На сьогодні дуже гостро постає проблема збереження здоров'я дошкільників. Проаналізувавши використання здоров'язбережувальної рухової технології «навчання у русі» та сучасні розробки інформаційних технологій, нами було розроблене інтерактивне ігрове поле. Сюжет – близький сучасним дітям, які не уявляють своє життя без гаджетів та комп'ютерних технологій. Герої, які супроводжують навчання - це смайлики, які живуть у місті Текстополісі.
Інтегроване заняття «Рятуємо місто Текстополіс»
з використання здоров’язбережувальної технології «Навчаємо в русі»
(старша група)
Автор: вихователь Свідницька Людмила Вікторівна,
ДНЗ № 51 «Золота рибка» м. Покровськ, Донецька область.
Мета: Спонукати дітей демонструвати свої розумові здібності та знання безпосередньо пізнавально-руховим навчанням; розвивати мислення в руховій діяльності; відтворювання вправ на синхронне проговорення та паралельне рухове виконання кінчиком носа, руками і т.д.; усувати напруженість, скутість, виховувати свободу дії; розвивати мовну і слухову увагу; розвивати спостережливість, творчу уяву, фантазію, уміння швидко орієнтуватися в просторі, організовано діяти в колективі.
Матеріал: лялька Смайлик і дай П’ять, малюнки з квітами, картки на розвиток логіки, мішечки з сіллю, доріжка здоров’я, картки зі спільним звуком «Т», цифри від 1 до 5, 4 палиці, великий кубик, розумна підлога «Текстополіс»
Хід заняття
Організаційні моменти:
Стати у коло і заплющити очі.
Вихователь: Засинають діти і сниться їм, що вони перетворились на рятівників чарівного міста Текстополіса. Розкривають оченята.
Вихователь:
Увага! Увага! До нас завітав Смайлик, який просить нас врятувати його місто Текстополіс. Злий і спритний сірий вірус захопив Текстополіс . Там усе він переплутав, землетрус він утворив.
Чи згодні ви допомогти мешканцям Текстополісу?
Діти: Так!
В Текстополіс щоб ввійти,
Крізь віконце треба пройти.
Тихо, тихо ви ступайте і за мною вирушайте.
(Всі проходять крізь тканину з отворами)
Вихователь:
Місто Текстополіс було дуже яскраве та квітуче, а зараз злий вірус знищив усі квіти і воно стало сірим і похмурим. Нам потрібно виконати перше завдання. Кожен обирає собі картку з намальованою квіткою
(мак, ромашка, дзвіночок, чорнобривці, барвінок, волошка, братки, нарцис, незабудка, тюльпан, фіалка, хризантема, маргаритка, календула, мальва)
Визначає кількість складів у назві квітки та стає на відповідну до кількості складів клітинку на полі.
(Виконують завдання, вихователь перевіряє правильність виконання завдання.)
Вихователь:
- А тепер переверніть картку з цифрою. Що ви помітили?
Діти: Зворотна сторона карток різнокольорова.
Вихователь:
- Вам потрібно об’єднатися за кольором у команди та скласти з цих карток незвичайні квіти.
(Вихователь перевіряє завдання. Запитує у команд)
- Якого кольору та з яких геометричних фігур складається їх квітка?
Вихователь:
- Мешканці Текстополісу дякують вам за те, що ви зробили їх місто яскравим. А нас чекає наступна перешкода, яку влаштував бешкетник Вірус. Треба перейти струмок через незвичайний місток (йдуть по доріжкам здоров’я).
Ми струмочок перейшли і картинки ці знайшли.
Ви картинки називайте і звук однаковий шукайте.
Розподіляються на 2 групи, розглядають картинки і визначають спільний звук (телефон, комп’ютер, смартфон, термінал, телевізор, планшет)
Діти:
- Спільний звук т.
Вихователь:
- Звук т позначається на письмі літерою Т. Де ж нам букву цю знайти? Наш Смайлик пропонує нам викласти її з палиць (викладають з гімнастичних палиць).
- А давайте намалюємо нашу літеру у повітрі носиками, покажемо цю літеру руками (складаємо долоньки у вигляді букви та стаємо як літера).
- Які гарні у нас вийшли літери. Молодці.
Вихователь:
- Де ж нам Вірус цей шукати? Як його нам подолати? Подивіться, Смайлик привів свого друга Дай п’ять. Може він нам що підкаже, вірну нам дорогу вкаже?
Щоб цей Вірус подолати, треба мозок тренувати.
Вихователь пропонує всім встати в коло, під музику спочатку повільно показує вправи для розумової гімнастики (нейробіка): «кілечко», «кулак-ребро-долонька», «капітан».
Вихователь:
- Бачу Вірус. Він дістався до всієї системи управління міста Текстополіс та хоче пошкодити її. Треба допомоги виправити ситуацію.
- Розділіться на три команди по5 чоловік. На полі ви бачите картки. У кожному рядку треба знайти малюнок, який відрізняється від інших. Вилучити його і тим самим ми врятуємо систему управління.
Виконують завдання. Вихователь перевіряє, просить пояснити чим саме ця картка відрізняється від інших.
Вихователь:
- Смайлик дякує вам. Щоб нам місто врятувати треба шифр нам підібрати. - -- Зараз кожен знаходить собі пару. (Присутні діляться на пари. На полі розташовані картки з цифрами від 1до 9)
- Вам потрібно кинути мішечок на картку з цифрою та назвати її сусідів.
Виконують завдання.
Вихователь:
- Молодці, ви справились з завданням та розгадали шифр. Завдяки вашим зусиллям, вірус знешкоджено.
- Але нам потрібно скласти фоторобот цього вірусу, щоб мешканці Текстополісу його знали і більш до себе в місто не пускали.
- Нам треба об’єднатися в команди по 3 чоловіка. Перед вами поле на якому розташовані картки з частинами тіла Віруса. По черзі кожен гравець команди кидає кубик (1 кидок – голова з обличчям, 2 кидок – тулуб, 3 кидок –лапи/хвіст). Команди збирають фоторобот Вірусу та придумують йому ім’я.
Команди презентують свою роботу.
Вихователь:
- Час нам додому вже повертатись, Смайлик веселий вкаже нам путь.
Друзям завжди треба допомагати, Правило це ти, мій друг, не забудь!
Всі проходять за вихователем через обруч.
Діти стають у коло і закривають очі.
Вихователь: наступив ранок дітки почали прокидатись і зрозуміли, що вся чарівна подорож їм тільки наснилась.
Підсумок заняття:
- Чи сподобалася вам наша пригода? Чи відчували ви страх? Що вам запам’яталося найбільше? Чому?
Знайомство зі Смайликом
Гра «Знайди зайвий малюнок»
Гра «Фоторобот»
Розумна підлога «Текстополіс»