Показували тоді і "кінокомедію": садівник поливає з шланга квіти; хлопчик непомітно наступає ногою на шланг, і вода перестає текти. Садівник, гадаючи, що шланг забився, заглядає в отвір, тоді хлопчик прибирає ногу, і вода б'є в обличчя садівникові. Ця "художня" картина - "Политий поливальник" - викликала особливе захоплення у публіки.
Для глядача було новим і незвичним, що фотографії "оживають", рухаються. У ті роки знімання було дуже просте. Знімальний апарат встановлювали нерухомо, і все, що відбувалося перед ним, фіксувалося на плівці "з однієї точки", як говорять кінематографісти, на зразок того як ми бачимо, коли сидимо в театрі і дивимось на сцену. Перше десятиріччя XX ст. характеризувалось бурхливим зростанням кіно у Франції, Італії, США. Правда, основну масу кінопродукції тоді становили посередні розважальні фільми
Для допитливих. Перші французькі кінострічки були переважно трюкові. Важлива роль належала автору «кінофеєрій», засновнику ігрового кіно фран.режисеру Жоржу Мельєсу, який вже з 1896р. Почав знімати художні стрічки. Режисер уперше почав застосовуватив кіноматографі трюкові зйомки-способи зникнення і появи.
Брати Пате. Одне із перших кінопідприємств було створено братами Шарлем та Емілем. Як і більшість інших підприємців, Пате зробили все, щоб перетворити кінематограф у вигідну справу, а тому налагодили масове виробництво апаратури. Вже у 1897 році вони побудували у Венсані (передмістя Парижу) студію для зйомки, обробки та випуски фільмів, там же був цілий цех із виготовлення апаратури…
Сучасне французьке кіно – це витончене мистецтво, в котрому психологія та драматизм поєднуються з пікантністю та художньою красою зйомки. Сьогодні його стиль визначають режисери: Люк Бессон, П’єр Жане, Франсуа Озон, Філіпп Гарель Актори: Одрі Тоту, Софі Марсо, Матьє Кассовітц, Крістіан Клав’є, Луї Гаррель.
У 20-х рр. всесвітньої популярності досяг англійський актор Чарлі Чаплін, який працював тоді в США. Він створив образ невдахи і бродяги - доброго, життєрадісного і, незважаючи на свої невдачі і злигодні, бадьорого, по-своєму щасливого, веселого і разом з тим сумного. Нема в світі країни, де не посміхалась би з екрана маленька зворушлива людина в котелку і великих черевиках, з паличкою і вусиками.
У 30-х рр. Ч. Чаплін виступив уже не тільки як актор, а й як режисер-сценарист. Його фільми "Вогні великого міста", "Нові часи", "Диктатор" відомі в усіх країнах світу. Особливо великий успіх мав фільм "Нові часи", в якому Чаплін виступає з різкою критикою "американського способу життя", заснованого на владі грошей і власної вигоди. У фільмі "Диктатор" він гнівно викриває Гітлера і фашизм.
Томас Едісон. Становлення американського кінематографа, одного з найпопулярніших у наш час, почалося в 1892 р. і було пов’язане з американським вченим і винахідником Томасом Едісоном, який сконструював кінескоп. Перший публічний кіносеанс відбувся в Нью-Йорку в мюзик-холі Костера. Він складався з невеликих гумористичних і танцювальних номерів.
Перша кіностудія в Голлівуді була заснована в 1911 р. Пізніше були створені чотири основні кінокомпанії — «Paramount Pictures» (1912 p.), «Warner. Brothers» (1918 p.), «Columbia Pictures» (1919 p.), «Metro Goldwyn Mayer» (1924 p.), студії яких були в Голлівуді, а також кілька дрібніших компаній. Першим фільмом, з якого почалася історія Голлівуду, був вестерн режисера Сесіла Б. де Мілля « Чоловік індіанки».
