В даній розробці систематизовано матеріал для проведення уроку фізики в 10 класі по темі "Газові закони" за рівнем стандарту . На слайдах показано види ізопроцесів , побудовано графіки в різних системах координат , наведено приклади розв'язування задач. Також в учнів є можливість спробувати відтворити один або кілька процесів за допомогою фізичних приладів , які є у фізкабінеті .
1. Під час нагрівання ідеального газу середня кінетична енергія теплового руху молекул збільшилася в 3 рази. Як змінилася при цьому абсолютна температура газу? Виберіть правильну відповідь.-зменшилася в 3 рази-збільшилася в 3 рази-збільшилася в 9 разів3. У посудині містилася деяка маса ідеального газу. Об'єм газу збільшили в 3 рази, а абсолютну температуру зменшили в 3 рази. Виберіть правильне твердження.-тиск газу залишився незмінним-тиск газу зменшився в 9 разів-тиск газу збільшився в 3 рази 5. Що є найбільш наочним дослідним підтвердженням існування просторових проміжків між молекулами? Виберіть правильну відповідь.-спостереження за допомогою оптичного-мікроскопа-броунівський рух-дифузія-виникнення сил пружності під час деформації
7. Середня квадратична швидкість молекул ідеального газу зменшилася у 2 рази за незмінної концентрації. Виберіть декілька правильних відповідей.тиск газу зменшився більш ніж у 2 разитиск газу збільшився більш ніж у 2 разисередня кінетична енергія молекул газу зменшилася у 2 разитиск газу зменшився в 4 рази 8. Що є найбільш наочним дослідним підтвердженням взаємодії між молекулами? Виберіть правильну відповідь.броунівський рухспостереження за допомогою оптичного мікроскопадифузіявиникнення сил пружності під час деформації твердого тіла
Мета уроку Ознайомити учнів з поняттям « ізопроцес », вивчити газові закони; формувати вміння пояснювати закони з молекулярної точки зору; відображати графіки процесів; вчитися розв’язувати задачі, використовуючи рівняння стану та газові закони;формувати вміння використовувати ІКТ для виконання поставлених завдань;формувати пізнавальний інтерес учнів .
ІІІ. Мотиваційний етап. Для чого потрібно знати газові закони?Ми дізнаємося чому небезпечні газові балони під час пожежі , чому в електричних лампах під час їх виготовлення створюється тиск менший за атмосферний і т.д. Їх знання допоможе при розв’язуванні задач на побудову графіків ізопроцесів у різних системах координат
Інформація про вченого. В 1787 році французький вчений Жак Шарль вимірював тиск різних газів при нагріванні за постійного об’єму і встановив лінійну залежність тиску від температури, але не оприлюднив результат. Через 15 років до таких самих результатів дійшов й Гей-Люссак та, будучи благородним, наполіг, щоб закон назвали на честь Шарля.
ВідеозадачіІ. На екрані задано умову задачі та процес її розв'язання. Учні повинні уважно перевірити чи правильно розв'язана задача. Задача 1.mp4ІІ. На екрані задана умова задачі . Учні повинні самостійно розв'язати задачу і після цього порівняти свій розв'язок із розв'язком на екрані.