Урок "Професійна музика"

Про матеріал

Конспект уроку у 5 класі (за підручником «Музичне мистецтво» Л. Масол, Л.Аристової).

Узагальнення знань з теми «Професійна музика»

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Вид уроку: комбінований.

Форма уроку: ігровий: урок – турнір.

Перегляд файлу

Конспект уроку у 5 класі

(за підручником «Музичне мистецтво» Л.Масол)

Тема уроку: Узагальнення  знань з теми  «Професійна  музика»

Мета:

  • вчити застосувати  набуті  знання та вміння в новій навчальній ситуації; стимулювати мотивацію до навчання; оптимізувати увагу, створити атмосферу комфорту; формувати здатність знати та розуміти вокальної та інструментальної,  хорової та симфонічної музики, різновиди ансамблів та оркестрів; орієнтуватися в поняттях «вокальна», «інструментальна», «хорова», «симфонічна музика»; розрізняти тембри інструментів симфонічного оркестру; стимулювати  здатність учнів до художньо-творчого самовираження, до діалогу;
  • розвивати художні здібності, критичне  мислення;  вміння

порівнювати твори вокальної  та  інструментальної  музики; 

передавати  імітування  гри на музичних  інструментах в  пластичних

імпровізаціях; вокально – хоровінавички, логічне, образне ,

асоціативне  мислення, уяву; вміння  співпрацювати  в  команді;

  •                   виховувати  культуру слухання музики, естетичний смак учнів.

Тип уроку: урок  узагальнення та систематизації знань.

Вид уроку: комбінований.

Форма уроку: ігровий:  урок – турнір.

Методи:   словесні –  інтерактивна вправа «Мікрофон»,   наочні – демонстрація, наочно слуховий – демонстрація уривків музичних  творів, практичні - елемент ігрової  техніки «Знайди співвідношення», вправа (приспівування  куплету пісні «внутрішнім слухом», з активною імпровізацією, із закритим вухом); прийоми:  «Кросенс», «Організуй оркестр»,  «Ритмічна імпровізація», «Подарунок», «Склади пазл», тестові завдання, онлайн-тренажер.

Методична література: програма, підручник.

Музичний репертуар:  Дж. Гершвін  «Clap your hands»,  Д. Акимов «Марш нічних гномів»,  В.А.Моцарт «Симфонія №40», Л.ван Бетховен «Симфонія №5»

Обладнання:  роздатковий матеріал: портрети композиторів в пазлах, зображення музичних інструментів симфонічного оркестру,  ,нотки -смайлики,  подарунок з оцінкою, підручник, фортепіано,  технічні засоби: проектор, екран, музична апаратура.

Очікувані результати:   після цього уроку учні зможуть називати, роз'ясняти, характеризувати, порівнювати, визначати поняття  «вокальна», «інструментальна», «хорова», «симфонічна музика»,  виражати судження про жанри  вокальної музики, поняття «діапазон», «унісон» та ін., звучання  інструментів симфонічного оркестру, складу ансамблів,  створювати ритмічну імпровізацію  імітуючи гру на музичних інструментах, виконувати вокальний твір в ансамблі.

 

Хід уроку.

І. Вступна частина.

  1.               Організаційний момент.  Музичне привітання. (1-2хв.)

 Добрий день, учні. На сьогоднішньому уроці ми перевіримо знання з теми, яку ми  вами опрацювали. А як називається назва теми, нам допоможе згадати «Кросенс», який я пропоную розглянути.   (Опрацювання кросенсу). Отже, назва теми – «Професійна музика».

  1.               Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів. (1-3хв.)

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Перед тим як ми розпочнемо роботу – пропоную провести невеличке опитування , що для кожного з  вас є поняття «професійна музика»? (Метод «Мікрофон»). Дякую, за цікаві відповіді.

  1. Мотивація навчальної діяльності. (2 -3 хв.)  Пропоную провести цей урок у формі командної  гри «Брейн – ринг». Для цього об'єднаймося  у дві групи, формуючи дві команди для гри. Отже, у нас сформувалися дві команди : команда зелених та команда синіх. Прошу гравців зайняти свої ігрові місця та обрати капітана команди.

(Музичний фон).

  1. Оголошення теми, представлення її змісту та очікуваних результатів.

(3-4хв.). Отже,  працюємо ми з темою  «Професійна музика», після  сьогоднішньої гри ви зможете називати, роз'ясняти, характеризувати, порівнювати, визначати поняття  «вокальна», «інструментальна», «хорова», «симфонічна музика»,  виражати судження про жанри  вокальної музики, поняття «діапазон», «унісон»  та ін., звучання  інструментів симфонічного оркестру, складу ансамблів,  створювати ритмічну імпровізацію  імітуючи гру на музичних інструментах, виконувати вокальний твір в ансамблі.

А з яким же настроєм ми розпочинаємо гру? На ваших столах розміщені матеріали, які стануть вам у пригоді. Оберіть і покажіть нотку –смайлик, яка відповідає вашому настрою зараз. (Учні демонструють смайлик). Добре, можливо ваш настрій протягом нашої мандрівки зміниться. Кожна команда за вірно виконане завдання отримає  бал – смайлик. Отже, будьте уважні ми розпочинаємо 1 тур. (Музична заставка).

ІІ. Основна частина.  Сиситематизація й узагальнення нових знань і умінь на перетворюючому та творчому рівнях.

  1. Тестові завдання.

Перед вами на столах розташовані картки з зображенням музичних інструментів. Вам треба обрати та показати картку з запропонованою вірною відповіддю. За кожну вірну відповідь команда отримує бал.

Запитання для 1 команди:

Який з інструментів не є духовим?

А). Кларнет

Б). Скрипка.

В). Труба

Г) Флейта

Запитання для 2 команди:

Який з цих інструментів не є ударним?

А) Барабан

Б) Бубен

В)Віолончель

Г) Літаври

2.Онлайн тренажер «Скачки»

Для кожної команди 10 запитань гри, вам потрібно обрати одну вірну відповідь. За кожну вірну відповідь команда отримає 1 бал. Отже, максимальна кількість балів -10 (Проходження онлайн –тренажерів на learningApps

Для команди синіх за посиланням: https://learningapps.org/display?v=pv8j9oaqj21

Для команди зелених за посиланням:

https://learningapps.org/display?v=pj66qhgyn21

3.Музична вікторина.

Наступне завдання – музична вікторина. Треба сказати назву музичного твору та автора по уривку, який звучить. На допомогу вам картки з матеріалом по слуханню музики.

Першими виконують це завдання команда зелених.

(В.А.Моцарт «Симфонія №40», Дж. Гершвін «Clap your hands»)

Музичні фрагменти для 2 команди (Д.Акимов «Марш нічних гномів», Л.ван Бетховен «Симфонія №5»)

  1. Склади пазли та розповідь

Складіть пазли та напишіть характеристику до того, що отримається. Конкурс оцінюється у 5 балів (Учні складають з пазлів портрети В.А.Моцарта та Л.ван Бетховена)

  1. Прийом «Організуй оркестр»

На ваших столах в конвертах знаходяться інструменти симфонічного оркестру. Ваше завдання: розташувати інструменти, як вони знаходяться в оркестрі. Завдання оцінюється в 5 балів.

  1. Прийом «Ритмічна імпровізація»

Зараз вам завдання: по музичному фрагменту визначити який звучить інструмент симфонічного оркестру, сказати назву та імітувати гру на цьому інструменті. Команди виконують це завдання по черзі та у разі вірної відповіді – отримують бал команді.

Для  1   команди – барабан, скрипка, арфа.

Для 2 команди – труба, віолончель, рояль.

  1. А зараз запитання капітанам команд. За кожну вірну відповідь команда отримує бал. Діапазон голосу людини змінюється з віком. Я буду задавати запитання капітанам по черзі. Перше запитання капітану 1 команди:
  • Якщо діапазон голосу людини складає 4-6 нот, назвати вік людини (5 років)
  • Діапазон голосу складає 1.5 октави? (12 років)
  • Діапазон – 2- 2.5 октави (професійний співак)
  • Діапазон 1-2 ноти (немовля)
  1. Розспівуваня. Пропоную виконати розспівування, обудоване  на ступенях пентатоніки вокалізом, спочатку моморандо, потім на голосний «а», на legato, потім на staccato. (Виконання поспівки)
  2. Спів. Прошу згадати правила співу і ансамблі та виконати три куплети пісні «Зелене слоненя» І. Кириліної, слова О. Вратарьова.  Відкрийте с.111 підручника (Виконання пісні)

Сьогодні пропоную розучити 2 куплет пісні.

Спочатку співаємо «внутрішнім слухом», я буду співати, я буду вашими голосами (Виконання)

Зараз прошу заспівати цей куплет з активною артикуляцією, без звуку. (Виконання)

      Виконайте вголос  куплет, зберігаючи те звучання, яке було із закритим 

      вушком. (Виконання)

     І на закріплення пропоную виконати всю пісню під фонограму. (Виконання) Молодці! Кожна команда отримує бал за гарне виконання пісні.

Покажіть нотку-смайлик, який відповідає вашому настрою наприкінці нашого уроку. (Демонстрація смайликів)

ІІІ. Підсумковий етап. Підведення підсумків уроку.

  1. Оцінювання. Отже, підрахуймо бали. Переможцем стає команда…..Вітаємо вас гучними оплесками!

2.Прийом «Подарунок». На згадку про наш урок я хочу подарувати вам закладинки для підручника з музичного мистецтва із інформаційними матеріалами теми «Професійна музика»

3.  Інструктаж домашнього завдання:

Завдання№2. с.28.

docx
Додано
17 березня 2021
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку