Педагогічна діяльність – діяльність учителя, змістом якої є таке керівництво діяльністю учнів у навчально-виховному процесі, яке забезпечує розвиток головних сфер його особистості.
Педагогічна діяльність – діяльність учителя, змістом якої є таке керівництво діяльністю учнів у навчально-виховному процесі, яке забезпечує розвиток головних сфер його особистості.
Номер слайду 3
Структура педагогічної діяльності: Мета. Суб’єкт. Зміст. Об’єкт. Результат. Операційний компонент(способи,прийоми)
Номер слайду 4
На думку Ю. М. Кулюткіна, мету педагогічного впливу завжди планують як певні ефекти просування, змін особистості учня. Мета педагогічної діяльності – виховання Людини.
Номер слайду 5
Педагогічні цілі за ступенем своєї спільності утворюють певну ієрархічну систему.1. Вихідні (загальні) визначають спрямованість роботи певної системи освіти Вихідні втілюються в конструктивних.2. Конструктивні визначають способи і характер досягнення вихідних цілей за певних умов. Ці цілі зумовлюють рівень розвитку знань, умінь, сформованість певних рис особистості на конкретному етапі освіти. Вони мінливі й динамічні, залежать від критеріїв оцінки розвитку учнів, змісту, форм, методів освіти.3. Оперативні – їх визначає учитель під час реалізації програми навчально-виховної роботи в конкретних умовах школи і певного класу. Оперативні цілі завжди будуть стосовно тих різноманітних педагогічних ситуацій, з якими має справу вчитель-практик.
Номер слайду 6
Суб’єктом педагогічної діяльності є вчитель, педагогічний колектив школи.
Номер слайду 7
Об’єктом – учень,учнівський колектив.
Номер слайду 8
Особливості педагогічної діяльності:вона є мета-діяльністю, такою, що надбудовується над діяльністю учня, творить іншу діяльність.є динамічною, адже, об’єкт педагогічної праці – учень – постійно змінюється, розвивається потребує безпосередніх контактів з учнями, налагодження взаємодії.педагог виступає і виконавцем і інструментомв процесі своєї педагогічної роботи вчитель виховує не лише спеціально організованою виховною діяльністю, а й змістом предмета, який викладає.
Номер слайду 9
Основні види педагогічної діяльності: Непрофесійна – вид педагогічної діяльності, якою займаються всі люди в повсякденному житті, не маючи спеціальної педагогічної освіти і педагогічної кваліфікації. Здійснюючи виховний вплив, вони діють інтуїтивно, не вміючи обґрунтувати свою позицію. Професійна – потребує спеціальної освіти і здійснюється у спеціальних навчально-виховних і освітніх закладах. Фахівець діє свідомо, спираючись на систему принципів, правил, прийомів.
Номер слайду 10
Функції педагогічної діяльності: Управління процесом навчання, виховання, розвитку і виховання особистостіЦілепокладання. Діагностування. Прогнозування. Проектування. ПлануванняІнформування. Організація, оцінка і контроль. Корегування, аналіз і дослідження
Номер слайду 11
Якості особистості вчителя: Особистісно-етичні: почуття обов'язку і громадянської відповідальності; гуманізм, щиросердя; уважність; доброзичливість; свідоме ставлення до праці і дисциплінованість; Індивідуально-психологічні: широта і глибина пізнавальних інтересів; ясність і критичність розуму; винахідливо емоційна чуйність і стійкість; довгочасна пам’ять; Педагогічні: високий рівень професійно-педагогічної підготовки; інтерес до педагогічної діяльності; любов до справи і дітей; педагогічний такт; педагогічне мислення; професійно педагогічна працездатність; Професійні та загальнонаукові: теорія відповідного предмету (математики, української мови і літератури, хімії, географії і т.д.); основи суміжних предметів; філософські, економічні, соціально-політичні, правові знання; світова і вітчизняна культура; іноземна мова. Фізіологічні та психологічні: вікові особливості розвитку організму школяра; психологія виховання і навчання; психологія вчителя; психологія керівництва учнівським колективом. Педагогічні та методичні.
Номер слайду 12
Структура педагогічної діяльності: Діагностична діяльність(від гр. diagnosis -розпізнавання, визначення)Цей вид діяльності вчителя передбачає:· вивчення індивідуально-психологічних особливостей учнів, рівня їхньої вихованості;· виявлення рівня їхньої освіченості (оцінення навчальних досягнень учнів, якості знань, умінь, павичок);· встановлення причин, що перешкоджають досягненню бажаного ступеня розвитку рис і якостей особистості школяра;
Номер слайду 13
Орієнтовно-прогностична діяльність(гр. prognosis -передбачення)Цей вид діяльності вчителя полягає у:· прогнозуванні, яким буде формування і розвиток особистості школяра (якостей, почуттів, волі та поведінки);· врахуванні можливих відхилень у його розвиткові;· прогнозуванні ходу педагогічного процесу загалом чи окремого уроку;· передбаченні того, як учні сприйматимуть новий навчальний матеріал .
Номер слайду 14
Конструктивно-проектувальна діяльність. Цей вид педагогічної діяльності зорієнтований на:вміння педагога корегувати цілі і зміст освіти та виховання на основі врахування потреб й інтересів школярів, можливостей матеріальної бази, власного досвіду;добір учителем методик, в яких оптимально поєднані форми, методи і засоби навчання, зміст навчальної інформації;планування системи прийомів стимулювання навчально-пізнавальної активності учнів;створення особистісно-розвивального навчального середовища
Номер слайду 15
Організаційна діяльність. Така діяльність учителя передбачає:планування й координування спільної роботи;залучення учнів до організації та проведення різних видів діяльності (соціально-орієнтованої, трудової, естетичної, екологічної, спортивної та ін.);розвиток у них стійкого інтересу до навчання, праці та інших видів діяльності
Номер слайду 16
Практична діяльність. Ця діяльність вчителя спрямована на:розроблення й впровадження ефективних педагогічних методик, технологій навчання;проведення конкретних педагогічних заходів;оволодіння педагогічною технікою тощо. Комунікативно-стимулююча діяльністьпов'язана з впливом на учнів особистісних якостей педагога (його моральна культура, чарівність, теплота, турбота, вміння встановлювати і підтримувати доброзичливі стосунки, власний приклад)
Номер слайду 17
Аналітико-оцінна діяльність. Передбачає:аналіз результатів навчально-виховного процесу;виявлення в ньому позитивних сторін і недоліків;порівнювання досягнутих результатів у навчанні учнів з поставленими цілями та завданнями;оцінювання цих результатів;корегування педагогічного процесу;пошук шляхів його поліпшення
Номер слайду 18
Дослідницька-творча діяльністьмає два рівні: перший рівень пов'язаний з творчим застосуванням відомих педагогічних та методичних ідей у навчальному процесідругий передбачає осмислення і творчий розвиток того нового, що виходить за межі відомої теорії, використання передового педагогічного досвіду
Номер слайду 19
«Працю вчителя ні з чим не можна порівняти, ні зіставити. Ткач уже через годину бачить плоди своєї праці. Сталевар через кілька годин радіє з гарячого потоку металу – це вершина його мрії; хлібороб через кілька місяців милується колосками і жменею зерна, вирощеного на полі…А вчителеві треба працювати роки й роки, щоб побачити предмет свого творіння; буває, минають десятиріччя, і ледве-ледве починає позначатися те, що ти замислив; ні в кого так часто не гостює почуття незадоволення, як в учителя…» «Як виховати справжню людину» В. О. Сухомлинський
Номер слайду 20
Підготувала. Студентка групи зм Г -1 Гоменюк Іванна