Презентація на тему: "Габріель Гарсіа Маркес. "Стариган із крилами"

Про матеріал
Презентація на тему: "Габріель Гарсіа Маркес. "Стариган із крилами" рекомендується як допоміжний матеріал для вивчення творчості письменника. Містить такі питання: події, що вплиули на формування світогляду митця (актуалізація опорних знань учнів), роман "Сто років самотності" - загальна характеристика; експресіонізм і сюрреалізм - закріплення понять теорії літератури і аналіз твору "Стариган із крилами". Презентація також може бути використана для організації самостійної роботи здобувачів освіти під час дистанційного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Викладач СТФК НУХТ Чужинова Т.П.

Номер слайду 2

Габріель Гарсіа Маркес 1928-2014 Основні твори: повісті: “Опале листя” (1955) “Полковникові ніхто не пише” (1961) романи: “Сто років самотності” (1967) “Осінь патріарха” (1975) “Кохання під час холери” (1985) Лауреат Нобелівської премії (1982) “Фантазія і реальність, поєднуючись в його творах, відображають життя і конфлікти цілого континенту” “Я –реаліст, адже вірю, що в Латинській Америці” все можливо, все реальне… і ця форма реальності може дати дещо нове всесвітній літературі” Г.Г. Маркес “Слід розповідати так, як розповідали мої дідусь і бабуся, тоном, який природно припускає все надзвичайне, ніби вони знали, що в літературі немає нічого переконливішого, ніж твоє власне переконання” Г.Г. Маркес

Номер слайду 3

Події, що мали вплив на формування світогляду письменника Народився в м. Аракатака (Колумбія). Дитяча уява про життя формувалася під впливом: “Найстрашніші історії розповідала цілком спокійно, нібито все бачила своїми очима” Перейняв деякі стилістичні засоби Перекази діда, полковника у відставці, про реальні історичні події Громадянська війна між лібералами і консерваторами. Грубе втручання в життя країни північноамериканської бананової компанії Переніс спогади про реальні історичні події Двоюрідні брат і сестра Роман “Сто років самотності”. Значною мірою – це біографія родини самого Г. Гарсіа Маркеса Страшні казки про потойбічне життя, які розповідала бабуся

Номер слайду 4

Події, що мали вплив на формування світогляду письменника Через день після новели “Перевтілення” написав своє 1-ше оповідання “Третя відмова” (1947) Публікація в університетському журналі . Самоосвіта: перечитав все, що “написано до …” Робота в журналістиці Художня творчість Творчість Ф.Кафки Університет в Боготі (1947) Університет в Картахені (1949) Робота кореспондентом газети “Ель Еспектадор”. Повість “Опале листя” Перебивається випадковими заробітками, працює бродячим продавцем літератури у віддалених районах Лауреат Нобелівської премії з літератури “Школа життя” (1953) Переїзд до Мехіко (1961) Виїзд до Європи (1955) 1982 “Поезія, зрештою, - це прихована енергія, що живить повсякденне буття”. Г.Г. Маркес

Номер слайду 5

Відтворює у метафоричній, асоціативно-символічній формі історію Колумбії і усієї Латинської Америки приблизно за 100 років (40 рр ХІХ – 30 рр ХХ ст.) Композиційний стрижень роману – Історія 6 поколінь Буендіа і міста, яке заснував перший Буендіа. Ця історія розгортається в декількох вимірах водночас: Традиційна сімейна хроніка; Символізує історію Макондо як долю всієї Латинської Америки; Історія сім'ї, котра увібрала в себе цілу добу людської свідомості, що пройшла під знаком самотності, індивідуалізму. Жанр – сімейна епопея, роман-притча, роман-міф, інтелектуальний роман Головна ідея – утвердження солідарності – єдиної альтернативи самотності Художні особливсті: тенденції сюрреалізму, експресіонізму; магічний реалізм; вплив філософії екзистенціалізму 1967 У центрі твору – проблема самотності особистості, котру автор розглядає на прикладі шістьох поколінь “Самотність – природжена хвороба цілого світопорядку” “Утвердження солідарності – єдина альтернатива самотності”. Роман “Сто років самотності” “… усього лише - поетичне втілення мого дитинства” Роман – це урок і попередження

Номер слайду 6

“Передчуття громадянської війни” С. Далі. “Геополітичне дитя” С. Далі. “Вечірній павук” С. Далі. “Метаморфози Нарциса” Експресіонізм Від лат. «вираження, виразність» Образи-маски і скелети, жах перед дійсністю, «крики часу», безнадійність існування, беззахисність людини у світі Сюрреалізм (“надреалізм”) Від фр. - надреальне, надприродне Мета - відкриття нового шляху мистецтва через сферу “надреального”, підсвідомого. “Світ марень, сновидінь”, пєднання несумісних деталей. С. Далі назвав метод “критично-параноїдальним”. Згадайте: Е. Мунк. “Крик” “Перуанська мумія”

Номер слайду 7

“Стариган із крилами” Які головні художні засоби та прийоми використовує письменник в оповіданні “Стариган із крилами”? Оповідання «Стариган із крилами» написано в характерній для Габріеля Маркеса манері: поєднання реального і фантастичного, звичайного і міфологічного, тобто в дусі так званого «магічного реалізму». Міф для письменника – важливий засіб проникнення в реальний світ, засіб його художнього відтворення, філософського осмислення. Міфологічна «стихія» наскрізь пронизує оповідання, роблячи його зміст майже символічним. Що таке міф? Подумайте, чим відрізняється міф від легенди і казки? Чому так важливі міфи? Тому, що «міф – це особлива форма світогляду. Всі відомі міфологічні системи надають нам Інформацію про уяву наших предків про світобудову. Міфотворчість – це духовна історія людства. Отже, творчість Маркеса є реалізацією творчого методу «магічний реалізм”. Згадайте, в яких художніх творах ще використовується цей творчий метод? В яких художніх творах ви зустрічалися з потойбічними силами? Чи є відмінність між цими двома зустрічами? Як і у якому вигляді з’явилися ці особи не від миру сього на цьому світі? Порівняйте умови їх перебування на землі, ставлення до них оточення? Можете уявити, щоб хтось насмілився припекти Воланда розпеченою залізякою? А чи є між ними щось спільне? В обох випадках ідеться про атракціон, про дивіденди, про вирішення тих проблем, які герої за жодних умов самотужки не вирішили б. Однак Пелайо і Елісенда, завдяки старигану з крилами, влаштувалися досить непогано.

Номер слайду 8

Хто ткий Янгол? Яке призначення янгола в релігійній міфології? У якому вигляді він з'являється в оповіданні? Як люди сприйняли янгола? Що керує людьми при зустрічі з ним? З якими проханнями вони звертаються до янгола? Чи виходили їх прохання за межі власних потреб? Чи попросив хто-небудь янгола звернутися до Бога з проханням відпустити гріхи чи заступитися за ближнього? В якій ролі виступає церква? Це янгол не розуміє «божої мови» чи падре Гонсага? Чи здатні люди відрізняти добро від зла? Чи здатні вони осягнути глибини добра і зла? В чому зміст бінарної пари? (янгол і дівчина-павук). Чи заслуговує проступок дівчини-павука прокляття? Знайдіть у творі міфологічні персонажі, міфологічні ознаки, конструкції. Прочитайте текст або прослухайте аудіокнигу. Усно продумайте відповіді на питання: Як традиційно зображується Янгол у мистецтві, іконографії? Як він зображений у Г. Маркеса? Чому?

Номер слайду 9

Світ підземний Світ земний Дівчина-павук Система образів: Янгол Пелайо, Елісенда, падре Гонсага, жителі селища, інші Світ небесний Висновки: Щось змінилося в цьому світі… Якщо хворий стовбур дерева, то що станеться з його кроною? Ось чому таким слабким і немічним зображений Янгол. Наші предки уявляли світобудову у вигляді “дерева життя”, в образі якого органічно поєднували царство небесне з царством земним і царством підземним: Все в цьому світі взаємопов'язане. Янгол втомився і зболівся від людських гріхів. Його розчарування в людях таке глибоке, що чогось іншого він від них уже не чекає. Йому вже не під силу боротися за людські душі. Люди втратили моральні орієнтири. Чи заслужила таке покарання?

Номер слайду 10

Це дуже невесела історія, сумне бачення людського життя. Яке ж бачення життя людського життя в цьому творі? А все-таки, в цілому, звучання фіналу оптимістичне чи песимістичне? Та все ж в оповіданні відсутнє почуття безнадії, бо закінчується воно оптимістичною нотою. Янгол зумів самовилікуватися і самовідновитися. Чи стане сил на те ж саме в людей? Надія є. Адже люди хворіють на ті ж самі хвороби, що й янголи. Або навпаки. Справа лише в тому, щоб кожний почав з себе, а не надіявся, що це зробить хтось інший. “Я відмовляюсь прийняти кінець людини. Я вірю, що покоління, які від народження засуджені на сто років самотності, раз і назавжди здобудуть нову земну долю”. Г.Г. Маркес “Людина зможе вистояти, перемогти, але тільки разом з усім народом”.

Номер слайду 11

В оповіданні змальовується ситуація зустрічі людини з чудесним, ситуація тривалого співіснування людини з чудом, яка, проте, не має суттєвого впливу на її життя. Існуючи поруч, світ людей і надприродного по суті є відокремленими один від одного, тому кожен з них виявляється приреченим на самотність. «Якщо б Христос з’явився сьогодні на землі і завітав би у чиюсь оселю, його запросили б до столу, пригостили б чаєм, чемно послухали і … посміялись би». Карлейль

Номер слайду 12

Підбиття підсумків роботи Які світи поєднуються в оповіданні? Маркес поєднує два світи – реальний і трансцедентальний (магічний), намагається довести, що все на світі повинно мати своє місце. Оповідання «Стариган із крилами» написано в характерній для Габріеля Маркеса манері: поєднання реального і фантастичного, звичайного і міфологічного, тобто в дусі так званого «магічного реалізму». Який творчий метод застосовано в оповіданні “Стариган із крилами?” Яка ж роль використання автором фантастики в творі? Зіткнення життя з потойбічним дало змогу у художній формі висловити скептичний, а отже, реальний погляд на природу людини, яка, живучи на землі, керується законами, що панують тут. Головна проблема людства – втрата моральних орієнтирів. Що хотів сказати письменник цим твором? До чого закликає? - Люди, лікуйте свої душі, самовдосконалюйтесь – така головна думка твору, дуже не нова і завжди актуальна. Чому таке нетрадиційне зображення Янгола? Чому у Маркеса він старий, немічний і хворий? Все в цьому світі взаємопов'язане. Люди втратили моральні орієнтири. Якщо хворий стовбур дерева, то що станеться з його кроною?

Номер слайду 13

Пам’ятаєте, у Маяковського: «Если звёзды зажигают – значит это кому-нибудь нужно»? Що хотів сказати письменник цим твором? До чого закликає? - Люди, лікуйте свої душі, самовдосконалюйтесь – така головна думка твору, дуже не нова і завжди актуальна. Це до того, що якщо янголи комусь потрібні, то чому б їм не бути.

Номер слайду 14

Домашнє завдання 1. Написати есе на одну з тем: 3. “Чи можна і як упізнати янгола?” 2. Я. Кавабата. Життя та творчий шлях: - Скласти хронологічну таблицю (Л-1, С. 238-242); - Прочитати повість “Тисяча журавлів” (Л-2, с. 454-489) 1. Уявіть зображену Г. Маркесом ситуацію в нашому житті. Як би поводили себе наші співвітчизники? 2. Коли янголи залишають нас?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чубін Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
22 січня 2023
Переглядів
2593
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку