Мета та завдання. Оволодіння навичками ефективного спілкування, гідної поведінки, профілактики дискримінації і насилля в учнівському середовищі;Відпрацювання життєвих навичок, які сприяють ефективному спілкуванню і встановленню позитивних міжособистісних стосунків;Виховання доброзичливої, чемної і впевненої манери спілкування.
«Притча про рай і пекло»Одного разу іудейський мудрець попросив Господа показати йому рай та пекло. Господь підвів його до приміщення, де билися, плакали й страждали голодні люди. Посеред кімнати стояв великий казан із смачною їжею, у людей були ложки, але вони були довші за руку й тому було неможливо потрапити ложкою до рота. «Так, це справжнє пекло!» - сказав мудрець. Потім вони зайшли до наступного приміщення. Усі люди там були ситі й веселі. Та коли мудрець подивився, то побачив там такий самий казан й точнісінько такі самі ложки! Що ж робило їхнє життя райським?
«У людині повинно бути все прекрасним: і обличчя, і одяг, і душа, і думки», — писав А. П. Чехов. Ці слова якнайкраще виражають сутність культури поведінки, що становить гармонію внутрішніх і зовнішніх начал людини. Зовнішня культура людини очевидна, про неї можна зробити висновок з першого погляду, зважаючи на те, як людина говорить, як поводиться з оточенням, як одягається. Відтак складається про людину перше враження. Але у зовнішній культурі виявляється внутрішня культура особистості.
Ситуаційні завданняІ – друзі пропонують прогуляти урок, а ти цього не хочеш (як сказати «Ні!»).ІІ – тобі терміново треба зателефонувати, а біля телефону-автомата черга.ІІІ – ти позичив другові 5 гривен до завтра, а він не повертає вже другий тиждень.ІV – коли друзі пропонують закурити, або випити слабоалкогольні напої. Треба обіграти ситуації