Презентація містить теоретичні матеріали змісту, структури та компонентів ключової компетентності "уміння вчитися впродовж життя" в контексті Нової української школи.
Формування ключової компетентності учнів “уміння вчитися впродовж життя” в контексті Нової української школи. Семидєтова Світлана Петрівна 2017-2018 н. р. Снігурівська ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Снігурівської районної ради. Миколаївської області
Номер слайду 2
Уміння вчитися. Загальнокультурна компетентність. Громадянська компетентність. Підприємницька компетентність. Соціальна компетентність. Сдоров’язберігаюча компетентність. Компетентність у застосуванні ІКТ. Семидєтова С. П. Ключові компетентності
Номер слайду 3
Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Спілкування іноземними мовами. Математична грамотність. Компетентності в природничих науках і технологіях.Інформаційно-цифрова компетентність. Уміння навчатися впродовж життя. Соціальні і громадянські компетентності. Підприємливість. Загальнокультурна грамотність. Екологічна грамотність і здорове життя. Семидєтова С. П. Ключові компетентності Нової української школи
Номер слайду 4
Уміння читати і розуміти прочитане. Уміння висловлювати думку усно і письмово. Критичне мислення. Здатність логічно обґрунтовувати позицію.Ініціативність. Творчисть. Уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення. Уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект. Удатність до співпраці в команді. Семидєтова С. П. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння
Номер слайду 5
Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками;вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя. Семидєтова С. П. Уміння навчатися впродовж життя
Номер слайду 6
Вчені визначають такі компоненти компетентності «вміння вчитися»: Семидєтова С. П. Зміст і структура ключової компетентності “уміння вчитися”Аксіологічний - мотиваційно-ціннісні ставлення і прагнення особистості до навчання, пізнання, інформації. Когнітивний-володіння базовими загальнокультурними і предметними знаннями, уміннями, навичками. Діяльнісний - володіння загальними способами навчального пізнання, у тому числі ІКТ. Критичність, гнучкість, доказовість мислення, прояви дослідницької поведінки. Організаційно-комунікативний - набуття індивідуального досвіду самоорганізації, рефлексії навчальної взаємодії в групі, у колективі.Інтелектуально-соціальний - пізнавальна активність та ініціативність, відповідальність, прагнення до удосконалення результатів своєї праці).
Номер слайду 7
сам визначає мету діяльності або сприймає ту, що поставлена вчителем;виявляє зацікавленість до навчання, докладає вольових зусиль для досягнення позитивного результату пізнавальної діяльності;раціонально організовує свою навчальну працю;знаходить потрібну інформацію, добирає доцільні способи для розв’язання завдання;виконує в певній послідовності сенсорні, розумові або практичні дії, прийоми, операції;усвідомлює свою діяльність і прагне її вдосконалити;має уміння й навички самоконтролю та самооцінки. Семидєтова С. П. Сформоване уміння вчитися передбачає, що учень:
Номер слайду 8
Мотивація – це сукупність причин психологічного характеру, що пояснюють поведінку людини, спрямованість і активність цієї поведінки. Семидєтова С. П.
Номер слайду 9
Збагачення змісту особистісно-орієнтованим, емоціогенним матеріалом. Можливість виявляти своє ставлення, власну оцінку, власну позицію. Підтримка мотивації учіння учнів з різними навчальними можливостями і навчальними стилями. Стимулювання позитивних інтелектуальних почуттів. Розвиток пізнавальних інтересів і потреб. Виховання активного, відповідального, ініціативного і ставлення до навчання, заохочення вольових зусиль. Формування прагнення до самопізнання, саморозвитку і самовдосконалення. Семидєтова С. П. Умови стимулювання мотивації учня
Номер слайду 10
Забезпечити освітнє середовище, яке сприяє благополуччюкожної дитини і формує її багатий духовний світ. Семидєтова С. П. Найважливіша компетентність педагога ХХІ століття
Номер слайду 11
Семидєтова С. П.5 навичок, які знадобляться кожному вчителю в майбутньому. Розвинені суспільні навички. Аналіз даних. Глибоке знання предмета. Зовнішній фокус. Вміння бути посередником
Номер слайду 12
Знання - це гість, а розум - це хазяїн,у добрій спілці треба жити їм. Хто має розум і багато знає, -той буде довше сильним і міцним. А, сила, що без розуму, - недужа,бо все робити буде навмання. Тож для творіння, для роботи,друже, виховуй розум і бери знання. Давид Гуліа. Семидєтова С. П.