6 жовтня 1927 р. відбулася прем’єра першого кінофільму, в якому глядачі почули акторів, — це був фільм «Співак джазу». Почалися ера звукового кіно та «Золоте століття» Голлівуду. З’явилося поняття «кінозірка». У 1929 р. фільм «Співак джазу» був нагороджений спеціальною премією «Оскар» за створення першої звукової кінострічки. У наступні тридцять років було випущено тисячі фільмів. Чітко визначилися основні жанри американського кіномистецтва — вестерни, комедії, мелодрами, мюзикли, трилери.
Жанри американського кіно. Бойовик (екшен) — жанр кіномистецтва, що ілюструє відому тезу: «Добро повинне мати кулаки». Головний герой стикається зі злом. Не знаходячи можливості мирного вирішення ситуації, він вдається до насильства, в результаті чого знищуються десятки, а іноді й сотні лиходіїв. «Happy end» — щасливий кінець — неодмінний атрибут бойовика, зло має бути покаране.
Фільми жанру трилер не мають чітких ознак, але викликають у глядача відчуття напруженого переживання та хвилювання. Часом до трилерів зараховують фільми жахів, подекуди й детективно-пригодницькі кінострічки, акцент у яких зміщений на підготовку до якогось унікального злочину. Визнаним майстром трилерів вважається режисер А. Хічкок.
До фільмів жахів належать фільми, що мають налякати глядача, викликати почуття тривоги і страху, створити напружену атмосферу жаху чи болісного очікування чогось страшного. Основні герої таких стрічок — вампіри, перевертні, зомбі тощо. Як і в багатьох жанрах кіно, у фільмах жахів перед глядачем з’являється картина боротьби Добра зі Злом. Однак перемога не завжди залишається за Добром.
У кінострічках у жанрі фантастики вихідною ідейно-естетичною настановою є перевага уяви над реальністю. Створюється картина «дивовижного світу», протиставленого повсякденній дійсності та звичним, побутовим уявленням щодо правдоподібності. Фантастика та фільми жахів — тісно пов’язані між собою жанри кінематографа. Більшість популярних сюжетів кінофантастики запозичені з легенд і міфів. Однак кінематограф має свої переваги перед книгами: він здатен втілювати будь-які задуми у візуальній формі, що вражають унікальними спецефектами. Кінофантастику поділяють на «наукову фантастику», «фентезі» та «фільми жахів».
Головна мета жанру комедії — розсмішити глядача, створити веселий настрій. Але комічне і сміх — неоднакові поняття, адже комічним є не все смішне. Комічність — це здатність людини подивитися на себе очима інших, побачити власні вади, а також висміяти недосконалість світу. Головні герої фільмів цього жанру завжди потрапляють у кумедні ситуації.
Оскар «О́скар» — найпрестижніша нагорода в кінематографі США та щорічний приз із багатьма номінаціями. Вручається з 1929 року Американською академією кіномистецтва, створеною Луїсом Маєром з кіностудії Metro-Goldwyn-Mayer у 1927. Сам приз — позолочена статуетка, знана з 1939 як «Оскар».
Номінації на Оскар. Кращий фільм. Краща чоловіча роль. Краща жіноча роль. Краща чоловіча роль другого плану. Краща жіноча рольдругого плану. Кращий режисер. Кращий сценарій. Кращий адаптований сценарій. Кращий анімаційний фільм. Кращий монтаж. Краща операторська робота. Кращий звук. Кращий монтаж звуку. Кращі спецефекти. Кращий саундтрек. Краща пісня. Краще художнє оформлення. Кращий костюм. Кращий грим. Кращий короткометражний анімаційний фільм. Кращий короткометражний документальний фільм. Кращий документальний фільм. Кращий фільм іноземною мовою
Кінематографічне мистецтво відіграє дуже важливу роль у культурі США. Щорічно кінокомпанії Сполучених Штатів випускають сотні фільмів, що залучають у кінотеатри мільйони глядачів і приносять мільярди доларів. Сьогодні голлівудський кінематограф виступає ідеологічним знаряддям — символом сучасної Америки і засобом формування іміджу цієї країни на світовій арені.