Твори, які називаються «концертними», уперше з‘явилисяв Італії як вокальні, а не інструментальні. Однак у їх виконанні могли брати участь й інструменти. Згодом концертом почали називати твори для голосу в супроводі інструментального акомпонементу; виникли хорові концерти.
Номер слайду 3
Концерт – жанр симфонічної музики; музичний твір, що складається з трьох частин і призначений для виконання одним або кількома інструментами та оркестром.
Номер слайду 4
Принцип «змагання» поступово нроникав і в суто інструментальну музику. Зіставлення звучання всього ансамблю з декількома інструментами стало основою кончерто гроссо – жанру, що отримав поширення у творчості А. Вівальді, Й. Баха та інших.
Номер слайду 5
Згодом склався також тип сольного тричастинного концерту для клавіру, скрипки та інших інструментів у супроводі оркестру. Яскравого втілення набув у творчості В. А. Моцарта, Л.ван Бетховена. Темп першої частини концерту, як правило, рухливий, другої – повільний. Третя частина – фінал – швидка, життєрадісна. Так будується концертний цикл, який утвердився у творчості композиторів-класиків.
Номер слайду 6
Слухання музики: Алессандро Марчелло «Концерт ре мінор для гобою і струнних». Дмитро Бортнянський «Концерт ре мажор для чембало(фортепіано) з оркестром»