастя людського два рівних є крила: троянди й виноград, красиве і корисне”. Якраз у цій глибокозмістовній фразі корисним є здоров’я.
Номер слайду 7
Здоров’я! Без нього людина не може бути щасливою; Його не можуть замінити ніякі цінності; Його не можна придбати; Його можна здобути лише шляхом цілеспрямованої праці над собою і набуттям знань про здоровий спосіб життя; Здоров’я – найбільша цінність не лише окремої людини а й усього суспільства.
Номер слайду 8
Основи здоров’я – один з обов’язкових курсів, який має забезпечити здійснення таких завдань:
Номер слайду 9
Формування в учнів бережливого і дбайливого ставлення до власного здоров’я як найвищої цінності і важливої умови повної реалізації можливостей особистості, громадянина України;
Номер слайду 10
Створення в учнів мотиваційних установок на здоровий спосіб життя,як головної умови формування, збереження і зміцнення фізичного, духовного і соціального здоров’я;
Номер слайду 11
Формування в учнів усвідомлення, що людина є частиною Природи та Космосу, від екологічного стану яких залежить життя на Землі та здоров’я всього людства і кожної людини зокрема;
Номер слайду 12
Ознайомлення учнів з основними принципами і методами профілактики найбільш поширених захворювань, прищеплення навичок особистої гігієни;
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Профілактика шкідливих звичок та боротьба з ними, встановлення гармонійних взаємин учнів з природою, суспільством, пізнання самих себе.
Номер слайду 17
Впровадженню даних завдань допомагає використання у навчально-виховному процесі здоров’язберігаючих технологій. Здоров’язберігаючі технології – ті, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці.
Номер слайду 18
Мета всіх здоров’язберігаючих освітніх технологій – сформувати в учнів необхідні знання, вміння та навички здорового способу життя, навчити їх використовувати отримані знання в повсякденному житті, це і є однією із ключових компетентностей.
Номер слайду 19
На сучасному етапі основною формою організації навчальної діяльності учнів залишається урок, тому основним напрямком цієї роботи є валеологізація уроку, який забезпечує дитині і вчителеві збереження та збільшення їх життєвих сил, тобто який додає і дітям, і вчителеві здоров’я
Номер слайду 20
Валеологічне супроводження навчально-виховного процесу сприяє формуванню і розвитку декількох категорій компетентностей: Соціальної компетентності; Здоров’язберігаючої компетентності; Життєтворчої компетентності; Інформаційної компетентності;
Номер слайду 21
Валеологічно проведений урок повинен виховувати, стимулювати у дітей бажання жити, бути здоровим, вчить відчувати радість від кожного прожитого дня, показувати їм, що життя – це чудово, викликати в учнів позитивну самооцінку.
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Номер слайду 25
Алгоритм побудови сучасного уроку: Конкретизація загальної мети уроку; Поділ змісту теми на навчальні ситуації в залежності від його структури – теоретичні знання, знання способів діяльності, знання і вміння в дії; Формування цільового завдання до кожної навчальної ситуації; Вибір методів навчання, адекватним цільовим завданням; Вибір форм організації навчальної діяльності учнів; При виборі змісту, методів і форм орієнтація на цільову установку і уявлення очікуваного результату спільної діяльності.
Номер слайду 26
На уроках основ здоров’я у цьому руслі можлива робота за кількома напрямками: Позитивна мотивація діяльності; Врахування індивідуальних стилів та можливостей навчання учнів; Забезпечення на уроці умов для рухової активності учнів; Рефлективність уроку;
Номер слайду 27
Навчальні досягнення учнів за компетентнісним підходом
Номер слайду 28
Знання - Я знаю (уявлення, факти, відомості, ознаки, поняття)
Номер слайду 29
Діяльність - Я знаю, як це зробити… я вмію… я можу… я роблю…
Номер слайду 30
Творчість - Я створюю, я придумую… я змінюю… я знаходжу… я доповнюю…
Номер слайду 31
Ставлення - Я прагну до… я хочу досягти… я ціную… я схвалюю… я заперечую… я думаю інакше…
Номер слайду 32
Від нас, від нашого вміння, від нашої майстерності, від нашого мистецтва та мудрості залежить життя, здоров’я, розум, характер, воля, інтелектуальне обличчя, місце та роль у житті, щастя підростаючого покоління. В.О. Сухомлинський