Презентація на тему:Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва).

Про матеріал
Презентація з всесвітньої історії 9 клас на тему:Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала вчитель історіїСіверської гімназії 3 Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області Ткаченко Наталія Антонівна. Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва).

Номер слайду 2

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Номер слайду 3

Становище французького населення в кінці XVIII століття. Робота з таблицею{F2 DE63 D5-997 A-4646-A377-4702673 A728 D}Стан Представники Становище Відношення до можливих змін. Перший Другий Третій

Номер слайду 4

Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва).style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 5

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУФранція у кінці XVIII ст. — це аграрна країна, у якій переважали феодальні пережитки. Вони не давали розвиватись промисловості і торгівлі. Тому промисловий переворот у Франції все ще не відбувся. Король Людовік XVI постійно змінював міністрів, намагався поповнити казну й навести лад у країні. Міністри Тюрго, Мальзербом, Каллон, Брієн, Неккер по черзі намагалися запобігти загостренню кризи, провести реформи, але кожний з них зазнав поразки.

Номер слайду 6

У другій половині XVII - на початку XVIII ст. (за часів правління Людовіка XIV) абсолютизм у Франції досяг свого апогею. Цей період часто називали «золотою добою», «добою Людовіка XIV», а його самого «король-сонце». Влада монарха надзвичайно зросла. Особа короля майже обожествлялася, а урочистий придворний церемоніал, нескінченні святкування і спорудження нової пишної королівської резиденції у Версалі мали символізувати торжество абсолютизму. «Держава - це я», - казав король. Нескінченні війни та витрати на утримання королівського двору повністю поглинали державні кошти. З 54 років самостійного правління Людовіка XIV 33 роки пройшли у війнах. Податки і постійні війни значно підірвали економічне становище держави. Зростало невдоволення народу, буржуазії і дворянства. Навіть спроби талановитого міністра фінансів Кольбера не змогли вивести Францію з важкого економічного стану. Він активно проводив політику меркантилізму, намагався захистити французьку економіку протекціоністськими митами, заохочував створення великих мануфактур, надавав їм різні пільги і привілеї Французький абсолютизм

Номер слайду 7

Із середини XVIII ст. у Франції прискорився розвиток промисловості, торгівлі й сільського господарства. Населення країни зросло в 1790 р. до 26 млн чол., з яких майже 85 % проживало в селах. Селянам належало близько 40 % землі, але вони були лише її користувачами, оскільки права власності залишались у дворян. Хоча кріпаків у країні майже не залишилося, селяни продовжували виконувати численні феодальні повинності. За користування ділянкою вони мусили платити сеньйору грошовий внесок - ценз, вносити оброк - шампар - від чверті до половини врожаю, а іноді виконувати панщину. Великих збитків селянським господарствам завдавало право дворян полювати да орних землях, сплата державі численних задатків і церковної десятини. В окремих провінціях Франції, зокрема на Північному Заході, поступово зростала кількість замож-дзх селянських господарств. У 70-80-х роках XVIII ст. дворяни, що втрачали свої прибутки, значно збільшили побори _з селян, відновили давно забуті середньовічні повинності й домоглися відторгнення на :зою користь третини селянських угідь. Невдоволення владою і феодальними порядками серед селян дедалі посилювалось. Економічний розвиток Франції

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Просвітництво — ідейна течія, пов’язана з боротьбою буржуазії та народних мас проти феодалізму: боролися за встановлення “царства розуму” на засадах “природної рівності”, за політичну свободу і громадянську рівність. Вона відображала соціальний протест проти феодальних порядків, соціальної несправедливості, проти католицької церкви, виступала за суспільний прогрес через поширення освіти, культури, науки і виховання

Номер слайду 11

Середина XVII — середина XVIII ст. — доба Просвітництва. Просвітництво називали “світлом розуму”. Просвітництво охопило всі країни Європи. Утім ніде ідеї Просвітництва не досягли такої реальної сили, як у Франції. Письменники, вчені, філософи Франції виступали проти феодально-станового ладу, абсолютної монархії Франції та їхньої опори — католицької церкви.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Просвітники вірили:• в могутність розуму і науки;• в необмежені можливості суспільного розвитку або прогресу;• в необхідність оновлення суспільства;• в можливості пізнання навколишнього світу;• вели пошуки кращої організації суспільства і пропагували способи кращого його вдосконалення, висуваючи передові ідеї на його перебудову• стверджували принципи гуманізму. Епоха Просвітництва зародилася в боротьбі науки проти релігії.

Номер слайду 14

Передові, революційні ідеї поширювалися серед різних верств населення Франції, і це сприяло назріванню і початку революції. Особливість ідеологічної підготовки революції: проходила під прапором не релігійних, а філософсько-політичних ідей. Передові, революційні ідеї — погляди, які виражали інтереси тих верств населення, що були зацікавлені в поваленні наявного феодально-кріпосницького ладу.Ідеологія — система поглядів, ідей, переконань (економічних, політичних, філософських, релігійних, історичних), які виражали інтереси певних соціальних груп щодо зміни наявного ладу.Ідеологи — передові люди, які висловлювали певні думки про наявний суспільний лад і про необхідність його зміни.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

1. Як Людовік XIV і Людовік XV говорили про себе і державу?2. Охарактеризуйте економічний розвиток Франції у другій половині XVIII ст.3. Охарактеризуйте станову структуру французького суспільства.4. Чому, на вашу думку, другу половину XVIII ст. назвали добою Просвітництва?5. Використавши додаткові джерела, напишіть історичні портрети найвідо-міших французьких просвітителів.6. З курсу історії України пригадайте, чи мала вплив ідеологія Просвітництва на передових мислителів України того часу. Перевір себе

Номер слайду 24

Висновки

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Затинацька Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 вересня 2022
Переглядів
6187
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку