В презентаціїї розкривається історія методу, опис ,мета та алгоритм роботи з колами, методичні рекомендаціїї для вихователів , типи тренінгів , технологічний ланцюжок проведення тренінгів ,очікувані результати після роботи з колами тощо.
В 13 столітті чернець Раймунд Луллій створив логічну машину у вигляді бумажніх кіл. Це щось на зразок комп'ютера тільки для слів. Ефект величезний -пізнання мови і світу в їх взаємозв'язку.Історія методу
Номер слайду 3
Це пристрій, який являє собою кілька кіл різного діаметру, нанизаних на загальний стрижень (по типу пірамідки). У верхній частині стрижня встановлюється стрілка. Кола рухливі. Всі вони розділені на однакову кількість секторів. При вільному обертанні кіл під стрілкою виявляються певні сектори. Раймунд на секторах розміщував малюнки, писав слова і цілі вислови. Будь-який бажаючий міг задати питання і за допомогою отриманої комбінації отримати відповідь, який треба було розшифрувати, підключивши уяву. Опис методу
Номер слайду 4
Завдання, які вирішуються в процесі ігрових вправ: Формування поняття «ознака»; встановлення причинно-наслідкових зв'язків між об'єктами; Розвиток навичок фантастичного перетворення об'єктів; формування здатності бачити суть проблеми. Мета роботи з колами Луллія – освоєння способу пізнання світу.
Номер слайду 5
Кола Луллія представляють дошкільнятам як чудові кільця або загадкові кола. Для роботи з дітьми четвертого року життя доцільно брати лише два кола різного діаметра з 4 секторами на кожному. В роботі з дітьми п'ятого року життя використовують два-три кола (4-6 секторів на кожному). Діти шостого року життя цілком справляються з завданнями, в яких використовуються чотири кола з 8 секторами на кожному. Методичні рекомендації
Номер слайду 6
Доцільно проводити поза занять в якості ігрових вправ (індивідуально або з підгрупами дітей). Самі кола бажано виготовити з пластика (або товстого картону). На сектора прикріплюються картинки по темі заняття (за допомогою мастики або скотча, щоб педагог і діти могли легко поміняти їх). Кола Луллія можуть використовуватися і при ознайомлення з навколишнім, і розвитку мовлення, і математики та ін.
Номер слайду 7
Тренінг повинен складатися з двох частин: уточнення наявних знань в певних областях (реальне завдання - РЗ) вправи на розвиток уяви (фантастичне завдання - ФЗ). Тренінги по роботі з колами Луллія
Номер слайду 8
Типи тренінгів1 тип: «Знайди реальне поєднання» Під стрілкою об'єднують картинки, що формують реальну картину світу. Складають пропозиції, які об'єднують в собі всі ці об'єкти.2 тип: «Поясни незвичайне поєднання» При розкручуванні кіл розглядають випадкове з'єднання об'єктів і якомога достовірніше пояснюють незвичайність їх впливу.
Номер слайду 9
3 тип: «Придумай фантастичну історію або казку» Об'єднання випадкових об'єктів служить основою для фантазування. Пропонується скласти фантастичне оповідання або казку. 4 тип: «Виріши проблему» У фантастичних казках з героями відбуваються різні історії. Необхідно вчити дитину формулювати проблеми, висувати ідеї щодо їх вирішення.
Номер слайду 10
Формулювання завдання. Розкручування круга. Продуктивна діяльність. Висловлювання. Технологічний ланцюжокпроведення
Номер слайду 11
Розвиток творчого мислення та уяви. Збагачення словникового запасу. Свобода в своїх висловлюваннях. Розвиток зв’язного мовлення. Формулювання і вирішення проблеми. Очікувані результати: