Презентація на тему: "Конструктивна комунікація. Спілкування в групі. Ввічливість та чемність. Етикет"

Про матеріал
Презентація на тему: "Конструктивна комунікація. Спілкування в групі. Ввічливість та чемність. Етикет" у п'ятому класі за новою програмою.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конструктивна комунікація. Спілкування в групі. Ввічливість та чемність. Етикет

Номер слайду 2

Конструктивна комунікація. Комунікація (від. лат. communication — повідомлення, передача) — це спілкування за допомогою вербальних і невербальних засобів. Конструктивна комунікація — комунікація, спрямована на порозуміння співрозмовників.

Номер слайду 3

Спілкування в групі Імовірно, під час навчання всім нам доводилося брати участь у груповій роботі. Вона передбачає діяльнісне спілкування. Під час нього відбуваються формування, розвиток та обмін уміннями й навичками, які виробляються під час спільної діяльності. Вам також відомо, що для успішної групової роботи слід дотримуватися певних правил. У їх основі мають бути доброзичливість, щирість і повага одне до одного. Словник. Доброзичливість — здатність і бажання робити добро іншим людям. Щирість — властивість людини, пов’язана з її прямим, безкорисливим, відвертим вираженням своїх почуттів і думок. Повага — прихильне ставлення до інших людей, пов’язане з визнанням їхніх заслуг і позитивних якостей.

Номер слайду 4

Важливість ввічливості й  чемної поведінки Рівень культури людини завжди можна визначити за тим, як вона спілкується. Більшості з  нас приємно спілкуватися з  вихованими людьми. Проте варто замислитися над тим, чи завжди спілкування з нами стає задоволенням для інших. Ввічливість і  чемність є  саме тими засобами, завдяки яким спілкування стає приємним для тих, хто бере в  ньому участь. Для цього варто пам’ятати й  користуватися знайомими нам «чарівними словами»  — добрий день, спасибі, дякую, вітаю, вибач, будь ласка тощо. Словник Ввічливість  — дотримання добрих манер, уважність і  люб’язність у  ставленні людини до тих, хто її оточує. Чемність  — шанобливе, ввічливе ставлення до людей; поведінка людини, у  якій проявляються ввічливість та люб’язність.

Номер слайду 5

Основні правила ввічливості у  спілкуванніВітайтеся. Прощайтеся1 Просіть вибачення за завдану людині незручність.2 Цікавтеся станом справ людини, із якою спілкуєтеся.33 Не перебивайте іншу сторону.44 Уважно слухайте співрозмовника.5 Не гукайте до співрозмовника, якщо він перебуває на відстані.6

Номер слайду 6

Етика в Україні Сучасні дослідники етики зазначають, що українцям та українкам здавна притаманні доброзичливість, щирість, повага та ввічливість у спілкуванні. Про це, зокрема, свідчать численні народні прислів’я й приказки. До найчастіше вживаних належать: Зич іншим добра, добре буде й тобі. Кого почитають, того й величають. У чужому домі будь привітливий, а не примітливий. Хто каже до ладу, то вухо наставляй, а хто і без ладу, то теж не затихай. «Будь ласка» не кланяється, а «спасибі» спини не гне.

Номер слайду 7

Мистецтво спілкування. Етикет. Спілкування є  необхідною умовою розвитку особистості, а  також психологічного здоров’я людини. Від того, чи вмієте ви спілкуватися, залежить багато чого в  житті: доброзичливій людині легше заводити нові знайомства, досягати порозуміння в родині, із друзями та однокласниками. До спілкування варто ставитися відповідально й  бути уважним до того, що саме, кому і  як ми кажемо. Не менш важливою є  доречність  — для того, щоб ваш співрозмовник належним чином сприйняв те, що ви хочете до нього донести, необхідно сказати це у  правильних часі та місці. Важливо розуміти, що ми відповідальні за свої слова та свою поведінку й  ті наслідки, які вони можуть мати. Правила етикету підкажуть, як поводитися залежно від різних обставин та у спілкуванні з різними людьми: старшими і  молодшими, родичами, друзями, незнайомцями тощо. Насправді існує велика кількість правил етикету, але їх усі об’єднує принцип поваги до співрозмовника, почуття міри, доречності. Дотримання цих правил є  ознакою тактовності. Словник Етикет  — правила поведінки людей у  суспільстві. Тактовність  — уміння поводити себе відповідно до етикету та етичних норм.

Номер слайду 8

Цікаві факти Поняття про етикет існує з  давніх часів. Сучасні правила етикету вважаються універсальними. Проте в  окремих культурах вони доповнені місцевими правилами. Так, у  багатьох азійських країнах, наприклад Японії та Південній Кореї, на порозі помешкання заведено знімати взуття. У Таїланді господарі будинку спершу запропонують гостеві склянку води  — цей звичай виник через надмірно спекотний та вологий клімат. Іншими важливими елементами приємного спілкування є  доброзичливість і  щирість. Без них навіть найретельніше дотримання правил етикету не зробить людину приємним співрозмовником/співрозмовницею.

Номер слайду 9

У різних сферах людського життя є  особливі правила етикету: серед військових, дипломатів, при дворах королівських родин, у  діловому спілкуванні. Пригадайте правила повсякденного етикету: як вітатися та прощатися, як почати розмову, підтримувати її і  завершити, як поводитися за столом і  в  громадських місцях. Наведіть приклади цих правил. Дбати про безпечне спілкування зобов’язаний і  може кожен. Достатньо подумати про почуття іншої людини: чи не викличуть засмучення або обурення ваші слова, чи є  теми, які ваш співрозмовник /співрозмовниця не хотів(-ла) би обговорювати. Якщо ви не впевнені в  тому, чи варто щось казати своєму співрозмовнику / співрозмовниці, то зазвичай краще утриматися від цього.

Номер слайду 10

Домашнє завдання: Виписати 5 прислів’їв про етикет.

pptx
Додано
18 листопада 2022
Переглядів
4363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку