Дана презентація допоможе вчителю при підготовці до уроків образотворчого мистецтва у 5-7 класах у виборі сучасних форм та методів роботи з дітьми на уроці.
Відповідно до Державного освітнього стандарту загальної середньої освіти (12-річна школа), Концепції загальної мистецької освіти освітньої галузі назріла необхідність доповнень у класичних формах залучення школярів до мистецтва. Тому і використовую різноманітні форми та методи навчання,як класичні так і інтерактивні, які захоплюють учнів, пробуджують в них інтерес і мотивацію, навчають самостійно мислити і діяти, сприяють формуванню цінностей, створюють атмосферу співробітництва.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ, ВМІНЬ УЧНІВ: Розгадування кросвордів;Гра “так”чи “ні”;Ланцюжок;Мікрофон;Знайди зайвого(для понять, репродукцій, тощо)Плутанка(скласти слово);Впізнай мене ті ін. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: Асоціації;Загадки;Вірші;Бесіда;Презентації;Відеоролики;Знайди зайвого;Відповідно до етапу уроку підбираю найбільш оптимальні форми і методи роботи з дітьми
На етапі надання необхідної інформації для розв′язування завдань: підбираю цікавий матеріал по темі, відомості про життєвий і творчий шлях українських і зарубіжних художників, літературний і музичний ряди, репродукції картин, слайди творів мистецтва. У своїй роботі використовую бесіди, де з'ясовується, якими учні бачать неіснуючі об'єкти і втілюють їх на папері. В план уроків ввожу доступні кожному учневі бесіди та розповіді про скарби образотворчого мистецтва, красу природи, історичні події. Використання мультимедійних презентацій на уроках образотворчого мистецтва є доцільним на будь якому етапі уроку. Ілюстративний матеріал сприяє концентрації уваги учнів і активізації їх діяльності.
ЗАВДАННЯ УЧНЯМ: Підготовка повідомлень про митців, їх творчість чи конкретний мистецький твір, музей, тощо. Виконання проекту(індивідуального, колективного); Опис картин; Порівняння, формулювання висновків; Відвідування виставок, музеїв;Участь у дискусіях;Складання ребусів, загадок, кросвордів, тощо.
Практична частина уроку: Зробити замальовки; Прослухай музичний твір. Які образи виникають у твоїй уяві? Зобрази їх на папері; Зобразити куточок природи за власними спостереженнями; Створити композицію на задану тему, використовуючи різні художні техніки та матеріали; Передати власний настрій, емоції, використовуючи художні засоби і прийоми; Зобразити портрет улюбленого літературного чи кіногероя; Доповнити малюнок; Створити макет певної архітектурної споруди;Створити дружній шарж;Виліпити улюблених домашніх тварин, або тварин, які проживають на певному континенті та ін.