«Коли інклюзивне навчання буде повністю опановане,ми зможемо відмовитися від ідеї,що всі діти для того,щоб приносити користь суспільству,повинні бути схожими один на одного. Замість цього ми будемо шукати і підтримувати таланти,властиві всім людям. Ми починаємо розглядати нетипові способи,щоб виховувати корисних членів суспільства,і в процесі цієї роботи ми зможемо дати всім дітям відчуття того,що вони потрібні.» Норман Кунк
Основні завдання інклюзивного навчання: Здобуття освіти. Надання консультативної допомоги сім’ям таких дітей. Забезпечення диференційованого психолого-педагогічного супроводу. Створення позитивного мікроклімату для таких дітей. Створення сприятливого середовища для дітей. Реалізація здібностей дітей
Обов’язки асистента вчителя: Звітувати перед вчителем щодо сильних сторін учня; Вносити пропозиції вчителю щодо завдань,розроблених для учня; Вести спостереження за учнем; Звітувати перед вчителем щодо поведінки учня та наслідків; Сприяти розвитку зв’язного мовлення учня; Формувати та сприяти закріпленню конкретних умінь та навичок; Проводити додаткове пояснення; Допомагати у доборі та складанні матеріалів.
Особливістю навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами є його корекційна спрямованість. Для проведення корекційно-розвиткових занять в індивідуальному навчальному плані учня передбачено 4 години на тиждень, що встановлюється з урахуванням рекомендацій ПМПК відповідно до особливостей психофізичного розвитку учня.
Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється за критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти та обсягом матеріалу, визначеним навчальною програмою. Система оцінювання навчальних досягнень учнів стимулююча. Зокрема, практикуються сюрпризні моменти, словесні заохочення.
Інформація, отримана учнем по темі, що вивчається, відповідає рекомендованій йому для навчання освітній програмі. Закріплення отриманих знань, умінь і навичок ведеться на різному дидактичному матеріалі: роздаткові картки, вправи з навчальних посібників і підручників,який добирає асистент вчителя. Для пояснення складно сприйманих тем учню пропонуються картки інструкції з описом покрокових дій учнів