На даному занятті діти вчаться давати зв'язну вiдповiдь з двох-чотирьох речень на запитання вихователя за змiстом почутої розповiдi;
привчаються при звертаннi вживати слова у кличнiй формi (лялько Оленко); учаться правильно будувати речення;
розвивають вмiння передавати iнтонацiї запитання, повiдомлення, спiвчуття.
ТЕМА: «Лялька захворiла»
Програмовий змiст:
Зв’язне мовлення: вчити давати зв’язну вiдповiдь з двох-чотирьох речень на запитання вихователя за змiстом почутої розповiдi.
Граматика: привчати дiтей при звертаннi вживати слова у кличнiй формi (лялько Оленко); учити правильно будувати речення.
Звукова культура: розвивати вмiння передавати iнтонацiї запитання, повiдомлення, спiвчуття.
Розвивати пам’ять, мислення, мовлення; виховувати iнтерес до занять.
Обладнання: коректурнi таблицi Гавриш, стенд з картинками на тему : «Бувай здоровий» , фiшки; лялька в колисцi, ложечка з лiками, телефон, демонстрацiя слайдiв на комп’ютерi по заданiй темi.
Хiд заняття
Вихователь звертається до дiтей.
- Дiти, щось давно до нас неприходила лялька Оленка. Давайте пiдемо i провiдаємо її. Але нам потрiбно одягнутись, одягнемо чобiтки один, другий, куртку, шапку (дiти разом з вихователем iмiтують рухи одягання).
- Одягнулись всi, пiдемо до ляльки Оленки (вихователь разом iз дiтьми проходить по килимку).
Вихователь iмiтує стукiт у дверi та запитує:
- Оленко ти вдома? (нiхто не вiдповiдає)
Вихователь пропонує по черзi дiтям позвати Оленку.
- …. поклич ляльку Оленку, а тепер ти поклич, Оленко ти вдома?
- Ой, а дверi вiдкритi. Давайте зайдемо подивимось чи нiчого не трапилось з Оленкою.
Дiти заходять i бачать, що лялька Оленка лежить в колисочцi.
- Дiти у нас сталась прикра неприємнiсть, захворiла наша лялька Оленка.
- Чому вона лежить у лiжечку? (дiти захворiла).
- Так. Як ви гадаєте Оленка почувається добре чи погано? (погано)
- У неї висока температура, дуже болить голова, кашляє та чхає.
- Дiти кому ми повiдомимо, що лялька захворiла? (лiкарю). Давайте зателефонуємо лiкарю i розповiмо, що лялька захворiла та що у неї болить.(вихователь дає по черзi дiтям телефон)
- … розкажи лiкарю, що болить у Оленки.
Послухайте вiрш про Оленку
Ой Оленка наша мила,
Застудилась захворiла.
Вона в лiжечку лежить,
Ляльцi зле їй все болить.
- А вам шкода Оленки? (Так)
- Лiкар виписав лiки Оленцi (показую пляшечку з лiками).
- Малята, а ви знаете, якi лiки бувають на смак? (Гiркi, кислi, несмачнi)
- Ось i лялька Оленка нехоче пити несмачнi лiки, давайте її попросимо. Пiдходь … бери ложечку, а я налию лiкiв. Дiти просять Оленку .
- Дiти просять. Оленко випий лiки будь-ласка.
- Лiки Оленка випила, а тепер їй потрiбно вiдпочити.Тому ми з вами потихенько на носочках пiдемо, щоб не заважати.
(Дiти сiдають за столи, на столi коректурнi таблицi та фiшки)
- Давайте роздивимось картинки. Вiд чого могла захворiти Оленка?
Морозиво - зїла холодне
Цукерок – зїла багато
Мiкроб – немила руки
Накривають фiшками.
- Напевно Оленка не пiклувалась про свое здоров’я.
- Ой здаеться Оленка прокинулась , їй уже напевно лiпше, нiчого не болить.
Пiдходять до ляльки .
- Давайте розкажемо ляльцi, як нашi дiтки пiклуються про свое здоров’я.
Дiти продивляються слайди iз режимними процесами називають їх та iмiтують рухами.
- Бачиш Оленко, якi нашi дiтки молодцi. Хочеш з нами в ГРУ погратись?
(Пiдходять до стенда-таблицi з картинками, на пiдлозi клейонка-таблиця без картинок, вони окремо на столi )
- Дiти, що потрiбно взяти, щоб руки були чистими? (мило, рушник)
- Що потрiбно коли захворiв? (термометр, шприц)
- Що потрiбно, щоб чистити зуби? (зубна щiтка)
- Чим потрiбно займатися, щоб не хворiти? (Спортом)
Дiти ставлять на клейонку картки вiдповiдно до карток на стендi-таблицi. А тепер можете взятии картинки, якi залишились та розтавити в табличку. Молодцi.