* Інформаційне суспільство Етапи розвитку: писемність (Єгипет, Міжріччя, Китай, 3000 років до н.е.) книгодрук (XV ст., І. Гутенберг) засоби зв’язку – телеграф, телефон, радіо, TV (кінець XIX ст.) комп’ютерна техніка (XX ст) Інформаційне (постіндустріальне) суспільство – головними продуктами виробництва являються інформація і знання. Інформатизація – процес переходу до інформаційного суспільства.
* Інформаційне суспільсьво Критерії: число комп’ютерів рівень розвитку комп’ютерних мереж доля населення, зайнятого в сфері ІТ Характерні ознаки: зміна структури економіки развиток телекомунікацій свобода доступу до інформації ріст інформаційної культури (потреба і вміння людини використовувати ІТ) доступність освіти якісна зміна укладу життя найбіль наближені США, Японія, Німеччина
* Інформаційні ресурси Ресурс – засіб, «опрацювавши» який можна отримати бажаний результат. Ресурси суспільства материальні природні (сировинні) енергетичні трудовові фінансові інформаційні – документі, в тому числі в бібліотеках, архівах, фондах, банках даних і ін. информаційних системах.
* Інформаційні ресурси бібліотечні архивні науково-технічна інформація правова інформація фінансова і экономічна інформація інформація про природні ресурси інформація державних органів галузева інформація інформація підприємств і установ Інформаційні ресурси становляться товаром, вартість якого співмірна з вартістю інших рескрсів. !
* Інформаційні технології підготовка документів пошук інформації телекомунікації (мережі, Інтернет, електрона пошта) автоматизовані системи управління (АСУ) системи автоматизованого проектування (САПР) геоінформаційні системи (на основі мап, світлин зі супутника) навчання електроні підручники комп’ютерні тренажери дистанційне навчання (через Інтернет)
* Інформаційна культура Інформаційна культура людини – це уміння використовувати сучасні технічні засоби і інформаційні технології для отримання, опрацювання і передачі інформації: формулювати свою потребу в інформації; знаходити потрібну інформацію, використовуючи разноманітні джерела; відбирати і аналізувати інформацію; опрацьовувати інформацію і створювати нову інформацію; використовувати комп’ютерну техніку.