Конспект уроку у 5 класі (за підручником «Музичне мистецтво» Л. Масол, Л.Аристової).
Узагальнення знань з теми «Професійна музика»
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Вид уроку: комбінований.
Форма уроку: ігровий: урок – турнір.
Конспект уроку у 5 класі
(за підручником «Музичне мистецтво» Л.Масол)
Тема уроку: Узагальнення знань з теми «Професійна музика»
Мета:
порівнювати твори вокальної та інструментальної музики;
передавати імітування гри на музичних інструментах в пластичних
імпровізаціях; вокально – хоровінавички, логічне, образне ,
асоціативне мислення, уяву; вміння співпрацювати в команді;
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Вид уроку: комбінований.
Форма уроку: ігровий: урок – турнір.
Методи: словесні – інтерактивна вправа «Мікрофон», наочні – демонстрація, наочно слуховий – демонстрація уривків музичних творів, практичні - елемент ігрової техніки «Знайди співвідношення», вправа (приспівування куплету пісні «внутрішнім слухом», з активною імпровізацією, із закритим вухом); прийоми: «Кросенс», «Організуй оркестр», «Ритмічна імпровізація», «Подарунок», «Склади пазл», тестові завдання, онлайн-тренажер.
Методична література: програма, підручник.
Музичний репертуар: Дж. Гершвін «Clap your hands», Д. Акимов «Марш нічних гномів», В.А.Моцарт «Симфонія №40», Л.ван Бетховен «Симфонія №5»
Обладнання: роздатковий матеріал: портрети композиторів в пазлах, зображення музичних інструментів симфонічного оркестру, ,нотки -смайлики, подарунок з оцінкою, підручник, фортепіано, технічні засоби: проектор, екран, музична апаратура.
Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть називати, роз'ясняти, характеризувати, порівнювати, визначати поняття «вокальна», «інструментальна», «хорова», «симфонічна музика», виражати судження про жанри вокальної музики, поняття «діапазон», «унісон» та ін., звучання інструментів симфонічного оркестру, складу ансамблів, створювати ритмічну імпровізацію імітуючи гру на музичних інструментах, виконувати вокальний твір в ансамблі.
Хід уроку.
І. Вступна частина.
Добрий день, учні. На сьогоднішньому уроці ми перевіримо знання з теми, яку ми вами опрацювали. А як називається назва теми, нам допоможе згадати «Кросенс», який я пропоную розглянути. (Опрацювання кросенсу). Отже, назва теми – «Професійна музика».
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Перед тим як ми розпочнемо роботу – пропоную провести невеличке опитування , що для кожного з вас є поняття «професійна музика»? (Метод «Мікрофон»). Дякую, за цікаві відповіді.
(Музичний фон).
(3-4хв.). Отже, працюємо ми з темою «Професійна музика», після сьогоднішньої гри ви зможете називати, роз'ясняти, характеризувати, порівнювати, визначати поняття «вокальна», «інструментальна», «хорова», «симфонічна музика», виражати судження про жанри вокальної музики, поняття «діапазон», «унісон» та ін., звучання інструментів симфонічного оркестру, складу ансамблів, створювати ритмічну імпровізацію імітуючи гру на музичних інструментах, виконувати вокальний твір в ансамблі.
А з яким же настроєм ми розпочинаємо гру? На ваших столах розміщені матеріали, які стануть вам у пригоді. Оберіть і покажіть нотку –смайлик, яка відповідає вашому настрою зараз. (Учні демонструють смайлик). Добре, можливо ваш настрій протягом нашої мандрівки зміниться. Кожна команда за вірно виконане завдання отримає бал – смайлик. Отже, будьте уважні ми розпочинаємо 1 тур. (Музична заставка).
ІІ. Основна частина. Сиситематизація й узагальнення нових знань і умінь на перетворюючому та творчому рівнях.
Перед вами на столах розташовані картки з зображенням музичних інструментів. Вам треба обрати та показати картку з запропонованою вірною відповіддю. За кожну вірну відповідь команда отримує бал.
Запитання для 1 команди:
Який з інструментів не є духовим?
А). Кларнет
Б). Скрипка.
В). Труба
Г) Флейта
Запитання для 2 команди:
Який з цих інструментів не є ударним?
А) Барабан
Б) Бубен
В)Віолончель
Г) Літаври
2.Онлайн тренажер «Скачки»
Для кожної команди 10 запитань гри, вам потрібно обрати одну вірну відповідь. За кожну вірну відповідь команда отримає 1 бал. Отже, максимальна кількість балів -10 (Проходження онлайн –тренажерів на learningApps
Для команди синіх за посиланням: https://learningapps.org/display?v=pv8j9oaqj21
Для команди зелених за посиланням:
https://learningapps.org/display?v=pj66qhgyn21
3.Музична вікторина.
Наступне завдання – музична вікторина. Треба сказати назву музичного твору та автора по уривку, який звучить. На допомогу вам картки з матеріалом по слуханню музики.
Першими виконують це завдання команда зелених.
(В.А.Моцарт «Симфонія №40», Дж. Гершвін «Clap your hands»)
Музичні фрагменти для 2 команди (Д.Акимов «Марш нічних гномів», Л.ван Бетховен «Симфонія №5»)
Складіть пазли та напишіть характеристику до того, що отримається. Конкурс оцінюється у 5 балів (Учні складають з пазлів портрети В.А.Моцарта та Л.ван Бетховена)
На ваших столах в конвертах знаходяться інструменти симфонічного оркестру. Ваше завдання: розташувати інструменти, як вони знаходяться в оркестрі. Завдання оцінюється в 5 балів.
Зараз вам завдання: по музичному фрагменту визначити який звучить інструмент симфонічного оркестру, сказати назву та імітувати гру на цьому інструменті. Команди виконують це завдання по черзі та у разі вірної відповіді – отримують бал команді.
Для 1 команди – барабан, скрипка, арфа.
Для 2 команди – труба, віолончель, рояль.
Сьогодні пропоную розучити 2 куплет пісні.
Спочатку співаємо «внутрішнім слухом», я буду співати, я буду вашими голосами (Виконання)
Зараз прошу заспівати цей куплет з активною артикуляцією, без звуку. (Виконання)
Виконайте вголос куплет, зберігаючи те звучання, яке було із закритим
вушком. (Виконання)
І на закріплення пропоную виконати всю пісню під фонограму. (Виконання) Молодці! Кожна команда отримує бал за гарне виконання пісні.
Покажіть нотку-смайлик, який відповідає вашому настрою наприкінці нашого уроку. (Демонстрація смайликів)
ІІІ. Підсумковий етап. Підведення підсумків уроку.
2.Прийом «Подарунок». На згадку про наш урок я хочу подарувати вам закладинки для підручника з музичного мистецтва із інформаційними матеріалами теми «Професійна музика»
3. Інструктаж домашнього завдання:
Завдання№2. с.28.