Презентація на тему : "Загальна характеристика педагогічної діяльності"

Про матеріал
Педагогічна діяльність – діяльність учителя, змістом якої є таке керівництво діяльністю учнів у навчально-виховному процесі, яке забезпечує розвиток головних сфер його особистості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Загальна характеристика педагогічної діяльності

Номер слайду 2

Педагогічна діяльність – діяльність учителя, змістом якої є таке керівництво діяльністю учнів у навчально-виховному процесі, яке забезпечує розвиток головних сфер його особистості.

Номер слайду 3

Структура педагогічної діяльності: Мета. Суб’єкт. Зміст. Об’єкт. Результат. Операційний компонент(способи,прийоми)

Номер слайду 4

На думку Ю. М. Кулюткіна, мету педагогічного впливу завжди планують як певні ефекти просування, змін особистості учня. Мета педагогічної діяльності – виховання Людини.

Номер слайду 5

Педагогічні цілі за ступенем своєї спільності утворюють певну ієрархічну систему.1. Вихідні (загальні) визначають спрямованість роботи певної системи освіти Вихідні втілюються в конструктивних.2. Конструктивні  визначають способи і характер досягнення вихідних цілей за певних умов. Ці цілі зумовлюють рівень розвитку знань, умінь, сформованість певних рис особистості на конкретному етапі освіти. Вони мінливі й динамічні, залежать від критеріїв оцінки розвитку учнів, змісту, форм, методів освіти.3. Оперативні – їх визначає учитель під час реалізації програми навчально-виховної роботи в конкретних умовах школи і певного класу. Оперативні цілі завжди будуть стосовно тих різноманітних педагогічних ситуацій, з якими має справу вчитель-практик.

Номер слайду 6

Суб’єктом педагогічної діяльності є вчитель, педагогічний колектив школи.

Номер слайду 7

Об’єктом – учень,учнівський колектив.

Номер слайду 8

Особливості педагогічної діяльності:вона є мета-діяльністю, такою, що надбудо­вується над діяльністю учня, творить іншу діяльність.є динамічною, адже, об’єкт педагогічної праці – учень – постійно змінюється, розвивається потребує безпосередніх контактів з учнями, налагодження взаємодії.педагог виступає і виконавцем і інструментомв процесі своєї педагогічної роботи вчитель виховує не лише спеціально організованою виховною  діяльністю, а й змістом предмета, який викладає.

Номер слайду 9

Основні види педагогічної діяльності: Непрофесійна – вид педагогічної діяльності, якою займаються всі люди  в повсякденному житті, не маючи спеціальної педагогічної освіти і педагогічної кваліфікації. Здійснюючи виховний вплив, вони діють інтуїтивно, не вміючи обґрунтувати свою позицію. Професійна – потребує спеціальної освіти і здійснюється у спеціальних навчально-виховних і освітніх закладах. Фахівець діє свідомо, спираючись на систему принципів, правил, прийомів.

Номер слайду 10

Функції педагогічної діяльності: Управління процесом навчання, виховання, розвитку і виховання особистостіЦілепокладання. Діагностування. Прогнозування. Проектування. ПлануванняІнформування. Організація, оцінка і контроль. Корегування, аналіз і дослідження

Номер слайду 11

Якості особистості вчителя: Особистісно-етичні: почуття обов'язку і громадянської відповідальності; гуманізм, щиросердя; уважність; доброзичливість; свідоме ставлення до праці і дисциплінованість;  Індивідуально-психологічні: широта і глибина пізнавальних інтересів; ясність і критичність розуму; винахідливо емоційна чуйність і стійкість; довгочасна пам’ять; Педагогічні: високий рівень професійно-педагогічної підготовки; інтерес до педагогічної діяльності; любов до справи і дітей; педагогічний такт; педагогічне мислення; професійно педагогічна працездатність;  Професійні та загальнонаукові: теорія відповідного предмету (математики, української мови і літератури, хімії, географії і т.д.); основи суміжних предметів; філософські, економічні, соціально-політичні, правові знання; світова і вітчизняна культура; іноземна мова. Фізіологічні та психологічні: вікові особливості розвитку організму школяра; психологія виховання і навчання; психологія вчителя; психологія керівництва учнівським колективом. Педагогічні та методичні.

Номер слайду 12

Структура педагогічної діяльності: Діагностична діяльність(від гр. diagnosis -розпізнавання, визначення)Цей вид діяльності вчителя передбачає:· вивчення індивідуально-психологічних особливостей учнів, рівня їхньої вихованості;· виявлення рівня їхньої освіченості (оцінення нав­чальних досягнень учнів, якості знань, умінь, павичок);· встановлення причин, що перешкоджають досягненню бажаного ступеня розвитку рис і якостей особистості школяра;

Номер слайду 13

Орієнтовно-прогностична діяльність(гр. prognosis -передбачення)Цей вид діяльності вчителя полягає у:· прогнозуванні, яким буде формування і розвиток особистості школяра (якостей, почуттів, волі та поведінки);· врахуванні можливих відхилень у його розвиткові;· прогнозуванні ходу педагогічного процесу загалом чи окремого уроку;· передбаченні того, як учні сприйматимуть новий навчальний матеріал .

Номер слайду 14

Конструктивно-проектувальна діяльність. Цей вид педагогічної діяльності зорієнтований на:вміння педагога корегувати цілі і зміст освіти та виховання на основі врахування потреб й інтересів школярів, можливостей матеріальної бази, власного досвіду;добір учителем методик, в яких оптимально поєднані форми, методи і засоби навчання, зміст навчальної інформації;планування системи прийомів стимулювання навчально-пізнавальної активності учнів;створення особистісно-розвивального навчального середовища

Номер слайду 15

Організаційна діяльність. Така діяльність учителя передбачає:планування й координування спільної роботи;залучення учнів до організації та проведення різних видів діяльності (соціально-орієнтованої, трудової, естетичної, екологічної, спортивної та ін.);розвиток у них стійкого інтересу до навчання, праці та інших видів діяльності

Номер слайду 16

Практична діяльність. Ця діяльність вчителя спрямована на:розроблення й впровадження ефективних педагогічних методик, технологій навчання;проведення конкретних педагогічних заходів;оволодіння педагогічною технікою тощо. Комунікативно-стимулююча діяльністьпов'язана з впливом на учнів особистісних якостей педагога (його моральна культура, чарівність, теплота, турбота, вміння встановлювати і підтримувати добро­зичливі стосунки, власний приклад)

Номер слайду 17

Аналітико-оцінна діяльність. Передбачає:аналіз результатів навчально-виховного процесу;виявлення в ньому позитивних сторін і недоліків;порівнювання досягнутих результатів у навчанні учнів з поставленими цілями та завданнями;оцінювання цих результатів;корегування педагогічного процесу;пошук шляхів його поліпшення

Номер слайду 18

Дослідницька-творча діяльністьмає два рівні: перший рівень пов'язаний з творчим застосуванням відомих педагогічних та методичних ідей у навчальному процесідругий передбачає осмислення і творчий розвиток того нового, що виходить за межі відомої теорії, використання передового педагогічного досвіду

Номер слайду 19

«Працю вчителя ні з чим не можна порівняти, ні зіставити. Ткач уже через годину бачить плоди своєї праці. Сталевар через кілька годин радіє з гарячого потоку металу – це вершина його мрії; хлібороб через кілька місяців милується колосками і жменею зерна, вирощеного на полі…А вчителеві треба працювати роки й роки, щоб побачити предмет свого творіння; буває, минають десятиріччя, і ледве-ледве починає позначатися те, що ти замислив; ні в кого так часто не гостює почуття незадоволення, як в учителя…» «Як виховати справжню людину» В. О. Сухомлинський

Номер слайду 20

Підготувала. Студентка групи зм Г -1 Гоменюк Іванна

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Smo sakhars
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
16 січня 2022
Переглядів
12440
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку