Презентація містить теоретичні матеріали змісту, структури та компонентів ключової компетентності "уміння вчитися впродовж життя" в контексті Нової української школи.
Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Спілкування іноземними мовами. Математична грамотність. Компетентності в природничих науках і технологіях.Інформаційно-цифрова компетентність. Уміння навчатися впродовж життя. Соціальні і громадянські компетентності. Підприємливість. Загальнокультурна грамотність. Екологічна грамотність і здорове життя. Семидєтова С. П. Ключові компетентності Нової української школи
Уміння читати і розуміти прочитане. Уміння висловлювати думку усно і письмово. Критичне мислення. Здатність логічно обґрунтовувати позицію.Ініціативність. Творчисть. Уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення. Уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект. Удатність до співпраці в команді. Семидєтова С. П. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння
Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками;вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя. Семидєтова С. П. Уміння навчатися впродовж життя
Вчені визначають такі компоненти компетентності «вміння вчитися»: Семидєтова С. П. Зміст і структура ключової компетентності “уміння вчитися”Аксіологічний - мотиваційно-ціннісні ставлення і прагнення особистості до навчання, пізнання, інформації. Когнітивний-володіння базовими загальнокультурними і предметними знаннями, уміннями, навичками. Діяльнісний - володіння загальними способами навчального пізнання, у тому числі ІКТ. Критичність, гнучкість, доказовість мислення, прояви дослідницької поведінки. Організаційно-комунікативний - набуття індивідуального досвіду самоорганізації, рефлексії навчальної взаємодії в групі, у колективі.Інтелектуально-соціальний - пізнавальна активність та ініціативність, відповідальність, прагнення до удосконалення результатів своєї праці).
сам визначає мету діяльності або сприймає ту, що поставлена вчителем;виявляє зацікавленість до навчання, докладає вольових зусиль для досягнення позитивного результату пізнавальної діяльності;раціонально організовує свою навчальну працю;знаходить потрібну інформацію, добирає доцільні способи для розв’язання завдання;виконує в певній послідовності сенсорні, розумові або практичні дії, прийоми, операції;усвідомлює свою діяльність і прагне її вдосконалити;має уміння й навички самоконтролю та самооцінки. Семидєтова С. П. Сформоване уміння вчитися передбачає, що учень:
Збагачення змісту особистісно-орієнтованим, емоціогенним матеріалом. Можливість виявляти своє ставлення, власну оцінку, власну позицію. Підтримка мотивації учіння учнів з різними навчальними можливостями і навчальними стилями. Стимулювання позитивних інтелектуальних почуттів. Розвиток пізнавальних інтересів і потреб. Виховання активного, відповідального, ініціативного і ставлення до навчання, заохочення вольових зусиль. Формування прагнення до самопізнання, саморозвитку і самовдосконалення. Семидєтова С. П. Умови стимулювання мотивації учня
Знання - це гість, а розум - це хазяїн,у добрій спілці треба жити їм. Хто має розум і багато знає, -той буде довше сильним і міцним. А, сила, що без розуму, - недужа,бо все робити буде навмання. Тож для творіння, для роботи,друже, виховуй розум і бери знання. Давид Гуліа. Семидєтова С. П.